Отидете към основна версия

1 467 44

Инж. Стефан Чайков: Министърът не е доказал, че по пътищата се влага 1/3 по-малко асфалт

  • инж. стефан чайков-
  • ремонт-
  • магистрали-
  • проверки

При положение, че в изложение на АПИ се казва, че проби се правят през няколко километра, с една "ядка" на едно място да правиш анализ е меко казано некоректно

Има опасност пътищата у нас да останат без поддръжка. Договорите изтичат. АПИ и министър Шишков знаят за това. Всички документи за участие се подават през следващата седмица, не съм в течение има ли жалби, но ви гарантирам, че конференцията ще бъде сериозна и съм почти сигурен, че ще има жалби след избора на изпълнител, и няколко области няма да имат нови договори, и ще имат изтекли, така че държавата трябва да мисли за план B".

Това каза в студиото на Euronews Bulgaria инж. Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара „Пътища“ и бивш председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"

Министърът все още не е доказал, че в българските пътища се влага 1/3 по-малко отколкото е необходимо. При положение, че в изложение на АПИ се казва, че проби се правят през няколко километра, с една "ядка" на едно място да правиш анализ е меко казано некоректно. Когато се провери цялостния участък или цялостно пътищата, ние нямаме нищо против такива, но тогава вече ще знаем действително за какво говорим и ще търсим конкретните проблеми на конкретните места.

Тези твърдения, които прави министърът сега прилягат повече на някой, който участва в предизборната кампания. Нямам идея защо го прави, но не би следвало да се прави по този начин. Ние трябва съвместно с него да седнем и да търсим решение, но експертизата е в бранша, не бих казал, че в АПИ тя в момента е на много високо ниво. Спекулативно е да говорим и, че често правим ремонт на ремонта.

"Ремонт на ремонта" е политическо изказване". Само в Германия например се прави ремонт на износващия пласт на 7-8 години, затова вие оставате с впечатление, че АМ им са перфектни, но те се ремонтират редовно, не са така както са построени. При нас се ремонтират на 12-13 години и то не цялостно. Не забравяйте, че ние сме транзитна дестинация, трафикът е много интензивен особено по АМ "Тракия". Участъкът, който последно се ремонтира там е построен през 2003 г. Анализът, който се правеше тогава беше по 20 хил. единици на денонощие. В момента 20 години по-късно в рамките на АМ "Тракия" има места с над 40 хил. единици на денонощие. АПИ в момента търси варианти да разшири магистралата до разклона за АМ "Марица".

Трябва специфичен анализ да се направи и на АМ "Марица". Там има проблем с водосток на дълбочина и пак не може да се прави анализ по една "ядка". Дали е проблем на проектанта или нещо друго, аз не виждам някой да прави анализ. Не виждам и някой да прави проект за ремонт. Ще видим кой носи вина за това. За момента не е ясно.

След увеличаването на бюджета на АПИ е, че трябва да се направи база данни, която да включва състоянието на всички пътища у нас, от 15 години се говори за такава, но такава няма и към момента. И така всяка година ще се знае прогнозно кои са пътищата, които трябва да се ремонтират всяка година. Трябва да се подобри и контролът и проектите. Аз не твърдя, че няма контрол, но трябва да се подобри.

Мнението е противоречиво, но аз бих подкрепил черен списък на фирмите, които не работят добре, но само, ако анализът е направен добре. Притеснявам се обаче, че това може да стане и като рекет към фирмите и повод за такъв. Но това няма и да е много по европейското законодателство.

Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 26 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове