3 24033

Международни експерти за "Хемус": Сигнализацията и маркировката не отговарят на стандартите

  • експерти-
  • магистрала хемус-
  • сигнализация-
  • маркировка

Съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката, казват още международните одитори

Международни експерти за "Хемус": Сигнализацията и маркировката не отговарят на стандартите  - 1
Снимка: БГНЕС

Обезопасителните съоръжения на магистрала "Хемус" са високорискови и не са в състояние да извършат необходимата работа съгласно изискванията на краш-тестовете. Тези съоръжения са опасни и са способни да причинят разкъсвания или ампутации на крайници на пасажерите в МПС и мотористите. Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност. Съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане и на други близо намиращи се МПС в пътнотранспортни произшествия. Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път, са възможни сериозни или фатални наранявания. Сигнализацията и маркировката не отговарят на приетите стандарти. Това я прави объркваща и опасна.
Това са само част от изводите на международен одитор по пътна безопасност, ангажиран от Института по пътна безопасност да направи инспекция дали магистралите у нас отговарят на европейските стандарти.

Ето и още от изводите на експертите: Тунелите също не отговарят на изискванията за безопасност. Налице са предпоставки за настъпване на ПТП със сериозни или фатални наранявания поради грешно взети решения и в резултат на дезинформация. Тя е породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. За съжаление, тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътнотранспортното произшествие бива класифицирано като "следствие от несъобразена скорост". Извод: АМ „Хемус“ е с висок риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Необходимо е незабавно предприемане на действия за обезопасяване на автомагистралата от страна на стопанина на пътя.

"Уважаеми г-н Караджов, уведомяваме ви, че АПИ е специализирана агенция към министъра на регионалното развитие и благоустройството. Министърът носи пряка отговорност за действията и бездействията на агенцията, както и наказателна такава. В АПИ са постъпили десетки сигнали за опасности по АМ „Хемус“ през последния месец, но реакция не е последвала", обръщат се родните пътни експерти към регионалния министър.
Те очакват да бъдат уведомени за конкретните действия, които ще разпореди Гроздан Караджов и за сроковете им за изпълнение. Необходимостта от обезопасяване на АМ „Хемус“ е незабавна предвид високия риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия вследствие констатираните опасности в доклада на инж. Стелиянов.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 29 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Но стотици

    32 8 Отговор
    милиони заграбени , пари от данъкоплатците !
  • 2 боко

    31 6 Отговор
    Тариката от Банкя от бронираният джип даваше наставления и обещания

    Коментиран от #5

  • 3 Говедо

    29 6 Отговор
    Къде бяхте досега?Как за един месец да се свърши нещо непипано дванадесет години?!
  • 4 Рошко

    25 4 Отговор
    Тъй и тъй дошли да бяха погледни и Тракия, че да видят те магистрала

    Коментиран от #13


  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ТаУмВзе

    21 6 Отговор
    Когато долната мутра, не ви е разходил със жипо, така става!
  • 7 Йозеф

    35 3 Отговор
    А добър ден, посочете магистрала или път в България, където маркировката и сигнализацията отговарят на изискванията, аз не се сещам за такива...
  • 8 Факт

    14 0 Отговор
    Кои с тези одитори!?
  • 9 Сър

    17 4 Отговор
    Ако се допитаме до компетентните органи - а именно Бай Г. Българският шофьор - магистрала хемус е годна и спокойно може да се кара с 150, че даже и 160. Според мен ограничението трябва на този макарон-магистрала да е 90.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ВЕРНО ЛИ

    12 1 Отговор
    АМИ ЗАТВОРЕТЕ Я БЕ АДЕ КО ЧАКАТЕ ЕЙ КАУН Я ИЗЛЕЗ ДА ИЗЧИСТИШ СНЕГА ПРЕД ВАС ЩОТ НЕ СЕ ВИЖДА МАРКИРОВКАТА
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Jacques Yves Moineau

    12 4 Отговор

    До коментар #4 от "Рошко":

    Ами то още след катастрофата на Своге беше ясно, че това не е единственият опасен участък в България, ами всички пътища са направени калпаво. А пък и всеки който пътува из страната, сам вижда какви идиотски ( казано дипломатично) решения има не само за маркировка, ами и знаци, отбивки и т.н.

    Коментиран от #20

  • 14 Българина

    15 5 Отговор
    В тунел умря жена, други бяха на ръба. С нискокачествен МП като БМБ резултата е такъв, нискокачествена инфраструктура услуги и стоки. ,здравеопазване...

  • 15 Гост

    10 2 Отговор
    Това е трудно полупланинско трасе, където само в началото преди Правец има един участък от 10-15 километра който прилича на магистрала и може да се вдигне повече от 140.

    Коментиран от #18

  • 16 Защото

    17 5 Отговор
    Тиквата открадна 53 милиона в сакове. България няма прокурор.
  • 17 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    11 3 Отговор
    АПИ мафия крадци даже герб съсипаха БЪЛГАРСКИЯНАРОД за 12 ГОДИНИ
  • 18 Анонимен

    7 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Точно. Има места където и 120 км/ч са много но няма сигнализация
  • 19 Смех

    9 3 Отговор
    Абе кви международни експерти вие ходили ли сте там до дупки, неравности , вълни маркировката ви е последния проблем, поне е видима през деня...
    Експерти питали едно дете във 1 ви клас ще ви каже че тая магистрала не струва...

