Отидете към основна версия

7 061 5

Реставрацията на един 12-цилиндров боксер в 4 минути

  • porsche-
  • typ 912-
  • 917-
  • реставрация

Опозитните двигатели винаги са били синоним на Porsche въпреки някои залитания встрани от праведната линия през годините. Върхът в еволюцията на тези мотори носи простичкия индекс Typ 912, последните две цифри от който обозначават броя на цилиндрите.

Фердинанд Порше разработва първите боксери с такава архитектура още през 40-години на миналия век и през 60-те работата на инженерите започва да се отплаща с тотална доминация по пистите. Typ 912 е проектиран за семейството състезателни болиди Porsche 917. Произвежда се в три основни модификации с работен обем 4.5, 4.9 и 5.0 литра, най-мощните от които позволяват абсурдни дори по съвременните стандарти скорости от близо 400 км/ч.

В крайна сметка Porsche успява да извлече от 12-цилиндровия си боксер 1 580 к.с. в квалификационна конфигурация. С него 917/30 се смята за най-мощният състезателен автомобил, допускан в официални състезания. Тайната за колосалната мощ се крие в увеличената до 5.4 литра кубатура и два турбокомпресора с максимално налягане 39 psi/2.7 бара.

Славните състезания от онези времена са издигнали Typ 912 в култов статут сред феновете на Porsche. Освен че помага на немците да спечелят безброй победи, включително и в "24-те часа на Льо Ман", този двигател е не само чудо на инженерната мисъл, а и наистина красива машина.

Как изглежда реставрацията на такъв агрегат в рамките на 4 минути показва клипче на Canepa Motorsport. То документира как специалистите на калифорнийското ателие разглобяват мотора до последната бурма, обновяват всички компоненти и накрая го събират обратно, а зрелището не може да се определи по друг начин, освен като хипнотично.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини