Червените линии, разграничителните линии са нещо хубаво, но когато се отнасят до ценности и идеологии. За съжаление вече десните управляват с леви мерки, а левите станаха големи капиталисти. Омесването на терена на политическите заявки разводнява политическите послания и не дава на избирателите перспектива да избират по точни критерии.
Това мнение изрази в интервю за БНР проф. Росен Стоянов, преподавател по публични комуникации в Нов български университет.
"И отново сме принудени, поради това общо всичкоговорене от всички страни да избираме на база не на мислене и логика, а на база "обичам и мразя", тоест на база емоции и ирационалност."
Избирателите се уморяват, категоричен е преподавателят.
"Писва им от това да дават своя вот за един или друг и поради тази нарочност от страна на политическите партии да нажежат до такава степен пространството със своите противопоставяния. Може би пък някои от по-големите играчи се радват на по-ниската активност и печелят от това своите политически дивиденти, защото участват само твърдите ядра, които са по-лесно достижими и манипулирани, с по-лесно за осъществяване въздействие."
"Тази пъстрота, палитрата на множеството различни мнения може да се обедини под едно заглавие – дефицит на доверие в системата, институциите, правилата на играта. Този дефицит на доверие се прехвърля върху политическите партии", коментира проф. Стоянов анкета на "Хоризонт" сред жители на столицата. Според него за ниската активност по време на вота вината не е на избирателите, а по-скоро на партиите, които не успяват да ги мотивират да участват в този процес.
Политиците в днешния свят са зависими от медиите, от комуникациите, но пък винаги ги гледат от властови позиции, смята Росен Стоянов.
"Новата обстановка – все по-надделяващото дигитално в нашия живот, където информацията не може да бъде контролирана, където всеки един от нас е медия, тази коренна промяна, ако не се отчита от политическите партии, няма как да съставят нещо модерно. От друга страна има тенденция на неглижиране на комуникационната експертиза от политическите партии."
Пиарът не може да бъде черен или негативен, това е позитивен тип комуникация. Има обаче негативна кампания, отбеляза доц. Стоянов.