    Коментиран от #24

  • 20 Рошко

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Jacques Yves Moineau":

    Хеле пай изходи и ускорител и ленти, за чудо и приказ
  • 21 Ани Ефремова,?? Този Инж Стелиянов

    5 2 Отговор
    Е от О ПГ на Бившите от КАТ, от Шайката на Богдан Милчев!! Активирани са от Борисов,!! Този вече"международен Експерт" къде работи, коя международна организация Представлява!! Не Пишеш, и тоя е бившо Корумпе от КАТ,! Сега търсят, как да създават Хаус Държавата, по заказ на Борисов! Никой неим обръща внимание на тия а няма и от числения от никъде!! Бивши кадри на КАТ!! Всички знаят какво представляват, Корумпета!!
  • 22 оня с коня

    8 11 Отговор
    Почти ЦЯЛА ГОДИНА вече сме под Управлението на РАДЕВ и Марионетните му правителства.И ДОБРОСЪВЕСТНО и НА НЯКОЛКО ПЪТИ Алармира Борисов Обществеността че всякакви Ремонти и Поддръжка ИЗОБЩО на Пътната мрежа е Замряла отчайващо и нито Сантиметър не е Рехабилитиран,,но...ГЛАС В ПУСТИНЯ,защото както двете Служебни,така и настоящото РАДЕВИ Правителства са заети съснещо много по- важно- ИЗЧЕГЪРТАНЕ и замяна на Специалисти във всички Браншове и Ресори със "нАШИ ХОРА".И докато при Борисов се Крадеше НО И ОСТАВАШЕ от Еврофондовете за Пътна инфраструктура ,то сега не се краде...ЗАЩОТО ВЪПРОСНИТЕ ЕВРОСРЕДСТВА СА блокирани И НЯМА КАКВО!И Да- Няма Еврофондове за крадене,но пък има прекрадна възможност за Крадене на ЗАЕМИ ,които Чуждите банки отпускат на БГ без Проблем предвид Отличното финансово Здраве на страната,в което ББ я остави на Радевите Бандити...И да е ясно:ИМА РАЗЛИКА дали Крадеш Евросредства,или крадеш от Джоба на собствения си народ,обричайки и Внуците му на Задлъжнялост!!!Не е човешко някакси...

    Коментиран от #25

  • 23 Корумпетата на Богдан Милчев сега

    7 1 Отговор
    Разбраха, какви са тунелите и магистрала "Хемус" Същите, каквито ги Остави Борисов! Тогава не Ревахте,!! А този Международник Експерт, кой Представлява?? Вашето ОПГ!! Герберски Постановки, затвориха им Кранчето на тия а те са свикнали да"лапат"!! БОЙКО ВИ ЗАХРАНВАШЕ, НО ТОВА ВРЕМЕ СВЪРШИ!!
  • 24 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Смех":

    И без дупки си е опасна поради спецификата на терена. Лъжещи наклони и ъгли на завоите, потенциални резки смени на метеорологичните условия през различните участъци. Особено в натоварен трафик и при зимни условия не е път за повече от 110-120.

  • 25 3245

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "оня с коня":

    Казвате: "ИМА РАЗЛИКА дали Крадеш Евросредства,или крадеш от Джоба на собствения си народ."
    Точно така! Поради тази причина още от 2018 г. Вождът Ви отказа европейски пари за магистралите и ги "строи" с пари от "Джоба на собствения си народ.".

    Коментиран от #29

  • 26 Viki

    3 1 Отговор
    Министърът носи пряка отговорност за действията и бездействията на агенцията, както и наказателна такава. - някъде да видяхте обвинен и осъден бивш министър до сега?!
  • 27 Варна Бургас

    3 0 Отговор
    Пътя е в ужасно състояние особено прохода ,спите ли чиновници ,най добре всички да сте уволнени
  • 28 Никои

    3 1 Отговор
    Калпави проекти калпави инженери и калпави строители. Но за сметка на това добре забогатяха последните 30 години. Наистина, че не могат и да ремонтират качествено на бай Тошо нито пьтищата, а да не говорим за мостове и тунели.
  • 29 оня с коня

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "3245":

    Ах ти Палавнико,как ПРЕФАСОНИРАШ нещата без да ти мигне Руското оченце?!!Да - имаше нещо подобно,но не става Въпрос за Еросредства,а за предоставяне на "ИЗГОДЕН ЗАЕМ"...който на Б се стори НЕ чак толкова Изгоден и предпочете да строи с пари от Бюджета.
  • 30 Бай Онзи

    2 1 Отговор
    Ало , вие ли се намерихте да кажете че магистралата на баце "не отговаря на стандартите" ? Вие се намерихте да оценявате работата на празната тиква с пълните чекмеджета ? Я да ви няма с 200 ...
  • 31 Анонимен

    1 0 Отговор
    Къде е оня от АПИ който го гонеха от заседание на МС а той пелтечеше и се натискаше за власт той да отговаря
  • 32 Боко мистрията

    1 0 Отговор
    Цялата пътна мрежа в страната е такава и подобни сигнали се сипят от години. Милиционерите винаги замазват с несъобразена скорост, зщото за толкова им стига акъла!
  • 33 123

    0 0 Отговор
    Опасно за шофиране с фатални последици е състоянието на 90% от българските пътища.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол