Всички автомобили с десен волан да не могат да бъдат регистрирани у нас, защото създават опасност от катастрофи.
Това предложение е внесъл в Комисията по транспорт и съобщения депутатът от "Атака" д-р Ваньо Хърков миналия четвъртък, съобщава „Стандарт”.
"Тежкотоварен автомобил с десен волан ме блъсна, не видя, че до него има кола, и започна да завива", разказа преживяването си Хърков.
"Товарните автомобили с десен волан създават страхотни проблеми за движението по пътищата", подкрепи го и шефът на транспортната комисия в парламента Йордан Мирчев. "Обсъдихме въпроса с автомобилната администрация в Министерството на транспорта. Предполагам, че до две седмици ще го разгледаме в комисията и ще вземем решение", каза той пред "Стандарт". И становището на министерството също било да се ограничи или да се забрани движението специално на камионите, чийто волан не е пригоден за движението у нас.
Това обаче не значело да се спре вносът на такива автомобили - у нас те могат да се преработват и воланът им да бъде сменен с ляв, уточняват депутатите.
Тази услуга е най-новият хит сред автоработилниците в страната. "В момента има бум на вноса на автомобили втора ръка с десен волан от Англия. Те са в пъти по-евтини от останалите (сравнете цените http://bit.ly/HezLRC)", споделят майсторите.
Въпреки че след това по нашенски обичай гордите собственици хукват да обърнат "с хастара нагоре" таблата им и броят за това същите суми, които са спестили. Явно обаче българинът, който отколе си рециклира дори старите капачки, предпочита да купи евтина кола и след това да брои пари, за да си я направи по мярка, с идеята, че пак е на далавера.
Макар че няма официална статистика, от регистрираните миналата година около 300 000 возила секънд хенд около една пета са британски. Това означава, че около 50-60 хил. коли с обърнат волан влизат у нас за година.