„По-ниските градуси навън оказват действително влияние върху потреблението – няколко градуса по – ниски температура са много повече киловат часа топлоенергия потребление – това е факт“, коментира в „Преди всички“ Деян Дянков, омбудсман за „Топлофикация София“, във връзка с това, че ноемврийските сметки за парно са с близо 30 на сто по-високи спрямо година по-рано.
По този повод и омбудсманът Диана Ковачева поиска от енергийния министър Теменужка Петкова да бъде извършена извънредна проверка на "Топлофикация - София".
„Освен това отоплителният сезон за 2019 г. започна на 5-6 ноември, а отоплителният сезон за 2020 г. започна на 26 октомври, а освен това ниски температури и това, че хората работеха от вкъщи. Няколко градуса по-ниски температури са много повече киловатчасове топлоенергия, потребени. Топлинната енергия, след корекцията на КЕВР, беше с 2-3 на сто по-ниска, в сравнение с миналата година“, посочи още Деян Дянков.
В София има най-много недоволни потребители, защото "Топлофикация - София" има 450 хиляди абонати, винаги ще има недоволни, коментира Дянков.
"Не виждам проблем с формирането на ноемврийските сметки. Пет жалби съм получил досега. Но очаквам и същите сметки и за декември, който също се очерта студен, така както беше ноември. Връщали сме пари на клиенти, но трябва да се изчакат изравнителните сметки, може да подадете заявление за корекция и пред фирмата за дялово разпределение, а ако са съвсем са непосилни за вас сметките, може да плащате разсрочено, върху тях лихви няма."
"Единствено потреблението е от значение за фактурата за парно", категорично поясни още омбудсманът.