19 Септември, 2024 14:07 2 427 30

Съдебномедицинската експертиза: Загиналите пилоти не са имали шанс за оцеляване

  • пилоти-
  • летци-
  • загинали-
  • авиокатастрофа-
  • граф игнатиево

Двамата загинаха в петък, 13 септември, по време на тренировъчен полет с учебно-боен самолет L-39 ZA

Съдебномедицинската експертиза: Загиналите пилоти не са имали шанс за оцеляване - 1
Снимка: Архив

Загиналите пилоти Петко Димитров и Венцислав Дункин са получили травматични увреждания, несъвместими с живота. Това показва изготвената съдебномедицинската експертиза. Преди ден стана ясно, че черната кутия на катастрофиралия край авиобаза "Граф Игнатиево" самолет няма да бъде разчетена в България.

Това потвърди шефът на Военно-окръжната прокуратура в Пловдив Христо Анчев.

След такава катастрофа няма как да останат живи хора, ясно се вижда и на кадрите какъв взрив избухва при падането на самолета, съобщи Анчев пред "24 часа".

В най-скорошен порядък се подготвят необходимите документи, с които тя да бъде изпратена на специалисти в Чехия, където се произвеждат L-39, съобщиха от Военно-окръжната прокуратура.

Със заповед на министъра на отбраната Атанас Запрянов посмъртно бяха повишени във военно звание двамата офицери, които загинаха при изпълнение на служебния си дълг на 13 септември.

Майор Петко Димитров Димитров – началник на служба „Планиране и отчитане на летателната дейност“ в отделение „Летателно-тактическа подготовка“ на военно формирование 52090 - Долна Митрополия, е повишен във военно звание „подполковник“.

Старши лейтенант Венцислав Атанасов Дункин – младши експерт III степен в служба „Летателна, аварийно-спасителна и тренажорна подготовка“ на отделение „Летателно-тактическа подготовка“ във военно формирование 52090 – Долна Митрополия, е повишен във военно звание „капитан“.

Двамата загинаха в петък, 13 септември, по време на тренировъчен полет с учебно-боен самолет L-39 ZA, част от авиошоу в авиобазата по повод 20 години от приемането на България в НАТО и по време на деня, в който президентът Румен Радев посети базата за генералната репетиция.

Във вторник от военната прокуратура в Пловдив съобщиха, че събраните до момента данни показват, че майор Петко Димитров е пилотирал самолета в момента на катастрофата.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тодор Тагарев

    6 6 Отговор
    Поне да ги бяха направили камикадзета в Украйна
  • 2 Последния Софиянец

    15 5 Отговор
    Така е.Катапулта не работеше.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 честен ционист

    13 4 Отговор
    Най-некадърните доктори записват съдебна медицина.
  • 5 Браво президенте, мафията по затворите!

    13 3 Отговор
    Свиквайте в България от всичко се краде!
  • 6 Чуй чуй

    20 0 Отговор
    Още подготвят необходимите документи, с които тя да бъде изпратена на специалисти в Чехия, където се произвеждат L-39? И това ако не е разтакаване по случая, здраве му кажи.

    Коментиран от #9, #10

  • 7 Врачка

    13 2 Отговор
    В петък 13-ти не се лети!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Наблюдаващ

    16 0 Отговор

    До коментар #6 от "Чуй чуй":

    Такава е обичайната практика при сериозни повреди по черната кутия.
    Въпросът е - имат достатъчно капацитет военни следователи да разследват авиационна катастрофа?
    Навремето май имаше специален отдел към Щаба на ВВС - съставен от хора с летателен опит, които разследваха катастрофите.
    Вина за последната имат всички по веригата - от главнокомандващ до непосредствените участници.
    Липса на финансиране - малък нальот. Очевидно и кариерното развитие е много сбъркано - не може 51-годишен майор да лети. Той отдавна трябваше да е или на бюро или в Гражданската авиация. Предишният загинал - майор Терзиев - същата работа. Очевидно има сериозен кадрови проблем.

    Коментиран от #19

  • 10 Министерството

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Чуй чуй":

    Казваме му здраве.
  • 11 БеГемот

    2 9 Отговор
    Размазали са са...може и да са се изпуснали...
  • 12 Е то е близко

    17 0 Отговор
    до акъла, че не са имали шанс за оцеляване!!!
    Що за м.а.л.о.у.м.н.и статия бре марче???
  • 13 експертиза = експертна оценка

    5 2 Отговор
    Но според ню джендър лексиката , експертиза било= компетентност или квалификация на даден субект.
  • 14 Роден в НРБ

    10 2 Отговор
    Някога в авиацията се спазваха законите на суеверието. Не се лети на петък 13.
  • 15 Град Козлодуй

    3 0 Отговор
    поклон
    птиците
    Умират
    Сами
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Перо

