Певицата Диона предизвика вълна от недоволство в социалните мрежи заради реклама на енергиен прах за смъркане. Продуктът е описан като безвреден, а здравните власти все още нямат информация за състава му. Колко опасно е популяризирането на такива вещества и каква е ролята на популярните личности, които служат за пример на младите? Темата коментира психологът и психотерапевт д-р Милена Ташкова в „Интервюто в Новините на NOVA”.
"Всички зависимости са за цял живот - дали алкохол, или цигари. Не трябва да изкушаваме младите с "готини" неща. Децата преди да употребяват вещества, употребяват послания", каза д-р Ташкова.
"Успях да видя рекламата преди да я свалят. Меко казано смятам, че рекламата е неподходяща, вредна и опасна. Тя буди интерес и закача младата аудитория, предимно тийнейджъри. Те се заиграват със "забраненото и опасното", добави тя.
Според нея не е редно да се рекламират продукти с имитация на прием на опасни вещества за здравето."Аз мисля, че няма двусмислие в посланието. Героинята в рекламата може и да иска ние да сме спокойни, защото наскоро беше свързана с подобни действия. Но цялото нещо, което се показва, е същото като употребата на наркотични вещества', каза още тя.
"Аз много се радвам, че обществото реагира и клипът беше свален. Мисля си, че хората, които са авторитети, са по-следвани от тийнейджърите от родители, училището дори. Те трябва да понесат отговорността, когато направят гаф, да могат да се извинят. Тези шегички могат да бъдат уместни, когато не става дума за толкова опасни неща", заключи експертът.