Ревизират системата за годишни технически прегледи. Междуведомствена комисия трябва да измисли начин, по който да регулира проблемите. Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави много коли в движение, а срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.
Според автоексперта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия проблемите са трупани с десетилетия.
"Българският автопарк е най-старият в Европа. 18-19 години е средната възраст на колите у нас. Българинът беше свикнал, че лесно може да премине технически преглед независимо в какво състояние е автомобилът му. Катализаторите бяха масово премахвани, за да не се запушват системно", посочи той.
По думите му гратисният срок за отстраняване на неизправности може да бъде удължен. "При кола без ГТП не важат застраховките. Така, ако шофьор направи катастрофа, застрахователят няма да признае щетите. Под 0,5% от автомобилите не са минали преглед. В сервиз може да се направи най-общ преглед, но някои от колите са върнати заради проблеми със спирачки и кормилна уредба. В Германия не може да минете ГТП, дори ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.