За да може да се нарече екологичен, един електрически автомобил с размерите на Tesla Model S трябва да се кара поне 8 години. Това показва проучване на шведското министерство на околната среда, в което е разгледанa под лупа йон-литиевата батерия.
Според изследването при производството на 1 кВтч капацитет на акумулатора се отделят близо 150-200 килограма въглероден двуокис (CO2). Това означава, че за създаването на батерията на Tesla Model S се отделят близо 17.5 тона CO2, което е близо 2,5 пъти повече от средната стойност на емисиите на въглероден двуокис за година на глава от населението в България.
Шведското проучване показва, че автомобил с традиционен двигател с вътрешно горене може да се кара 8 години преди да започне да натоварва околната среда толкова, колкото производството на акумулаторите за Tesla Model S, без дори да се взема под внимание консумацията на енергия. При малки електромобили като Nissan Leaf периодът е около 3 години.
Именно заради това учените изискват от производителите да използват по-малки батерии, което обаче влиза в противоречие със стремежа към по-голям пробег. Въпреки това, производството на акумулатори за електрически коли отбелязва голям напредък през последните години. Сегашните батерии имат значително по-голяма енергийна плътност от предшествениците си. Също така трябва да се отчете и фактът, че за разлика от двигателите с вътрешно горене електромобилите не отделят вредни емисии локално.