Кампанията стартира още с разглобката, каза пред БНР пиар експертът Диана Дамянова. В момента тя вижда две странности, едната от които е социологията, която дава резултати при една сравнително висока избирателна активност, каквато, според нея, няма да има. Отчаянието е тотално, подчерта тя.
Въпреки голямото предлагане на "предизборната сергия", няма покупателна способност, смята Дамянова.
Според нея ако избирателната активност падне, картината може да бъде напълно различна, а разликата между първия и втория ще бъде приблизително 1:2.
"Ниската избирателна активност работи в полза на партиите, които отдавна са вкоренени в българския политически живот – тези, които имат огромен твърд електорат. Става дума за мобилизиране не на периферия, а за мобилизиране на хора, които вече системно отказват да гласуват", коментира пиар експертът.
В този смисъл това, за което трябва да се борят всички, е да има висока избирателна активност, категорична бе тя и добави мнението си, че това може да стане само с позитивни послания, защото другото – още повече отблъсква избирателите. По думите ѝ много тежко ще бъдат наказани кампаниите, които се водят "против":
"Всички в момента искат да излъжат българския народ – да го излъжат във възможно най-печеливша за тях степен. Българският народ обаче вече е твърде много лъган и не вярвам да може да се излъже за това. В тази кампания ще спечели този, който всее оптимизъм, който даде емоция, който даде някаква надежда.
Иначе отвращението ще доведе до отлюспване от големите към малките, ще се появят малки играчи, които според мен ще влязат при по-ниска избирателна активност, каквато очаквам, парламентът ще бъде по-сложен за конструиране на правителство и много по-прост за управление, ако въобще успеем да стигнем до там. На фона на всичко това ще тече една гнусна кампания зад кадър. В това българинът трябва да се ориентира и да гласува и той ще отиде за гъби в масовата си част".
"Затворете очи, представете си най-лошото, умножете го по две – това ни чака в тази кампания", прогнозира