W-образните двигатели на Volkswagen Group нямат аналог в съвременното автомобилостроене. Проектирани и внедрени в годините на най-безпощадното могъщество на амбициозния Фердинанд Пиех, тези агрегати бяха създадени колкото за решаване на компоновъчни задачи, толкова и за да демонстрират техническото превъзходство на инжерите от Волфсбург.
Днес от W-образното семейство агрегати масово се произвежда само 12-цилиндровият мотор с вътрешнозаводски индекс 07C (16-цилиндровият очаква завръщането си с наследника на Bugatti Veyron). Двигателят има ходов обем 5 998 см3, диаметър на цилиндъра и ход на буталото 84.0 и 90.2 мм съответно и в последното си превъплъщение под предния капак на Bentley Bentayga развива 608 к.с. и 900 Нм. Процесът на създаването му пък е истинско пиршество на механиката.