Кутията все още не е изпратена в Русия, където трябва да бъдат свалени данните, съобщиха от Министерството на отбраната, предаде БНТ. Въпреки че докладът на Звеното за разследване на авиокатастрофи към Военна полиция обяви като най-вероятна причина за инцидента "загуба на пространствена ориентация у пилота", 100% яснота за причините за инцидента ще даде именно черната кутия, категорични са експерти.
Фаталният полет в нощта срещу 9 юни продължава 29 минути. Подп. Терзиев излита от авиобазата в Граф Игнатиево 11 минути след полунощ.
34 минути след полунощ МиГ-29 на подп. Терзиев минава под ръководството на Ръководител полети "Бойно управление" 15 км. преди Добрич.
"Намалявам скоростта, 720, курс 94, 7000 метра", казва подп. Валентин Терзиев.
В 00:38 ч. пилотът получава указания да намали височината до 3000 м. и отговаря:
подп. Валентин Терзиев - Разбрано, наблюдавам целта, 3600 в момента.
Минута по-късно ръководител полети указва:
"Дистанция 18, плавно снижение до 2000".
"Снижавам", отговаря подп. Валентин Терзиев.
Самолетът снишава под 2000 м. височина. Става ясно, че мишената пада по-бързо.
Терзиев увеличава скоростта. Продължава да получава указания от ръководител полети.
Достигайки 1433 м. височина и скорост от 948 км. в час подп. Терзиев изстрелва ракетата. Три секунди по-късно докладва:
"Ракетата сходи, излизам надясно".
Самолетът е на 1310 м. височина и се движи със скорост 948 км. в час. Секунди по-късно подп. Терзиев получава указания:
"Излизай надясно с 270 и изключи „Главен”.