1 Юни, 2017 10:27 7 033 5

Реставрацията на един 12-цилиндров боксер в 4 минути

  • porsche-
  • typ 912-
  • 917-
  • реставрация
Реставрацията на един 12-цилиндров боксер в 4 минути - 1

Опозитните двигатели винаги са били синоним на Porsche въпреки някои залитания встрани от праведната линия през годините. Върхът в еволюцията на тези мотори носи простичкия индекс Typ 912, последните две цифри от който обозначават броя на цилиндрите.

Реставрацията на един 12-цилиндров боксер в 4 минути

Фердинанд Порше разработва първите боксери с такава архитектура още през 40-години на миналия век и през 60-те работата на инженерите започва да се отплаща с тотална доминация по пистите. Typ 912 е проектиран за семейството състезателни болиди Porsche 917. Произвежда се в три основни модификации с работен обем 4.5, 4.9 и 5.0 литра, най-мощните от които позволяват абсурдни дори по съвременните стандарти скорости от близо 400 км/ч.

Реставрацията на един 12-цилиндров боксер в 4 минути

В крайна сметка Porsche успява да извлече от 12-цилиндровия си боксер 1 580 к.с. в квалификационна конфигурация. С него 917/30 се смята за най-мощният състезателен автомобил, допускан в официални състезания. Тайната за колосалната мощ се крие в увеличената до 5.4 литра кубатура и два турбокомпресора с максимално налягане 39 psi/2.7 бара.

Реставрацията на един 12-цилиндров боксер в 4 минути

Славните състезания от онези времена са издигнали Typ 912 в култов статут сред феновете на Porsche. Освен че помага на немците да спечелят безброй победи, включително и в "24-те часа на Льо Ман", този двигател е не само чудо на инженерната мисъл, а и наистина красива машина.

Реставрацията на един 12-цилиндров боксер в 4 минути

Как изглежда реставрацията на такъв агрегат в рамките на 4 минути показва клипче на Canepa Motorsport. То документира как специалистите на калифорнийското ателие разглобяват мотора до последната бурма, обновяват всички компоненти и накрая го събират обратно, а зрелището не може да се определи по друг начин, освен като хипнотично.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Magapasa

    2 2 Отговор
    комшията има едно в гаража с 318ката го дърпам ама щот на него нещо изпарителя му замръзва и на втора прекъсва

    Коментиран от #2

  • 2 333

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Magapasa":

    Магапаса и БМВ не се връзват, все едно да кажеш Азис и Мерцедес или Слави Трифонов и джиповете в които се вози - въобще не се връзват
  • 3 Jack Bauer

    4 1 Отговор
    Това чудо с въздушно охлаждане ли е или аз бъркам нещо?

    Коментиран от #4

  • 4 Мпауа

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "Jack Bauer":

    Не се бъркаш, с въздушно е! До 1998 порше използват въздушно охлаждане за двигателите си
  • 5 Гошо

    3 0 Отговор
    Уникален звук. А газова уредба може ли да се сложи?