Пловдив ще има държавна автогара. Тя ще се намира на сегашното автобусно пространство пред Централната железопътна гара. До мярката се стигна след като някои превозвачи отказаха да спират на трите частни автогари в града заради високи цени. Други пък редуцираха транспорта до близките и отдалечените от Пловдив населени места. Така има дори общини без връзка с областния град, припомня БНТ.
Автогара „Север“ следобед. Много ученици и работници чакат, за да се приберат по домовете си в населените места от региона. Едни се оплакват от нередовен транспорт, други, че автобусите не спират в автогарата, а трети недоволстват от занемареното състояние на обектите.
"Аз пътувам в направление Старосел. Има три автобуса. Този, който е в три и половина следобед днес, най-редовно закъснява. Идва в 4, 4 и 15...И автогара „Север“, и автогара „Юг“ не са в цветущо състояние"
"Редовно пътувам. Бих казала, че се иска доста поддръжка. Доста са изостанали като цяло".
Средната цена за влизане на автобус в автогара в Пловдив в момента е 11 лв, което затруднява много превозвачи и те редуцират броя на рейсовете по линиите. Така освен от бранша, потърпевши са и хората от отдалечените от града места.
"Сега в момента последният рейс е в осем и половина, което не е добре, защото има деца, които посещават школи, уроци. Има хора, които искат да отидат на театър и трябва да се приберат с такси", каза Даниела Стоилова, кмет на село Браниполе.
"Една автогара смятам, че ще свърши страшно хубава работа, защото по този начин цената на услугата може да падне и съответно качеството да се подобри", надява се Павел Михайлов, кмет на община „Родопи“.
След поредицата от жалби и сигнали на граждани и кметове областният управител инициира създаването на държавна автогара. Тя ще е на мястото на сега съществуващата автогара, която железопътната компания придоби след прекратяване на концесията на Централна гара.
"В момента очакваме до края на месец януари тази държавна автогара да получи лиценз и вече да може да осъществява своята дейност. Да не е само от един доставчик, така че да създадем по-добра конкурентна среда в град Пловдив сред превозвачите", увери Илия Зюмбилев, областен управител на Пловдив.
Още една автогара в Пловдив изглежда ще е необходима, тъй като от частния собственик на автогара „ЮГ“ – „Хебросбус“ вече заявиха пред БНТ, че възнамеряват да я затворят и продадат терена, а трафикът да бъде разпределен между другите им две автогари – „Север“ и „Родопи“.