6 Август, 2024 12:35 3 203 71

Ще бъдат ли ефективни новите предложения за технически прегледи?!

  • гтп-
  • технически преглед-
  • автомобили-
  • проблеми-
  • бензинови коли

Проблемите са трупани с десетилетия

Ревизират системата за годишни технически прегледи. Междуведомствена комисия трябва да измисли начин, по който да регулира проблемите. Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави много коли в движение, а срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.

Според автоексперта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия проблемите са трупани с десетилетия.

"Българският автопарк е най-старият в Европа. 18-19 години е средната възраст на колите у нас. Българинът беше свикнал, че лесно може да премине технически преглед независимо в какво състояние е автомобилът му. Катализаторите бяха масово премахвани, за да не се запушват системно", посочи той.

По думите му гратисният срок за отстраняване на неизправности може да бъде удължен. "При кола без ГТП не важат застраховките. Така, ако шофьор направи катастрофа, застрахователят няма да признае щетите. Под 0,5% от автомобилите не са минали преглед. В сервиз може да се направи най-общ преглед, но някои от колите са върнати заради проблеми със спирачки и кормилна уредба. В Германия не може да минете ГТП, дори ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да бе да

    67 2 Отговор
    Пълни глупости! В Германия се карат още трабанчета и варбурзи.

    Коментиран от #5

  • 2 Мнение

    49 0 Отговор
    Понеже сте спрели коментарите под статията за А1, ще кажа моето мнение за тях и тук вкл!

    Това е една от най-измамните и схемаджийски фирми в България! Толкова много цакат потребителите си, че направо не истина!

    Пример:
    Фирма сключила договор с А1 ви праща некъв линк, който само като цъкнете без да искате, автоматично ви абонират към незнайна тяхна услуга, като начисляват между 5-10 лв месечно върху сметката ви!
    Когато се оплачете ви казват да пуснете жалба, а след известно време ви заявяват, че каквото сте се абонирал сте потребили, следователно няма да ви възстановят ОТКРАДНАТАТА сума!

    Едва когато им повишите тон и започнете да плашите другите клиенти в магазините им, тогава ви казват какво всъщност е станало и как да премахнете абонаментът, който така или иначе са ви натресли!

    Измамниците в България процъфтяват, защото държавата е абдикирала от задълженията си на контролен орган!!!

    Рано или късно такива като тия измамници ще си плащат с лихвите!

    ПП: Каквото вършат мобилните оператори и ЕРП-тата, това вършат и техните господари, законотворците!
    Именно поради корумпираните зависими некадърници, наречени бг евроатлантически правителства, България изчезва!

    Коментиран от #8, #11, #58

  • 3 да де

    42 3 Отговор
    Поредната безсмислена статия и нито дума при тестването за газовете бензиновите автомобили с вписани в големия талон газови уредби да се тестват на газ , а не на бензин както е изискването сега.

    Коментиран от #7, #35

  • 4 ОБЕКТИВЕН

    39 2 Отговор
    Най-ефективно ще е оставката на ПИРОНКОВ !!!

    Коментиран от #9

  • 5 Хахахаха

    11 6 Отговор

    До коментар #1 от "Да бе да":

    Те може да се карат, но това не означава че не са изправни! Във всички държави се карат ретро коли, но това не означава че могат да се карат неизправни!

    Коментиран от #42

  • 6 Чичо Ву от село Рандеву

    40 3 Отговор
    Караме без ГТП и това е, колко па пъти се случва да те спрат в годината. Може да наложите евро изисквания за ГТП ама не налагате евро изисквания за качеството на горивата

    Коментиран от #10, #47

  • 7 Хахахаха

    4 40 Отговор

    До коментар #3 от "да де":

    Проблема там е, че ти не можеш да докажеш, че ще я караш на газ! Може газовата да ти откаже и да караш на бензин. Тогава, кво става?

    Коментиран от #12, #14, #60, #63

  • 8 Майло

    22 1 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    Много хора напускат А1 и са създали цяло подразделение да ти търсят сметка ама защо как си прекратил договора и пак да ти предлагат безумни нокому нижни услуги.

    Плащаш 3 месеца неустойка и бягаш преди беше 24 месеца.

    За обслужвснето на не говорим назначават хора дето нямат никакво образование и ти се келешат все едно са депутати.

