Загиналите пилоти Петко Димитров и Венцислав Дункин са получили травматични увреждания, несъвместими с живота. Това показва изготвената съдебномедицинската експертиза. Преди ден стана ясно, че черната кутия на катастрофиралия край авиобаза "Граф Игнатиево" самолет няма да бъде разчетена в България.
Това потвърди шефът на Военно-окръжната прокуратура в Пловдив Христо Анчев.
След такава катастрофа няма как да останат живи хора, ясно се вижда и на кадрите какъв взрив избухва при падането на самолета, съобщи Анчев пред "24 часа".
В най-скорошен порядък се подготвят необходимите документи, с които тя да бъде изпратена на специалисти в Чехия, където се произвеждат L-39, съобщиха от Военно-окръжната прокуратура.
Със заповед на министъра на отбраната Атанас Запрянов посмъртно бяха повишени във военно звание двамата офицери, които загинаха при изпълнение на служебния си дълг на 13 септември.
Майор Петко Димитров Димитров – началник на служба „Планиране и отчитане на летателната дейност“ в отделение „Летателно-тактическа подготовка“ на военно формирование 52090 - Долна Митрополия, е повишен във военно звание „подполковник“.
Старши лейтенант Венцислав Атанасов Дункин – младши експерт III степен в служба „Летателна, аварийно-спасителна и тренажорна подготовка“ на отделение „Летателно-тактическа подготовка“ във военно формирование 52090 – Долна Митрополия, е повишен във военно звание „капитан“.
Двамата загинаха в петък, 13 септември, по време на тренировъчен полет с учебно-боен самолет L-39 ZA, част от авиошоу в авиобазата по повод 20 години от приемането на България в НАТО и по време на деня, в който президентът Румен Радев посети базата за генералната репетиция.
Във вторник от военната прокуратура в Пловдив съобщиха, че събраните до момента данни показват, че майор Петко Димитров е пилотирал самолета в момента на катастрофата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тодор Тагарев
14:08 19.09.2024
2 Последния Софиянец
14:08 19.09.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 честен ционист
14:10 19.09.2024
5 Браво президенте, мафията по затворите!
14:10 19.09.2024
6 Чуй чуй
Коментиран от #9, #10, #32
14:12 19.09.2024
7 Врачка
14:16 19.09.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Наблюдаващ
До коментар #6 от "Чуй чуй":
Такава е обичайната практика при сериозни повреди по черната кутия.Въпросът е - имат достатъчно капацитет военни следователи да разследват авиационна катастрофа?
Навремето май имаше специален отдел към Щаба на ВВС - съставен от хора с летателен опит, които разследваха катастрофите.
Вина за последната имат всички по веригата - от главнокомандващ до непосредствените участници.
Липса на финансиране - малък нальот. Очевидно и кариерното развитие е много сбъркано - не може 51-годишен майор да лети. Той отдавна трябваше да е или на бюро или в Гражданската авиация. Предишният загинал - майор Терзиев - същата работа. Очевидно има сериозен кадрови проблем.
Коментиран от #19
14:21 19.09.2024
10 Министерството
До коментар #6 от "Чуй чуй":
Казваме му здраве.14:24 19.09.2024
11 БеГемот
14:26 19.09.2024
12 Е то е близко
Що за м.а.л.о.у.м.н.и статия бре марче???
14:26 19.09.2024
13 експертиза = експертна оценка
14:29 19.09.2024
14 Роден в НРБ
14:30 19.09.2024
15 Град Козлодуй
птиците
Умират
Сами
14:36 19.09.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Перо
14:51 19.09.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Перо
До коментар #9 от "Наблюдаващ":
А това не се ли взима в предвид от главния малоумник и виновник Тагаренко, като министър, защото с неговия подпис е стартирано забавлението!14:54 19.09.2024
20 Запознат
Защо точно тези варианти посочвам?
Защото почти еднакво е мнението, на специалистите и летците, че най-вероятно има блокиране на управлението.
Как може да се блокира управлението?
Първи вариант - прерязват се наполовина жилата, които управляват елероните - това са елементите, в задната част на крилото, които отговарят за хоризонталното управление. Без тях самолетът не може да се изведе от пикиране (това което наблюдавахме последните седем секунди) Скъсат ли се жилата самолетът е де факто бе управление!
Втори вариант - пробиват се миниатюрни отвори на тръбопроводите свързващи хидравликата на сервоусилвателите - и хидравличното масло постепенно изтича. Същото може да се направи и на цилиндърчетата или уплътненията! Не знам дали има сензори за показване на почти незабележимо изтичане на хидравлично масло, тъй като това са стари самолети.
Но за прерязани наполовина жила, сензори няма!
При тази температура и двата варианта са трудно доказуеми - остава записното устройство, наречено черна кутия. Но данните от него ще покажат само индиректни признаци за това, което споменах!
Коментиран от #25, #30
14:55 19.09.2024
21 Буха ха
14:58 19.09.2024
22 Радев е позор
Учебно-боен самолет L 39 е катастрофира в Граф Игнатиево, при подготовката на празникa за 20 годишнината от членството ни в НАТО!
Докога българското контраразузнаване ще търпи предатели с български пагони, които убиват българи, заради cмpадлива русия!!!?
Пак ли няма да откриете виновника?
Очевидно целта е била да се почерни празникът за двадесетгодишнината от членството ни в НАТО!
14:58 19.09.2024
23 а с 400 км в земята
14:58 19.09.2024
24 Гуньо Простиа
15:15 19.09.2024
25 ЕВРОНЮЗ
До коментар #20 от "Запознат":
😂 😂 😂 😂 Виждам че определено мозъка ти е пробит от евроатлантическа пропаганда и за N ти път пишеш " експертизите си........ А случилото се е блестяща демонстрация от присъствието на окупационна армия в родината ми. 🇧🇬15:32 19.09.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 така де
Коментиран от #28
16:35 19.09.2024
28 ЕВРОНЮЗ
До коментар #27 от "така де":
За двама в самолета и аз се учудих. Но за " пенсионера" имам въпрос. Колко летателни часа във въздуха е имал единия и другия. На какви самолети са имали право да летят от кога и колко часа имат отделно на всеки.. Единия е продукт на " лошият" комунистически режим, където имаше желязна дисциплина. Другия е продукт на тъй наречената безотговорна свобода където опита го получаваш от американски филми и тренажора, но когато се сблъскаш с реалността цената е доста висока.17:21 19.09.2024
29 Деций
18:03 19.09.2024
30 Деций
До коментар #20 от "Запознат":
Ся последно управлението на тази щайга с жила ли е или с хидравлика?И нещата се случват с опашните стабилизатори, по крилете задкрилки и предкрилки са за друго,поне аз така мисля.18:15 19.09.2024
31 Констатираща
18:47 20.09.2024
32 Констатираща
До коментар #6 от "Чуй чуй":
На разследването би трябвало, да присъстват и български експерти, иначе нещо може да се завоалира от производителите макар, че е повече от ясно, че не са имали добра подготовка, техниката е стара или неправилно ремонтирана.18:59 20.09.2024
33 Жълтопаветник
21:34 20.09.2024