"Проектът за Пилон "Рожен" все още не е изплатен напълно. Взели сме заем, за да може да го довършим. Кампанията е отворена". Това съобщи пред БНР Симеон Караколев от фондация „Наследство в бъдещето“, която стои зад реализирането на проекта.
"БДЖ не е сред дарителите. В момента върви одит и когато приключи, докладът ще бъде публично оповестен. Извършва го сериозна международна компания. Останали са средства за събиране. Имаме и знамена, чрез закупуването на които очакваме да подпомогнем кампанията".
Двама корпоративни дарители са готови да подпишат договор, с който да поемат поддръжката за следващите десет години, посочи още той.
Пилонът на Рожен е преместваем обект, обясни още Караколев.
"Той може да се демонтира и натовари на камиони, за да бъде преместен, ако се наложи".
Караколев коментира и критиките, отправени в публичното пространство по отношение на проекта.
"Аз и екипът ми правим най-големите събития в България на тема фолклор и родолюбие. Знамето на Рожен е моята мечта. Трябва ли да я ограничавам? Критикуваме български министри, че са застанали зад каузата за българското знаме! За кое нещо през последните 30 години сме били единни? Това е жалко! Какво видяхме като обединителна кауза от президенти и правителства за последните 30 години?"
Високите цени на чевермето на събора в Рожен той определи като "поредната непроверена информация".
"60 лева струваше килограм обезкостено чеверме. Кебапчетата бяха по 2.50, а не по 8 лева. Хлябът беше 50 стотинки. Радвам се, че НАП влиза в ролята си на контролна структура. Има много събори в България. Ще се радвам да ги провери всичките дали и как се издават касови бележки. От над 120 търговски обекта, които е имало на Рожен, са съставени 17 акта".