При покупката на имот все повече превес има фактора ремонт на имота, а местоположението остава на второ място, сочи проучване на компанията OP Group.
Жилищните компании, които осигуряват текуща поддръжка и ремонт, се превръщат в най-изгодните опции за купувачите. Експертът предполага, че пазарът на недвижими имоти е изправен пред нови предизвикателства по отношение на ценообразуването.
Повечето анкетирани – 63%, посочват, че при закупуване на апартамент в жилищна кооперация обръщат най-голямо внимание на оценката на бъдещите нужди от ремонт на жилищния фонд. Следващият по важност фактор е вече извършените ремонти в жилищно-комуналните услуги (54%), трето място заема местоположението (47%).
Клиентите, които планират да закупят нов дом, са станали по-наясно с проблемите, свързани със състоянието на жилищните и комуналните услуги.
Пазарът на недвижими имоти е изправен пред нови предизвикателства в областта на ценообразуването. Традиционно местоположението в рамките на определен район до голяма степен определя базовата цена на апартамента, следвана от състоянието на жилищната компания и в крайна сметка състоянието и точното местоположение в компанията.
„В бъдеще трябва да се обърне специално внимание на състоянието на сектора на жилищните и комуналните услуги, как се управлява и какви планове има компанията за бъдещето“, казва Кирси Тенхунен, главен изпълнителен директор на OP Koti Uusimaa.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК