Отидете към основна версия

2 085 18

Сандов: Въпреки откритите 7 ключови нарушения, ТЕЦ "Брикел" продължава да работи

  • борислав сандов-
  • нарушения-
  • тец брикел-
  • работи

Този ТЕЦ функционира в абсолютен разрез с европейските и българските правила и замърсява драстично целия регион там, казва бившият министър на екологията

Снимка: Euronews Bulgaria

Въпреки установените 7 ключови нарушения и издадената преди ден принудителна административна мярка от страна на РИОСВ за спиране на дейността на горивната инсталация, ТЕЦ "Брикел" в Гълъбово, продължава да работи и да застрашава здравето на местните жители.

Това заяви в интервю за Euronews Bulgaria Борислав Сандов, доскорошен министър на околната среда и водите.

Те някак си успяха да убедят РИОСВ, че за да изведат от експлоатация ТЕЦ-а им трябват две седмици. Той продължава да пуши зловещо. Този ТЕЦ функционира в абсолютен разрез с европейските и българските правила и замърсява драстично целия регион там. Затова България отново може да бъде подведена под отговорност от европейския съд, но този път да плащаме всички ние. А санкциите могат да бъдат в много голям размер, допълни бившият министър.

Няма гледна точка, има истината и „фалшивите новини“. Това, което излезе вчера от един сайт за фалшиви новини, е абсолютно грешна интерпретация на една заповед, която аз съм издал, пък каза Сандов по повод скандала с АМ "Струма".

Първо, никакви пари не се губят за нищо. Такива пари и в момента няма, нито ще бъдат загубени вследствие на това действие.

Второ, тази заповед не спира АМ „Струма“, а изпълнява онова, което ние вече няколко месеца говорим – изискването, за да може да бъде финансирана последната отсечка (Лот 3.2 в района между Симитли и Кресна), да бъдат обследвани равностойно всички алтернативи и да бъдат взети предвид целите за опазване на околната среда, каза Сандов.

По думите му, през 2008 година има ОВОС на цялата магистрала, тогава започва изграждането ѝ с европейско финансиране. В тази оценка има два маршрута в този район – тунел и източен обход, който минава изцяло през подножието на Пирин. През 2017 година излиза промяна – едната посока минава през Кресненското дефиле, другата през склоновете на Пирин. Този междинен, странен вариант, не обследва всички рискове заради които в началото магистралата не е проектирана през сегашното трасе. От 2017 година досега магистралата не се реализира, защото е в конфликт с първоначалната идея и с опазването на околната среда, което е приоритет на ЕС.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол