Отидете към основна версия

1 096 1

5 професии, в които изкуственият интелект ускорява процесите на работа

  • ai-
  • ии-
  • изкуствен интелект-
  • професии

Използването на генеративен ИИ се е удвоило през последната година

Снимкa: Shutterstock
Заетите в областта на киберсигурността, разработването на продукти, продажбите, техническата поддръжка, маркетинга и връзките с обществеността съобщават за най-голяма всекидневна икономия на време в резултат на внедряването и използването на програми с изкуствен интелект (ИИ/AI). Това показва актуално проучване на Microsoft, имащо за цел да открои професиите, които вече се възползват от възможностите на ИИ, с акцент върху пестенето на време, пише dariknews.bg.

Видът работа и количеството данни, които служителите използват, са определящи за степента на подобрение вследствие от употребата на ИИ, съгласно разпространената информация. Така например професии, които включват използването на големи обеми данни, като например анализирането на информация за клиенти, отбелязват най-голямо подобрение благодарение на ИИ, заключват от Microsoft.

В сферата на киберсигурността, ИИ подкрепя професионалистите при анализа на големи обеми от данни, разпознава модели и идентифицира проблеми в реално време. Това позволява на Ай Ти специалистите и тези в сферата на киберсигурността да се съсредоточат върху планирането и по-бързото реагиране на заплахите. ИИ може също така да автоматизира задачи като наблюдение на заплахите и справяне с първични инциденти, като освобождава експертите за по-сложни разследвания и решения, обобщават от Microsoft изводите от проучването.

При продажбите, изкуственият интелект преобразява дейността на търговците чрез ускоряване на анализа на данните на клиентите и персонализирането на имейлите. Това, според разпространената информация, помага на търговските представители да се съсредоточат върху ключови задачи и да отделят повече време за изграждането на взаимоотношения с потенциалните клиенти. Заетите в сферата на обслужването на клиенти използват AI, за да рационализират взаимодействията, да разрешават запитвания по-ефективно, както и да подобрят цялостната удовлетвореност на клиентите.

Предприятията, които са внедрили чатботове с изкуствен интелект, споделят, че се справят ефективно с рутинни запитвания, като освобождават служителите за работа по по-сложни случаи.

В областта на маркетинга и връзките с обществеността ИИ помага да се разпознаят нови тенденции и възможности чрез анализиране на големи обеми данни. Той може да ускори изпълнението на задачи като проверка на тенденциите в сферата на SEO оптимизацията, изготвяне на съдържание, извършване на пазарни проучвания и планиране на пускането на продукти на пазара. Изкуственият интелект показва и как съдържанието се приема в медиите, като спестява време и позволява на специалистите по връзки с обществеността да се съсредоточат върху творческата си работа, гарантирайки емоционална близост между крайния продукт и човешките възприятия, обясняват от Microsoft въз основа на получените данни от допитването.

В съвместния им доклад с LinkedIn от май тази година “Индекс на тенденциите на работното място“ (Work Trend Index Report) показа, че използването на генеративен ИИ се е удвоило през последната година, като трима на всеки четирима души вече ползват програми с AI на своето работно място.

Докладът показа и че в голяма част от организациите все още липсват официални стратегии за AI, което означава, че служителите използват свои собствени инструменти за ИИ на работното място.

Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.

Свързани новини