Отидете към основна версия

896 33

Георги Лозанов: Приходите от хазарта могат пак да отиват за култура и медии

  • хазарт-
  • реклама-
  • медии-
  • култура-
  • българия-
  • георги лозанов

Има жестове, които предизборно политиците са готови да извършат, а в други ситуации не

Приходите от реклама на хазарта могат отново да отиват за култура и медии, ако се намери правилната формула, което не е никак трудно. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус" медийният експерт Георги Лозанов по повод промените в Закона за хазарта, с които се спира рекламата в медиите.

"Хуманно е да се забранят рекламите, което не означава, че приходите от хазарта, че не могат отново да отиват за култура и медии", уточни Лозанов.

Според медийния експерт е трябвало е да има повече време, за да се проведе обществен дебат: "По какъв начин тези средства могат да бъдат преразпределяни в полза на некомерсиални медийни проекти, включително филми и сериали на обществено значими теми, както и въобще за културни продукти. И на мен ми се струва, че това е задължителна следваща крачка, която трябва да се направи, след като всичко това, което ще се пренасочи. Въпросът е средствата, които са давани за рекламата накъде ще се пренасочат. И мисля, че тук медиите с некомерсиални проекти имат пълно основание да потърсят възможност тези средства отново да влизат при тях, само че пак казвам, не чрез реклама, и за да подпомагат некомерсиалните форми, които не могат да се издържат сами на пазарен принцип".

Според медийния експерт Георги Лозанов промените се случват сега, защото политиците са преди избори и искат да направят добро впечатление: "Има жестове, които предизборно политиците са готови да извършат, а в други ситуации не. Явно, че сега е дошъл моментът за рекламата за хазарта. От гледна точка на медийната картина такъв тип реклами ги поставяха някъде извън развитите демократични държави. Защото хазартът е въпрос на собствен избор на пълнолетните граждани, но заедно с това, държавата трябва да ги пази от това да бъдат гражданите подложени на допълнителен натиск да участват в хазартни игри. Защото рекламата е тип убеждаваща комуникация, което е форма на вербален натиск върху тях и изкушение. И рекламата за хазарта освен това е заблуждаваща по същността си, защото създава усещането, че щом се включиш в една хазартна игра, ще спечелиш".

Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 16 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове