Изключваме факта, че скоро има избори, но да си кмет на община, която живее от туризъм и да предприемеш такива действия в сезон, в който българският туризъм е пострадал страшно много, е абсолютно недопустимо поведение. Това каза председателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на "Фокус“ за скандала с принудителното премахване на обекти от къмпинг "Якото място“ в Царево.
Той посочи, че министърът на туризма не е взел никакво отношение по случая. "Всичко, свързано с туризъм – зимен, летен, селски, къмпингарски, планински, СПА, какъвто и да е той, е в ресора на Министерството на туризма. Това е бягство от отговорност. Министърът трябва веднага да се обади на кмета и тези акции да се прекратят до 15 септември, тогава да се седне на масата и да се види кой крив, кой прав и какво може да се изглади. Затова искахме да имаме министър на туризма, който е от туристическия бранш и който като се случи такова нещо, още на първия ден ще вдигне телефона и ще потуши този скандал и той въобще да не стига до медиите, защото това е важното – скандалите да си ги решаваме вътре и те да не стигат до медиите, защото външните туроператори, хората, които искат да посетят България, се информират се какво се случва. И като видят в последните два месеца само скандали – най-скъпо, най-некачествена храна, най-некачествена услуга, повярвайте, няма да си пратят клиентите тук. Сами си го правим“, коментира той.
Според Алибегов, хотелиерският, ресторантьорският бизнес и туроператорите работят въпреки държавата и полагат всички усилия да направят сезона все пак успешен. "Сезонът е изключително труден. Започна с черна PR кампания за Черноморието – знаете за въпросния язовир в Украйна, близостта на самата война. Бизнесът беше тежко ударен от КОВИД, не може да се съвземе за една година. Всъщност 2023 г. е първата година, в която работим без рестрикции. Мисля, че бизнесът се справя добре, въпреки липсата на държавна политика в туризма. Няма никаква реклама, няма средства за инвестиции, в Плана за възстановяване и устойчивост не съществува думата "туризъм“. Ние имаме 12 милиона на разположение за реклама на туризма, на марката "България“, коментира още председателят на БАЗ.