Отидете към основна версия

1 810 9

Проверява се версия за умишлен палеж на бързия влак София - Варна

  • пожар-
  • влак-
  • каспичан

След инцидента въвеждат противопожарни системи в пътническите вагони

Снимка: БГНЕС

Проверяват версия за умишлен палеж на бързия влак между Варна и София, при който край Каспичан бяха изпепелени два вагона. Това заявиха от транспортното министерство за БНТ.

Проверките до момента не са открили грешки в действията на служителите на БДЖ и НКЖИ. След инцидента въвеждат противопожарни системи в пътническите вагони.

Пожарът се разследва от три комисии на прокуратурата, НКЖИ и независими експерти. Все още не е ясна конкретната причина, огледите на вагоните продължават. Според заместник-министъра на транспорта Красимир Папукчийски не е изключено огънят да е тръгнал от тоалетната заради неизгасена цигара. Версията за умишлен палеж също не се изключва. Двата вагона са изгорели в рамките на 20 минути.

"От придвижването на влака от гара Каспичан до настъпването на събитието е изключително малко в рамките на три километра, или около три минути, което показва, че не може за толкова кратко време да се генерира такова силно възпламеняване. Не на последно място трябва да отчетем, че по време на движението на влака е бил доста сериозен и вятърът", уточни Папукчийски.

Щетите от пожара са на стойност около три милиона лева. За да се избегнат подобни инциденти от транспортното министерство предвиждат оттук нататък всички вагони, които влизат за ремонт и модернизация да имат противопожарна система. Датчик за пушек ще има и в скритите помещения - шкафовете, където има електрически апарати, и тоалетните. Тази инвестиция ще влезе в рамките на плана за модернизация на старите вагони.

"От днес съм разпоредил на БДЖ навсякъде, където няма визуален поглед от страна на кондуктора от елементите на вагона да бъдат поставени датчици за информация за генериране на дим", допълни заместник-министърът.

При сегашния вагонен състав 15 процента имат тази система . При останалите 85 процента в момента се разчита основно на бдителността на кондуктора и машинистите. На този фон данните показват, че средната възраст на всички вагони в състава на БДЖ е 32 години.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове