"Това е една изключително печеливша дейност, която извършва тази фирма (собственик на падналия в Гърция товарен самолет - б.р.), особено след началото на войната в Украйна - непрекъснат пренос на въоръжение, техника, боеприпаси".
Това каза пред БНР ген. Аню Ангелов, бивш министър на отбраната.
"От любителското видео, което беше разпространено, се виждаше, че двигателят на самолета гори още във въздуха. Това означала, че е имало опасност да се взриви горивото в него, защото е имал още голямо количество гориво, за да стигне до Аман. ... Мините, с които е бил натоварен, не е възможно да са се взривили сами. Все пак трябва да се вярва и на официалните институции - има изявление на министъра на отбраната на Сърбия и той каза, че това са 1,5 тона мини за минохвъргачки", коментира той.
Ангелов посочи, че не е известна собствеността на фирмата "Меридиан карго", но е регистрирана в Украйна и украинското външно министерство предприема всички действия за разяснения.
"Самолетите Ан-12 няма в българската армия. Не съм чувал и да са извършвани превози от българска фирма, регистрирана в България, с Ан-12. Това може да се открие от съответните служби Многократно идваха украински самолети - от фирма, регистрирана в Украйна, и на летище София, и на летище Бургас и извършваха полети с товар - въоръжена техника", посочи бившият министър на отбраната.
Няма радиация и обгазяване на мястото на катастрофата, заяви кореспондентката на БНР в Гърция, като се позова на данни от специалистите, работещи по случая.