    7 1 Отговор
    Как го разбра съдебно-медицинската експертиза, когато кутията още не е разчетена? Ще се влачи разследването с години и тихомълком ще обвинят пилотите, без да има други виновни, когато се забрави случая! Инцидентът с м-р Терзиев още не е приключен. Доказано е, че украинския агент Тагаренко има главната вина за разрешаване на това забавление, без да има никакво обезпечение и възможности, без оценка за риска и без никаква целесъобразност! Защо още няма обвинителен акт???
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Перо

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "Наблюдаващ":

    А това не се ли взима в предвид от главния малоумник и виновник Тагаренко, като министър, защото с неговия подпис е стартирано забавлението!
  • 20 Запознат

    3 8 Отговор
    Тъй като българското разследване не спомена версия за умишлен саботаж-диверсия при самолетната катастрофа, ще ви кажа два варианта, които могат да бъдат изпълнени между 24 и 48 часа преди изпълнение на полет за единия вариант и около 12 часа при другия!
    Защо точно тези варианти посочвам?
    Защото почти еднакво е мнението, на специалистите и летците, че най-вероятно има блокиране на управлението.
    Как може да се блокира управлението?
    Първи вариант - прерязват се наполовина жилата, които управляват елероните - това са елементите, в задната част на крилото, които отговарят за хоризонталното управление. Без тях самолетът не може да се изведе от пикиране (това което наблюдавахме последните седем секунди) Скъсат ли се жилата самолетът е де факто бе управление!
    Втори вариант - пробиват се миниатюрни отвори на тръбопроводите свързващи хидравликата на сервоусилвателите - и хидравличното масло постепенно изтича. Същото може да се направи и на цилиндърчетата или уплътненията! Не знам дали има сензори за показване на почти незабележимо изтичане на хидравлично масло, тъй като това са стари самолети.
    Но за прерязани наполовина жила, сензори няма!
    При тази температура и двата варианта са трудно доказуеми - остава записното устройство, наречено черна кутия. Но данните от него ще покажат само индиректни признаци за това, което споменах!

    Коментиран от #25, #30

  • 21 Буха ха

    8 1 Отговор
    Съдебномедицинската експертиза същи така заяви, че водата е мокра
  • 22 Радев е позор

    5 11 Отговор
    Руската паcмина с пагони направи поредният терористичен акт!
    Учебно-боен самолет L 39 е катастрофира в Граф Игнатиево, при подготовката на празникa за 20 годишнината от членството ни в НАТО!
    Докога българското контраразузнаване ще търпи предатели с български пагони, които убиват българи, заради cмpадлива русия!!!?
    Пак ли няма да откриете виновника?
    Очевидно целта е била да се почерни празникът за двадесетгодишнината от членството ни в НАТО!
  • 23 а с 400 км в земята

    9 0 Отговор
    е кат на батискафа имплоазията . 45 атмосфери на 15 см квадратни . разпаднали са се костите . Не са се мъчили .
  • 24 Гуньо Простиа

    7 0 Отговор
    И аз без експертиза можех веднага да им кажа, че ако се избухаш със самолет в земята и самолетът се взриви нямаш шанс за оцеляване
  • 25 ЕВРОНЮЗ

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "Запознат":

    😂 😂 😂 😂 Виждам че определено мозъка ти е пробит от евроатлантическа пропаганда и за N ти път пишеш " експертизите си........ А случилото се е блестяща демонстрация от присъствието на окупационна армия в родината ми. 🇧🇬
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 така де

    1 1 Отговор
    това са неща дето и всеки може да каже Ако се удари кола със 700 километра в стена и се подпали само човек без никаква фантазия няма да знае че няма оцелели впрочем същото може да се случи и с кола при 150 км и при подпалване А че на самолета е пречил да лети един пенсиониран майор за да се доказва То е ясно В БЪЛГАРИЯ е пълно схора които се доказват Въпроса е къде по света се правят фигури по двойки НИКЪДЕЕЕ

    Коментиран от #28

  • 28 ЕВРОНЮЗ

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "така де":

    За двама в самолета и аз се учудих. Но за " пенсионера" имам въпрос. Колко летателни часа във въздуха е имал единия и другия. На какви самолети са имали право да летят от кога и колко часа имат отделно на всеки.. Единия е продукт на " лошият" комунистически режим, където имаше желязна дисциплина. Другия е продукт на тъй наречената безотговорна свобода където опита го получаваш от американски филми и тренажора, но когато се сблъскаш с реалността цената е доста висока.
  • 29 Деций

    0 0 Отговор
    Е къв шанс да имат,забиват се направо в земята с 300 км/ч и всичко избухва в пламъци .Не им стигна височина за да излязат,или има проблем в оперението на самолета.
  • 30 Деций

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Запознат":

    Ся последно управлението на тази щайга с жила ли е или с хидравлика?И нещата се случват с опашните стабилизатори, по крилете задкрилки и предкрилки са за друго,поне аз така мисля.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове