28 Октомври, 2015 12:52 16 431 9

Раждането на един W12

  • volkswagen-
  • vag-
  • bentley-
  • w12-
  • 07c-
  • видео

W-образните двигатели на Volkswagen Group нямат аналог в съвременното автомобилостроене. Проектирани и внедрени в годините на най-безпощадното могъщество на амбициозния Фердинанд Пиех, тези агрегати бяха създадени колкото за решаване на компоновъчни задачи, толкова и за да демонстрират техническото превъзходство на инжерите от Волфсбург.

Днес от W-образното семейство агрегати масово се произвежда само 12-цилиндровият мотор с вътрешнозаводски индекс 07C (16-цилиндровият очаква завръщането си с наследника на Bugatti Veyron). Двигателят има ходов обем 5 998 см3, диаметър на цилиндъра и ход на буталото 84.0 и 90.2 мм съответно и в последното си превъплъщение под предния капак на Bentley Bentayga развива 608 к.с. и 900 Нм. Процесът на създаването му пък е истинско пиршество на механиката.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VWandMercedes

    2 1 Отговор
    Я сега Дошо да каже как ги мачка тези двигатели на ВАГ по сфетофарите с Микра-та.
  • 2 до кога

    2 0 Отговор
    до едно положение Добре ама сложността ако или по-точно като почне да дава проблеми я от дефект я от старост АААААААААААА
  • 3 asick

    1 0 Отговор
    Не изглежда много сложно. Мисля и аз да пробвам да сглобя нещо такова в мазето.
  • 4 Краси

    1 0 Отговор
    Бая болтове показаха как ги затягат, ама баш тези на главите ги пропущиха нещо...
  • 5 Волен Сидеров

    2 0 Отговор
    започна рекламата на фолксваген по медиите ,че с тези измами и това пушене през аспуФа бая клиентела изгубиха-а и те джурналистите трябва да ядат ляб,като им се лаща що да не рекламират -поне на старо да се продават ,то нови трудно се купуват фолксвагени-Айде хаирлия да е новата реклама.....
  • 6 гост 01

    1 1 Отговор
    големите двигатели като 12 или 10 цилиндрови не съм ги харесвал
    Вижте например давам Nissan GT-R 6 цилиндров двигател туин турбо
    за мен това е перфектно и доста спортни коли ги минава които са по скъпи и с по голям двигател и да не забравя повече коне
  • 7 ludiqq

    1 1 Отговор
    да обаче нали знаеш каква е разликата в рентабилноста, този 6 цилиндров битурбо модел на 200 хиляди километра се скапва, а тази 12-ка съм сигурен, че в подходящо купе и 700 хиляди ще издържи, че и повече

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "ludiqq":

    нещо много си вярваш...
  • 9 гост 01

    0 0 Отговор
    до коментар 7
    едвали 500 600 коня ще се скпват толкова бързо
    както каза коментар 8
    много си вярваш