Загиналите пилоти Петко Димитров и Венцислав Дункин са получили травматични увреждания, несъвместими с живота. Това показва изготвената съдебномедицинската експертиза. Преди ден стана ясно, че черната кутия на катастрофиралия край авиобаза "Граф Игнатиево" самолет няма да бъде разчетена в България.
Това потвърди шефът на Военно-окръжната прокуратура в Пловдив Христо Анчев.
След такава катастрофа няма как да останат живи хора, ясно се вижда и на кадрите какъв взрив избухва при падането на самолета, съобщи Анчев пред "24 часа".
В най-скорошен порядък се подготвят необходимите документи, с които тя да бъде изпратена на специалисти в Чехия, където се произвеждат L-39, съобщиха от Военно-окръжната прокуратура.
Със заповед на министъра на отбраната Атанас Запрянов посмъртно бяха повишени във военно звание двамата офицери, които загинаха при изпълнение на служебния си дълг на 13 септември.
Майор Петко Димитров Димитров – началник на служба „Планиране и отчитане на летателната дейност“ в отделение „Летателно-тактическа подготовка“ на военно формирование 52090 - Долна Митрополия, е повишен във военно звание „подполковник“.
Старши лейтенант Венцислав Атанасов Дункин – младши експерт III степен в служба „Летателна, аварийно-спасителна и тренажорна подготовка“ на отделение „Летателно-тактическа подготовка“ във военно формирование 52090 – Долна Митрополия, е повишен във военно звание „капитан“.
Двамата загинаха в петък, 13 септември, по време на тренировъчен полет с учебно-боен самолет L-39 ZA, част от авиошоу в авиобазата по повод 20 години от приемането на България в НАТО и по време на деня, в който президентът Румен Радев посети базата за генералната репетиция.
Във вторник от военната прокуратура в Пловдив съобщиха, че събраните до момента данни показват, че майор Петко Димитров е пилотирал самолета в момента на катастрофата.