Борис Бонев и "Спаси София" искаха да феодализират транспортните дружества.
Това заяви Иван Таков, председател на БСП - София и на групата на социалистите в СОС. Той направи коментара по време на днешната сесия, в дневния ред на която бяха включени доклади за публичен избор на членове на Съвет на директорите и Надзорни съвети на общинските търговски дружества "Център за градска мобилност" ЕАД, "Столичен електротранспорт" ЕАД, "Столичен автотранспорт" ЕАД, "Метрополитен" ЕАД, "Топлофикация София" ЕАД и "Софинвест" ЕАД. От името на групата на Местна коалиция "БСП за България" Иван Таков настоя проф. д-р инж. Стоян Братоев да остане в ръководството на "Метрополитен" ЕАД до провеждане на конкурс за ново ръководство. А Ваня Григорова формулира искането, което да бъде записано в доклада и след това го подкрепиха.
"Кметът Терзиев и ПП-ДБ-СС дойдоха в Столична община със заявки и обещания за борба с корупцията, а колко одита бяха направени за тези 8 месеца от началото на настоящия мандат, попита Иван Таков в изказването си в залата. - Има и други въпроси - защо чак сега се извършва тази смяна при положение, че мандатите на тези търговски дружества са изтекли отдавна? Наскоро кметът Терзиев нарече ЦГМ "черна дупка", а съветниците от неговата политическа група днес мощно браниха досегашното ръководство. Кога са искрени - когато обясняват, че ще спрат схемите за източване на дружествата и общината или когато си късат ризите в подкрепа на досегашните управляващи тези дружества? Изключително странна изглежда любовта на "бореца срещу корупцията" Борис Бонев към досегашното ръководство на ЦГМ, на чийто гръб си изгради цялата предизборна кампания миналата година".
Иван Таков добави, че борбата с модела ГЕРБ, която БСП от години води, в София минава през незабавна смяна на ръководствата на общинските дружества. И всяко предложение, различно от това означава подкрепа на статуквото. "Точно в подкрепа на статуквото бяха всички вопли на общинските съветници от ПП-ДБ-СС в залата на сесията днес, коментира още Иван Таков, който е председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС. - Днес на всички стана ясно, че на една група псевдо спасители, продължители и демократи, дошли да управляват СО със заявка за прозрачност, много бързо им се услади статуквото. Наредени като кебапчийски котараци около транспортната софра, съветниците от "Спаси София" месеци наред освен да сеят хаос и разруха в града, друго не могат да направят.
Преди няколко месеца същите тези спасители, заедно с ПП и ДБ водиха разговори с останалите групи в СОС, включително и с нас, и настояваха за смяна на ръководствата на общинските дружества с временни такива до избор на нови с конкурс.
Това беше тяхна идея. Днес си късаха ризите точно срещу доклада с това предложение. Така се получи, защото бяха решили окончателно да си феодализират системата на транспорта в Столична община. А точно срещу феодализирането на общинските дружества БСП се бори от години и нямаше как да позволим това да продължи. Нека да е ясно на всички - групата на Местна коалиция "БСП за България" не участва в никакви икономически или задкулисни мнозинства. Ние винаги ще бъдем коректив на безумията и безчинствата на всяка кметска администрация и некадърно мнозинство в СОС".