    Коментиран от #66

  • 9 бокоБРАВО КИРОАЛОООХЕРКОВ Е СВОБОДЕН КОЛ

    23 1 Отговор

    До коментар #4 от "ОБЕКТИВЕН":

    АБЕ СТИГА С ТЕЗИ ОСТАВКИ ...САМО ЗАТВОРА И НА ПРАСЕТАТА В БЕЛЕНЕ МОЖЕ ДА СПРЕ МУТРОФАШИСТКАТА ДИКТАТУРА В БЪЛГАРИЯ ...СЛЕД ОСТАВКАТА ОТИВА НА ДРУГ ПОСТ МРРРЪСНИКА
  • 10 Хахахаха

    5 19 Отговор

    До коментар #6 от "Чичо Ву от село Рандеву":

    Ще караш, ама като катастрофираш трябва да даваш милионите компенсации, защото застраховките няма да ти платят нищо.

    Коментиран от #19

  • 11 честен ционист

    1 21 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    Бъдещите финансови институции са днешните мобилни оператори. Така че по-леко със заканите, да не останеш на червено.
  • 12 123

    23 3 Отговор

    До коментар #7 от "Хахахаха":

    А, ако откаже бензиновата помпа ?
    А масовата кражба на катализатори, над 90процента от колите без катализатори са с откраднати такива.

    Коментиран от #16, #49

  • 13 Ха ха ха

    26 2 Отговор
    Аз не взимам германска заплата
  • 14 абе смешник

    42 3 Отговор

    До коментар #7 от "Хахахаха":

    кой слага газова уредба за да кара на бензин, ако се повреди нещо по уредбата отиваш на ремонт.
  • 15 Пича с Москвича

    21 2 Отговор
    Москвето мина преглед без проблем . Да му мислят западните таралясници.
  • 16 Хахахаха

    10 11 Отговор

    До коментар #12 от "123":

    Ако откаже бензиновата помпа, колата не пали, защото тя по принцип пали на бензин и след това минава на газ!

    Коментиран от #18, #44, #46

  • 17 гост

    37 2 Отговор
    Няма стара и нова кола ! Има технически изправна и технически неизправна ! Коя повече замърсява - моята 20 годишна на бензин/газ след основен ремонт на двигателя, гаражна, на 190 000 км. или една 3 годишна баничарка дизелак на 300 000 на която и е взета душата ? За тирове, автобуси и камиончета на 20+ години - те са най- ЕКО !

    Коментиран от #36

  • 18 123

    18 2 Отговор

    До коментар #16 от "Хахахаха":

    Има палене и на газ, само под -5 не можеш директно на газ,
  • 19 Чичо Ву от село Рандеву

    34 2 Отговор

    До коментар #10 от "Хахахаха":

    Добре, махам бензинката и си купувам 25 годишно Ауди с всичко премахнато и чипосано и ми дишай пушилката като дам газ пред теб и да не видиш пътя. Дааам така ще стане и това ще е напълно законно... хубав и успешен ден!

    Коментиран от #21

  • 20 Нали

    14 3 Отговор
    сме в ЕС клуба на богатите. Какво се оплаквате?Живейте си като германците и по техните правила.
  • 21 Хахахаха

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Чичо Ву от село Рандеву":

    Аз не съм казал, че така е редно! Някъде да съм го написал това?

    Коментиран от #22

  • 22 Чичо Ву от село Рандеву

    4 3 Отговор

    До коментар #21 от "Хахахаха":

    Да, ама чак милиони, това е пробита България, тука при ПТП на место се подкупват куките с 5К а там ако не стане на следващо ниво се подкупват прокурори и съдии с 20К, жалко е ама...
  • 23 ЧОЧО

    33 0 Отговор
    В България само заплатите на депутатите и управляващите са Европейски. Нищо друго Европейско няма.Иначе постоянно ни плашат с ЕС.

    Коментиран от #64

  • 24 Подлоги

    20 0 Отговор
    НЕ, те не знаят какво да правят и кому да се кланят! "Експертите" чакат акушерката Урсула да им каже що даа сторят!!!
  • 25 4епа

    7 2 Отговор
    Моята я карам само на газ на бензин не работи от години
  • 26 Конституциония съд

    5 31 Отговор
    В конституцията не пише, че всеки задължително трябва да има кола.
    Който не може да поддържа автомобила си в изправно състояние, не го заслужава.

