Бившият служител в НСО акад. Румен Ралчев заяви, че трябва да се изчака експертизата за скоростта, но несъмнено има извършено нарушение от загиналия шофьор при катастрофата с колата на НСО.
"Шофьорите в НСО не са над закона. Трябва да има пилотна кола, и то не една. Кортежът има предупредителен характер, за да се избегнат такъв тип случаи на "загледал се, много бързал". Този нещастен случай показва две-три неща: нарушението на господина е безспорно; доколко тази скорост, ако е била по-висока, дали е била хрумване на шофьора или е била наредена. Шофьорът не трябва да изпълнява заповедта, но ако не я изпълни, на другия ден на неговото място идва друг човек", коментира той в "Денят ON AIR".
Акад. Ралчев отбеляза, че предоставеното на Кирил Петков от НСО е форма на охрана - въоръжен и обучен шофьор, който да гарантира максимално неговата цялост и безаварийното му пространство.
"Като бивш премиер, ако има заплахи, а те се констатират от компетентните органи, има тричленка, която взима финално решение и се преценява каква да е степента на охрана. Дадена му е най-ниската степен на охрана. Има голям морален проблем, когато има жертва, независимо дали е тя виновна или не", подчерта гостът на Bulgaria ON AIR.
Според него е изключено автомобилът на НСО да е бил неизправен. В НСО се извършва изключително стриктен контрол, а изправността на автомобилите е непрекъсната, увери акад. Ралчев и добави, че шофьорът трябва да бъде неупотребил алкохол и отпочинал.
"Като дойде един голям началник, той си води и шофьора. Подлага се на тестове и ако отговаря, прибавят го в списъка на НСО. Заплащането в НСО в последните 5 години изостана и това доведе до голямо текучество и оттегляне на кадри, включително шофьори. Търсят се 15 места, явяват се 10 души. Някъде нещата не са изчистени докрай. Раждат се изключителни кадри, но задържането им става невъзможно", алармира той.