Варна е готова да се включи в реализирането на амбициозен проект за изграждане на Черноморски велосипеден път. Това заяви кметът Иван Портних на среща, организирана от Сдружение „Национална Велосипедна Асоциация”, община Варна, Велоклуб „Устрем“ и Мрежа на велосипедни организации „ЕкоВело”. Проектът предвижда изграждане на велосипеден път, свързващ крайбрежията на България, Турция и Румъния, като част от голям европейски веломаршрут.
Кметът Иван Портних заяви, че община Варна ще направи работи активно за реализирането на този проект. „Велотранспортът е най-екологичният и икономичен начин за бързо придвижване, затова приветствам амбицията на организациите да реализат проекта“, допълни той.
„Смятам, че създаването на вело връзка Варна - Златни пясъци, както и с курортите на юг, е интересна и полезна идея, която би се отразила добре и на туристопотока”, заяви кметът. Той съобщи, че догодина общината започва работа по подобряване на условията за велосипеден транспорт в града, като част от тази амбиция е и реализирането на проекта „Мобисек: Мобилни инициативи за устойчиви европейски общности”. В него е заложена идеята за интермодален транспорт – комбиниране на велосипеден с друг вид транспорт с цел бързо придвижване в градски условия. Проектът „Мобисек” цели насърчаване на колоезденето като основно транспортно средство, както и безопасността на участниците в движението чрез изграждане на велостоянки, пешеходни пътеки и реконструкция на подлези.
Кметът съобщи, че догодина започва проучване и подготовка на проект за ремонт на Аспаруховия мост, като целта е при възможност там също да бъде подсигурен велосипеден преход.
На срещата в община Варна присъстваха представители на общините по северното Черноморие, на Асоциацията на български черноморски общини, велоклуб „Устрем“, представители на неправителствени организации. Този форум слага началото на координирани действия на европейско, национално, регионално и местно ниво с цел осигуряване на подкрепа за планирането и изграждането на Черноморски велосипеден път, както и създаването и налагането му като „бранд” за устойчив градски транспорт и устойчив туризъм, поясни Евгени Апостолов от Сдружение „Национална Велосипедна Асоциация”.