    Коментиран от #30, #45

  • 27 А говедото що не каже

    17 1 Отговор
    В любимата му Германия колко са заплатите
  • 28 Никакъв компромис

    7 12 Отговор
    Трябва да се измисли регламент за бензиновите автомобили с газова уредба.
    И никакъв компромис с изправността на автомобилите.
  • 29 Петър

    11 1 Отговор
    А заплатите в България като в Германия ли са, че сравняват бе умници.
  • 30 АЙ- де

    28 1 Отговор

    До коментар #26 от "Конституциония съд":

    А пише ли в конституцията , че трябва да ми спрат колата? и то след като отговаря на заводските показатели за изгорелите газове? Пише ли, че некои си е внесъл катализатори и сега по лобистки трябва да ги купуваме , поставяме за да мине колата ГТП?
  • 31 Ония с Фордо

    12 0 Отговор
    Защи най накрая не вкарат у нас немския TÜV и да се свършва с тая пародия на прегледи и скубане на пари от собствениците !
    В съседна Турция отдавна работят с тях и по техен стандарт , дори за улеснение на населението имат мобилни пунктове
    за ГТП с които ходят до отдалечени населени места .
  • 32 тоя е паднал от небето

    9 0 Отговор
    на военните парка е средна възраст 29-30 години . а някои са на 60 години . Машината като се подържа годините и пробега не се гледат . Запазва се . Урал на 55 г и БТР на 46 години заминаха за киев . кат вземат 400 коли за държавата и вече гледат годините . досега не . но трябва да го правят . кат се докаже че не е минал някой заради системата за мерене и ще ги осъди . подсъдно е .
  • 33 Когато

    24 0 Отговор
    дойдат изборите ще ви припомниме изиакванията за ГТП. Ха, ха!
  • 34 сноу

    28 0 Отговор
    В Германия ТП е на две години и струва 55 евро и никога ,ама никога не са ми проверявали отопление на задното стъкло..вЛадко да не си смуче от пръстите измислици и да разказва ефектни приказки от 1001 нощ..А най смешно звучат типичните циганскобългарски чалъми-видиш ли ти как било в Германия и не знам къде си...Я да каже кое от къде е поне подобно на германия...пътища ли,горива ли ,части ли,шофьорски курсове ли????
  • 35 Ти си

    3 11 Отговор

    До коментар #3 от "да де":

    По твоята логика на хибридите трябва да тестват само ел. мотора а не ДВГ .....
  • 36 бокоБРАВО КИРОАЛОООХЕРКОВ Е СВОБОДЕН КОЛ

    3 6 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    МНООГО СИ ТЪЪЪП ДИЗЕЛАЦИТЕ ИЗКАРВАТ ПО 800 000 КИЛОМЕТРА БЕЗ РЕМОНТ .СПРАВКА ФОРД ТРАНЗИТ И НЕ ПУШАТ ..
  • 37 4епа

    19 5 Отговор
    В Германия не може да минете ГТП, дори ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.Къде ни сравняваш с Германия подлизурко какви заплати вземат там и какви заплати вземаме тук
  • 38 Като ми

    22 1 Отговор
    спрете колата от движение ще чакате да ви гласувам. Аз съм виновен, че горе всички са корумпирани и не се наядоха. Лобистка наредба от 2018г, на Кой? Октомври, на изборите, ще си го местя в другия крачол.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 322

    7 0 Отговор
    В Германи по х2 цената на прегледа и минава всичко ;) Информация отпреди 1 месец :P
  • 42 ???

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "Хахахаха":

    Шебек, ти трабант с катализатор виждал ли си?

    Коментиран от #50

  • 43 ПИТАЩИЯ

    20 2 Отговор
    Защо да си сложа газова уредба или метан
    и да карам на бензин?Трябва да са луди тези хора! Идеята с газовете при технически преглед беше колите на газ да имат по -висока еко категория. В България
    всичко се "подобрява " (изражда) от нашите псевдо експерти, а ние УГЛОШИТЕЛНО си мълчим!
  • 44 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Хахахаха":

    На себе си ли се смееш? С едно мижаво кабелче ти я паля директно. Само трябва да ти е добър акумулатора.
  • 45 Въпроса

    13 0 Отговор

    До коментар #26 от "Конституциония съд":

