W-образните двигатели на Volkswagen Group нямат аналог в съвременното автомобилостроене. Проектирани и внедрени в годините на най-безпощадното могъщество на амбициозния Фердинанд Пиех, тези агрегати бяха създадени колкото за решаване на компоновъчни задачи, толкова и за да демонстрират техническото превъзходство на инжерите от Волфсбург.
Днес от W-образното семейство агрегати масово се произвежда само 12-цилиндровият мотор с вътрешнозаводски индекс 07C (16-цилиндровият очаква завръщането си с наследника на Bugatti Veyron). Двигателят има ходов обем 5 998 см3, диаметър на цилиндъра и ход на буталото 84.0 и 90.2 мм съответно и в последното си превъплъщение под предния капак на Bentley Bentayga развива 608 к.с. и 900 Нм. Процесът на създаването му пък е истинско пиршество на механиката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 VWandMercedes
14:59 28.10.2015
2 до кога
18:53 28.10.2015
3 asick
19:22 28.10.2015
4 Краси
00:00 29.10.2015
5 Волен Сидеров
00:14 29.10.2015
6 гост 01
Вижте например давам Nissan GT-R 6 цилиндров двигател туин турбо
за мен това е перфектно и доста спортни коли ги минава които са по скъпи и с по голям двигател и да не забравя повече коне
17:56 29.10.2015
7 ludiqq
Коментиран от #8
00:59 30.10.2015
8 гост
До коментар #7 от "ludiqq":
нещо много си вярваш...22:17 30.10.2015
9 гост 01
едвали 500 600 коня ще се скпват толкова бързо
както каза коментар 8
много си вярваш
22:17 01.11.2015