Обезопасителните съоръжения на магистрала "Хемус" са високорискови и не са в състояние да извършат необходимата работа съгласно изискванията на краш-тестовете. Тези съоръжения са опасни и са способни да причинят разкъсвания или ампутации на крайници на пасажерите в МПС и мотористите. Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност. Съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане и на други близо намиращи се МПС в пътнотранспортни произшествия. Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път, са възможни сериозни или фатални наранявания. Сигнализацията и маркировката не отговарят на приетите стандарти. Това я прави объркваща и опасна.
Това са само част от изводите на международен одитор по пътна безопасност, ангажиран от Института по пътна безопасност да направи инспекция дали магистралите у нас отговарят на европейските стандарти.
Ето и още от изводите на експертите: Тунелите също не отговарят на изискванията за безопасност. Налице са предпоставки за настъпване на ПТП със сериозни или фатални наранявания поради грешно взети решения и в резултат на дезинформация. Тя е породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. За съжаление, тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътнотранспортното произшествие бива класифицирано като "следствие от несъобразена скорост". Извод: АМ „Хемус“ е с висок риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Необходимо е незабавно предприемане на действия за обезопасяване на автомагистралата от страна на стопанина на пътя.
"Уважаеми г-н Караджов, уведомяваме ви, че АПИ е специализирана агенция към министъра на регионалното развитие и благоустройството. Министърът носи пряка отговорност за действията и бездействията на агенцията, както и наказателна такава. В АПИ са постъпили десетки сигнали за опасности по АМ „Хемус“ през последния месец, но реакция не е последвала", обръщат се родните пътни експерти към регионалния министър.
Те очакват да бъдат уведомени за конкретните действия, които ще разпореди Гроздан Караджов и за сроковете им за изпълнение. Необходимостта от обезопасяване на АМ „Хемус“ е незабавна предвид високия риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия вследствие констатираните опасности в доклада на инж. Стелиянов.