Малко под 89% от учениците са се включили в електронната форма на обучение. Това каза по време на брифинг в Министерски съвет министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, цитиран от "Фокус".
„Тази форма на обучение може да бъде по най-простия начин чрез възлагането на задачи чрез електронна поща или интернет приложение. Над 90% от училищата са създали организацията за включване в електронна форма на обучение. Това беше и нашето очакване. В първия ден да достигнем 90%", каза още министърът.
„Предизвикателството пред нас е да разширим този процент. Да направим организацията по-ефективна. Има някои училища, които и днес създават организацията в кой часови интервал с кой учител с кои ученици да работи. Електронната форма на обучение предполага най-различни форми на работа. Може един учител да работи с няколко паралелки, може двама учители да работят с един клас. Така или иначе нещата се случват в движение", обясни Вълчев.
"До 29 март ще имаме 22 неучебни дни, което надхвърля границите на разумното. Част от часовете по самоподготвка и упражненията могат да бъдат приравнени. По-труден е въпросът с новите знания. Имаме над пет варианта и за нито един нямаме сигурност, че е достатъчно вероятен или по-вероятен от останалите. Ако сегашното ситуация продължи и след 21-ви април, тогава ще говорим за други видове преструктуриране, но със сигурност няма да има нулева учебна година, тъй като 60 процента от учебната година е минала. От гледна точка на оставащия материал са необходими около 30 дни. Ще търсим как този пропуснат материал да бъде компенсиран, като сред вариантите е да има учебен процес в събота и неделя или през юни. Проблемът е там, че не знаем докога ще продължи настоящата ситуация'', каза още образователният министър.