Откакто има кораби в моретата и океаните, пиратите са част от живота по вълните. За съжаление съвременните нашественици изобщо не приличат на Джони Деп и нападенията на кораби се случват непрестанно.
Един от българските капитани, които имат опит в опазването на кораба, екипажа и товара, е Светослав Цонков, който вече 23 години е част от екипа на Български морски флот.
"Моретата не са най-безопасното място на света, затова отговорността за всичко е на кораба е на капитана. Решенията му винаги трябва да са правилни. Добрият шанс е екстра.
Най-важната задача на капитана на кораба е да не допусне пиратите да се качат на борда, каза за БНР капитан далечно плаване Светослав Цонков.
"Много по-опасно от местата, за които сега се говори - Израел, "Хамас", това е Западният бряг на Африка, за които не се говори, не знам защо, явно някакви икономически интереси, това са Нигерия, Атлантическия океан.
Там около брега на Нигерия, Того, Бенин въоръжени групировки отвличат кораби за откупи. Отношението към пленниците, както беше и при сомалийците, не е добро.
Ние не можем да се защитим по никакъв начин, освен да не допуснем да се качат пиратите.
Търговските кораби са най-беззащитни, тъй като според международните стандарти нямат право на борда си да имат оръжие. Въведени са правила, които се знаят добре от целия екипаж и се прилагат при опасност от нападение.