Отидете към основна версия

2 962 36

Зам.-министър Христов: Приходът от тол системата не надвишава този от хартиената винетка

  • тол система-
  • хартиени винетки-
  • захари христов

За 10 дни, със съкратен екип, се натъкнахме на немалко неща, които са смущаващи, каза още заместник-министър Христов

Снимка: Пресцентър

Числата говорят. 200 000 нарушения са факт. Равняват се на около 70 млн. лв. Това е притеснителна цифра и тя стои необработена. Това каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов в предаването на бТВ „Тази сутрин“.

Заместник-министърът посочи, че приходът от 989 млн. лв. от тол системата е за две години и половина и не надвишава този от хартиената винетка.

Гледаме числата и мениджмънта на тол системата. Защо беше нужен най-скъпият вариант. Никоя от нашите съседки не използва тази тол система, а много по-евтини варианти, коментира Христов и даде пример с Турция, където се използва електронен стикер.

За 10 дни, със съкратен екип, се натъкнахме на немалко неща, които са смущаващи, каза още заместник-министър Христов.

Държавата плаща 2 млн. лв. месечно на „Капш“ за софтуерна поддръжка, обясни регионалният заместник-министър и допълни, че договорът за поддръжка е публичен, а приложенията към него – конфиденциални, което буди безпокойство. Според едно от приложенията ангажиментът за покупка на резервни части е на Агенция „Пътна инфраструктура“. АПИ не може да изчисли какъв е разходът на година за тол системата. Проблемът е колко ще струват и откъде ще дойдат.

911 души е щатната бройка в Националното тол управление. Разходът за заплати за тях е около 25 млн. лв. Има 40 IT-специалисти със заплата около 5000 лв. Даваме още толкова на „Капш“ за софтуерна поддръжка. Имаме дублаж на услуги, подчерта Захари Христов.

В момента пак по-голямата част приходите са от винетки за леки автомобили, коментира той. Тук стигаме до парадокси. В планинските райони, където има дърводобив, има усилено движение на тежкотоварни моторни превозни средства. Те не плащат нищо, защото второкласните и третокласните пътища не попадат в обхвата на тол системата, обясни заместник-министърът.

В разговора по бТВ се включи и проф. Олег Асенов, който първо е външен консултант по изграждането, а след това оглавява тол управлението, което си е конфликт на интереси. Проф. Асенов оспори числата, изнесени от заместник-министър Захари Христов. Христов обаче контрира, че най-важното в данните е наличието на лоши практики и слаб мениджмънт, а числата са извадени от Националното тол управление.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 15 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове