Безобразието с абсолютно безсмисления, но скъп #екостикер продължава, ще продължи и гражданският натиск до отмяната му!
Подсещам новия стар министър на транспорта #екостикер и продължаващото безумно лепене на този "тапет" по стъклата на автомобили, трамваи, електомобили, тролейбуси, че и каравани и ремаркета..
Това коментира във "Фейсбук" Петър Славов.
? Миналата година горе-долу по-това време имахме полезна среща по темата с г-н Хр. Алексиев по казуса, тогава в качеството му на служебен министър на транспорта. Сега отново го сезирам, вече и като ресорен вицепремиер, в чиито правомощия е да инициира промени в Наредба Н-32 и това безумие да приключи!
? (по-долу съм изброил най-фрапантните абсурди на "тапетния екостикер", като към тях трябва да добавим и самоотлепянето му в много автомобили, оставени на припек в летните жеги..
? Екологична категория за отработени газове се „отчита“ за изцяло електрически МПС (електромобили), трамвай, тролейбуси и др. превозни средства, изцяло задвижвани от електродвигател?!
? Идентичен „екостикер“ с чип ненужно се поставя и на превозни средства БЕЗ двигател въобще – ремаркета и каравани, тъй като последният се явява и знак за годишен технически преглед?!
? Съгл. чл. 37а, ал. 1, т. 3 от наредбата, „моторните превозни средства, на които задвижването е само с електродвигатели (без двигател с вътрешно горене), автомобили, задвижвани с горивна клетка (FCEV), и Plug-in хибриден електрически автомобил (PHEV) се определят в пета (5) екологична група.“ Или, БЕЗ ЗАМЕРВАНЕ в една група с електромобилите се поставят т.нар. „плъг-ин“ хибриди, които разполагат с двигатели с вътрешно горене и при които е напълно възможно, последният да е силно амортизиран с годините и силно замърсяващ, но замерване не се извършва?!;
? Допълнително, на новите автомобили от най-висока екологична категория, които първите 3г. са освободени от технически преглед по закон, ще се наложи ежегодно „доброволно“ да се подлагат на такъв, за да получат „екостикер“ и да имат достъп до централната част на градовете с действаща система;
? Не на последно място – мотоциклетите въобще не попадат в обхвата на въведените екологични категории, (т.е. не следва да се извършва замерване при тях), но независимо от това, собствениците им ще трябва да заплащат и вече заплащат скъпите „екостикери“, тъй като те са комбинирани със знака за ГТП?! Отделно, за мотоциклетите без челно стъкло възниква въпросът, къде да се залепя въпросният стикер и ако бъде приложен към документите на мотоциклета и прибран в чанта, джоб или на друго място, дали въобще вграденият чип ще може да бъде „отчитан“ от дистанционните четци..