Обезопасителните съоръжения на магистрала "Хемус" са високорискови и не са в състояние да извършат необходимата работа съгласно изискванията на краш-тестовете. Тези съоръжения са опасни и са способни да причинят разкъсвания или ампутации на крайници на пасажерите в МПС и мотористите. Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност. Съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане и на други близо намиращи се МПС в пътнотранспортни произшествия. Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път, са възможни сериозни или фатални наранявания. Сигнализацията и маркировката не отговарят на приетите стандарти. Това я прави объркваща и опасна.
Това са само част от изводите на международен одитор по пътна безопасност, ангажиран от Института по пътна безопасност да направи инспекция дали магистралите у нас отговарят на европейските стандарти.
Ето и още от изводите на експертите: Тунелите също не отговарят на изискванията за безопасност. Налице са предпоставки за настъпване на ПТП със сериозни или фатални наранявания поради грешно взети решения и в резултат на дезинформация. Тя е породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. За съжаление, тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътнотранспортното произшествие бива класифицирано като "следствие от несъобразена скорост". Извод: АМ „Хемус“ е с висок риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Необходимо е незабавно предприемане на действия за обезопасяване на автомагистралата от страна на стопанина на пътя.
"Уважаеми г-н Караджов, уведомяваме ви, че АПИ е специализирана агенция към министъра на регионалното развитие и благоустройството. Министърът носи пряка отговорност за действията и бездействията на агенцията, както и наказателна такава. В АПИ са постъпили десетки сигнали за опасности по АМ „Хемус“ през последния месец, но реакция не е последвала", обръщат се родните пътни експерти към регионалния министър.
Те очакват да бъдат уведомени за конкретните действия, които ще разпореди Гроздан Караджов и за сроковете им за изпълнение. Необходимостта от обезопасяване на АМ „Хемус“ е незабавна предвид високия риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия вследствие констатираните опасности в доклада на инж. Стелиянов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Но стотици
11:43 24.01.2022
2 боко
Коментиран от #5
11:47 24.01.2022
3 Говедо
11:49 24.01.2022
4 Рошко
Коментиран от #13
11:51 24.01.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ТаУмВзе
11:51 24.01.2022
7 Йозеф
11:52 24.01.2022
8 Факт
11:54 24.01.2022
9 Сър
11:55 24.01.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ВЕРНО ЛИ
11:58 24.01.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Jacques Yves Moineau
До коментар #4 от "Рошко":
Ами то още след катастрофата на Своге беше ясно, че това не е единственият опасен участък в България, ами всички пътища са направени калпаво. А пък и всеки който пътува из страната, сам вижда какви идиотски ( казано дипломатично) решения има не само за маркировка, ами и знаци, отбивки и т.н.Коментиран от #20
12:04 24.01.2022
14 Българина
12:04 24.01.2022
15 Гост
Коментиран от #18
12:05 24.01.2022
16 Защото
12:06 24.01.2022
17 ГРАД КОЗЛОДУЙ
12:07 24.01.2022
18 Анонимен
До коментар #15 от "Гост":
Точно. Има места където и 120 км/ч са много но няма сигнализация12:14 24.01.2022
19 Смех
Експерти питали едно дете във 1 ви клас ще ви каже че тая магистрала не струва...
Коментиран от #24
12:15 24.01.2022
20 Рошко
До коментар #13 от "Jacques Yves Moineau":
Хеле пай изходи и ускорител и ленти, за чудо и приказ12:16 24.01.2022
21 Ани Ефремова,?? Този Инж Стелиянов
12:21 24.01.2022
22 оня с коня
Коментиран от #25
12:27 24.01.2022
23 Корумпетата на Богдан Милчев сега
12:28 24.01.2022
24 Гост
До коментар #19 от "Смех":
И без дупки си е опасна поради спецификата на терена. Лъжещи наклони и ъгли на завоите, потенциални резки смени на метеорологичните условия през различните участъци. Особено в натоварен трафик и при зимни условия не е път за повече от 110-120.12:30 24.01.2022
25 3245
До коментар #22 от "оня с коня":
Казвате: "ИМА РАЗЛИКА дали Крадеш Евросредства,или крадеш от Джоба на собствения си народ."Точно така! Поради тази причина още от 2018 г. Вождът Ви отказа европейски пари за магистралите и ги "строи" с пари от "Джоба на собствения си народ.".
Коментиран от #29
12:47 24.01.2022
26 Viki
12:47 24.01.2022
27 Варна Бургас
12:53 24.01.2022
28 Никои
12:59 24.01.2022
29 оня с коня
До коментар #25 от "3245":
Ах ти Палавнико,как ПРЕФАСОНИРАШ нещата без да ти мигне Руското оченце?!!Да - имаше нещо подобно,но не става Въпрос за Еросредства,а за предоставяне на "ИЗГОДЕН ЗАЕМ"...който на Б се стори НЕ чак толкова Изгоден и предпочете да строи с пари от Бюджета.13:08 24.01.2022
30 Бай Онзи
13:12 24.01.2022
31 Анонимен
15:58 24.01.2022
32 Боко мистрията
16:31 24.01.2022
33 123
00:57 25.01.2022