"Вероятно ще има известни затруднения, дори сериозни затруднения с рекламните бюджети на медиите. Няма как в дълбочина да прогнозираме какво би се случило след подобна забрана."
Това каза пред БНР членът на Съвета за електронни медии и бивш председател на медийния регулатор Соня Момчилова.
"Много е полезно, ако помолим нашите колеги от регулаторите в ЕС, които са преминали през подобно вразумление и са забранили излъчването на реклама за хазарт" да предоставят данни как това се е отразило на рекламния пазар в по-старите страни членки, посочи тя. По думите ѝ, събраните от СЕМ до момента данни сочат, че пазарът не търпи вакуум.
Може би вече узрява идеята за европейски регламент за забрана, отбеляза Соня Момчилова в предаването "Преди всички".
Тя е категорична, че "ситуацията е тревожна", а "безпрецедентната, безогледна, арогантна, вулгарна реклама на хазарт" се отразява на младите хора. Момчилова определи решението на Народното събрание да забрани рекламата на хазарт като "внезапно просветление на нашите депутати, които взеха неочаквано това решение, радикално".
Момчилова смята, че е въпрос на приоритети – дали да поставим на първо място физическото и ментално здраве на мнозинството или парите и приходите на шепа хора.
Все още има външна реклама. НАП следва да вземе мерки в това отношение, коментира тя.
"Но изчезна това, което ни заливаше денонощно от екрана."
СЕМ започва мониторинг върху рекламите на вредни храни и напитки и участието на деца в тях, съобщи още Соня Момчилова. За целта ще бъдат привлечени експерти от Министерството на здравеопазването, Агенцията по безопасност на храните и НПО.
Планира се и мащабно проучване за обществената мисия на медиите.
"Важно е да разберем какво искат хората да гледат, какви са дефицитите."