    е в това какво означава "изправно състояние" и по какви критерии се определя това? Отговаря ли настоящият автомобилен парк на тези критерии, може ли преобладаващата част от населението да ги покрие? Сигурни ли сме че на всички бензиностанции ни зареждат с качествено гориво за което също трябва да има изисквания и т.н.
  • 46 Мда

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Хахахаха":

    Ами, ако нямам копче за прехвърляне на бензин-газ, тогава ще има ли проблем?
  • 47 Евро Пейка

    2 7 Отговор

    До коментар #6 от "Чичо Ву от село Рандеву":

    Голям тарикат си , ще караш без ГТП ! При едно евентуално произшествие КАТ гледатдали си пил , дали си под въздействието на дрога и дали имаш минат ГТП и ако не отговаряш на правилата се записва в протокола . После няма да видиш и стотинка от застрахователя (ако си застрахован а не си се направил на тарикат) ако произшествие не е по твоя вина а ако е по твоя вина ответната застрахователна компания ищец ще ти съдере седалищните части .
  • 48 Като ми

    14 1 Отговор
    спрете колата от движение ще спестя пари от винетка, гориво, масла, гражданска отговорност, данък, ГТП, гуми, акумулатор, плащане на сини зони, глоби, авточасти и от сервизи. Около 6000лв. годишно. А от останалите като мен? Тези пари ще си ги спестя за почивка в Турция и Гърция и олинклузув на корем. Ха, ха! Пак сиромасите сме на далавера. А когато дойде време за гласуване ще си плащате.
  • 49 Про Стачка

    0 4 Отговор

    До коментар #12 от "123":

    А ако бабати е нагоре с краката ще стане ли спестовна касичка ?
  • 50 Хахахаха

    10 4 Отговор

    До коментар #42 от "???":

    Написах, че ретро коли се карат навсякъде! Къде си видял ретро кола с катализатор? Карат се, като отговарят на фабричните норми.

    Коментиран от #56

  • 51 шаа

    18 1 Отговор
    реално никога целта не е била повишаване на безопасността, а изсмукване на пари.
  • 52 отговора е в производителя

    5 0 Отговор
    не са минали 2000 коли . били 1 процент . а от кои марки . да са по нови на бензин . и на смесено на 19г . та дизеларки на 25 г минали най-добре . говори за марки - ифа , икарус, иж мотор с кош , трабант , газка , пушеци имаше 90 години . говори марка, година , защо газовете не са в норма . 2000 анализа и при производителья за въпроси . германците са хитри .
  • 53 Мда

    9 0 Отговор
    Както споменах в друга подобна статия, дизелът е защитен, поради широк не обществен, а корпоративен интерес.
    Ако ударят дизела, ще има рев от министър Еконт до най-дребният доставчик по магазините.
    Бензин-газ потребителите не са малко, само такситата плащат своя корпоративен дан, останалите сме им неизгодни.
  • 54 Наредбата е измислена от ГЕРБ

    13 2 Отговор
    Всдички вие дет гласувате за ти я боклуци сами сте си виновни че ни докарахте Боку!!

    Интересно ми е защо има проблем с бензина, а с дизелака няма??
    Квото и да се прави дизела пуща повече.
    А за сравнението с Германия, да сравян и аз заплатите тогава!
  • 55 мачкат народа нарочно

    12 1 Отговор
    Само в България има такава евро диктатура правена от родните ни политици.Всички останали държави в ЕС си карат старите коли безпроблемно.Искат по-ниски емисии за въглероден двуокис заложен от производителите при излизането от завода на нов автомобил направен навремето.Що за гавра на родните мафиоти-назоваващи се политици.ГЕРБ навремето приеха тия изродии.
  • 56 гласувайте пак за тях

    10 1 Отговор

    До коментар #50 от "Хахахаха":

    Нашите искат емисии под заложените фабрични норми.
  • 57 явно клатят шофьорите

    3 0 Отговор
    то газобензина си минава , а дизела е песен . електричките не ги мерят . повече прекарани и повече шум . утре и те няма да минат . евро 3 става евро 1 . а преди 2 . такситата и инструкторите са най-добре .
  • 58 коректен

    1 13 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    това ,че отваряш линкове без да си наясно какво ще се случи не прави А1 мошенници.Преди отварянето на всеки линк има обяснено какво ще се случи ако го отворите.АМИ ЧЕТЕТЕ БЕ
  • 59 Мда

