„За разлика от държави като САЩ и Франция, които имат специални авиозвена, които се занимават само с въздушно шоу, нашите пилоти дават бойно дежурство, обучават курсанти и като дойде празник, ги ползваме като циркови артисти“.
Това коментира в ефира на bTV бившият военен министър Красимир Каракачанов.
„Те са изпълнявали сложно упражнение – лупинги. Това са опитни пилоти. Майор Димитров е човек с над 1800 часа във въздуха. Когато ти си опитен пилот, смяташ, че познаваш машината. Понякога си позволяваш да рискуваш. Понякога тези рискове водят до трагични инциденти“, посочи Каракачанов.
Той призна, че летателните часове, които са нужни на един пилот да стане опитен, са недостатъчни.
"Една от версиите за авиокатастрофата на „Граф Игнатиево“ е техническа неизправност, а другата летене на самолета при много ниска височина, при което една секунда е фатална", коментира Каракачанов.
„Представете си един самолет да лети на 250 м със скорост 500 км/ч - това буквално са секунда-две, преди той да се забие. Една леко разсейване или някаква лека повреда на самолета може да причини инцидент като този", каза още той.
По думите му при ниска височина и катапултът не върши работа, тъй като в този миг пилотът няма време да реагира.
- - -
ФАКТИ припомня: През последните 35 години българската политическа класа бавно и със садистична методичност унищожаваше Българската армия и в частност Българската бойна авиация.
Българските политици нямат право да съдят никого, освен себе си за загиналите в инциденти български бойци.