За мен е странно как собственик на компании, работещи с милиони, уволнил само преди няколко дни служител за сериозни нарушения, да бъде обвинен, че за 68 000 лв. е нанесъл побой на този служител. Това заяви Георги Златев от браншова камара "Пътища" в студиото на „Тази сутрин“.
„Струва ми се, че няма как човек, ангажиран с толкова важни бизнес дела, да отделя от времето си за подобни задачи. Хората в „Хидрострой“ продължават да работят. Няма как да спре целият този механизъм. Целият бранш е озадачен защо точно сега се случват подобни показни действия, но се надяваме съвсем скоро да излязат всички данни и да може да се коментира в пълнота“, добави той.
Припомняме, че на бизнесмена Велико Желев, който е собственик на строителната фирма „Хидрострой“, му бе повдигнато обвинение, че е на 24 февруари 2023 г. в София, направил опит да принуди чрез сила Б. А. да поеме имуществено задължение от 68 000 лева чрез подписване на записи на заповеди и разходни ордери.
Деянието е придружено с причиняване на лека телесна повреда, като на потърпевшия са нанесени удари в областта на лицето и тялото. Насилието е извършено от повече от две лица, съобщават от прокуратурата.
Авансови плащания и строителството на пътища
По думите на Георги Златев думата аванс е станала мръсна дума.
„Световна практика е, когато искате да постигнете добра цена за строителство, да се договорят двете страни за авансово плащане. Няма никакъв проблем. Авансовите плащания са обезщетени с банкови гаранции и застраховки“, заяви той.
„В сроковете, в които беше предвидено да бъде изградена АМ „Хемус“, са отпуснати аванси, така че да се случи бързо и на добри цени. Оттам нататък изкривяването за използването на тези аванси и забавянето на строителството, вече три години, е друго“, допълни Георги Златев.
По думите му проверката на Северната скоростна тангента и откритите нарушения не трябва да бъдат използвани за сочене с пръст.
"На Северната скоростна тангента има две активни ленти – една изпреварваща плюс една зона, в която могат да спират автомобилите. Единствено в крайната дясна активна лента имаме подобни деформации. Но нека тази проверка да не бъде просто сочене с пръст и да се казва целият пътен бранш краде, а да бъде установено къде е проблемът, а не само частта от него, която ни устройва“, каза Георги Златев.
Припомняме, че е установено разминаване между дебелината на настилката по проект и положената в действителност. Тя е 14 см, а по проект е трябвало да бъде 20 см.