    5 0 Отговор
    Към 01.07.2022г. :
    Автомобили изцяло с Алтернативни горива: 9 657 бр., което е 0,34 на сто от всички леки автомобили
    Хибридни с Алтернативни горива: 388 734 бр., което е 13,63 на сто от всички леки автомобили

    Какви са бройките към тази години, все още не съм разбрал, но категорично между 10-15% от автопарка у нас е дискриминиран по отношение на еко-нормите и измерването им.
  • 60 Като откаже тичам при майстора

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хахахаха":

    Да не съм луд да наливам скъп бензин? Газаджиите сме тарикатчета. Не ни подценявай.
  • 61 ДРД

    17 0 Отговор
    Няма на света народ като нашия! Погледнете си коментарите и се засрамете! Като на мен не ми се получава и почвам да виня околните та да ми олекне!
    Става дума за това, че проблема е със завишените изисквания за бензиновите коли и вместо да протестирате за тези безумни норми Вие господа почвате: Ама я вижте дизелите! Ама те ни тровят! Ама ще се разболеем от това!
    Не се бойте, няма да се разболеете от автомобилни газове! Автомобилите не са проблем! Проблема е, че вече Ви решиха проблема от 14 на 30 дни. След това може и с нов катализатор да не минете. Протестирайте срещу нормите а не срещу колегите си с дизелови коли, защото след година- две ще подгонят и тях.
    И за да не подскачате с коментари срещу мен, карам бензинова кола с фабрично поставена газова уредба. На 19 години е и не вярвам катализатора да е изправен. Другия месец ще разбера дали ще мина преглед. Но няма да обвинявам никого, кой с каква кола е, а ще обвинявам малоумните норми дето са заложени!

    Коментиран от #67

  • 62 Дърт комунист

    5 7 Отговор
    Айде стига сте циврили ! Забраняваме бензиновите коли в българия, защото бензиновите двигатели са капиталистическо изобретение. Бензиновите коли са враг на българския комунизъм. Всяка спряна бензинова кола - пирно в ковчега на капитализма и империализма ! На който не му харесва - да се маха от тук !
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Шопо

    7 1 Отговор

    До коментар #23 от "ЧОЧО":

    Референдум за ЕС и НАТО
  • 65 Павел пенев

    9 0 Отговор
    Никакви технически прегледи. Русия също ги отмени миналата година. У нас това е държавен терор. Какво общо има техническия преглед с платените глоби, данъци и застраховки, а сега и с екологията, след като всички товарни и леки дизелови автомобили не се спират. Колко беше замърсен въздуха след взривовете в Елин Пелин, запаленото сметище на Цалапица край Пловдив, стотиците пожари в цялата страна? Може ли да каже този мухльо Гвоздейкин? Това било фини прахови частици. Не правете българите на идиоти, вие сте идиотите и при това ни рекетирате да ви плащаме. Да не говорим,че 30 дни е абсурдно малък срок за подмяна на катализатори на 2 милиона автомобили.
  • 66 Павел пенев

    8 0 Отговор

    До коментар #8 от "Майло":

    Едва успях да се отърва от Мобилтел- сега А1. Същите измамници и терористи са фирмите за ГТП на бившите катаджии при това с протекциите на психопата Гвоздейкин. В много страни от ЕС няма годишни прегледи, а периодични на три години, като в Русия бяха тогално забранени от началото на 2023 год. Колко трябва да плащаш у нас на автомафията за да имаш семейна кола?
  • 67 Стига вече

    0 4 Отговор

    До коментар #61 от "ДРД":

    Няма завишени норми! Има норми които производиделят на автомобила е декларирал.

    Коментиран от #68

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Реалист

    8 0 Отговор
    Действия трябват драги колеги,а не само писане...Стачки пред министерството на Транспорта и пирона ще омекне или ще си подаде оставката!
  • 70 Хопър

    0 0 Отговор
    Реално погледнато новите изисквания са ок.Проблемът сме ние че, не можем да ги посрещнем.В т.ч. и аз.
  • 71 ГРАЖДАНИН

    0 0 Отговор
    КАК САМО ВИ Е УДОБНО ДА ПОСОЧВАТЕ ЗА ПРИМЕР ГЕРМАНИЯ, ФРАНЦИЯ ИТАЛИЯ И Т.Н. А КАКВА Е МРЗ ТАМ И КАКВА Е ТУКА ДАВАТЕ ЛИ СИ СМЕТКА???
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове