На сайта на щатското Патентно ведомство се появи информация за нов двигател на Mazda. Японският производител е запазил интелектуалните права върху конструкцията на агрегат с два турбокомпресора и един електрически нагнетател.
Според описанието към патента електрическият компресор работи при ниски обороти, за да запълни мощностната дупка при класическите турбини. На подобен принцип работи 2.0-литровият четирицилиндров двигател с 450 к.с., представен през 2014 г. от Volvo.
За разлика от шведските инженери обаче, японците не залагат на 48-волтова електрическа инсталация за захранването на електрическия нагнетател. Вместо това необходимият ток ще се набавя от фирмената система за рекуперация i-Eloop, която преобразува и съхранява кинетичната енергия при спиране.
Изобразеният в патентната документация двигател е конфигуриран за автомобили със задно предаване. Единственият такъв модел в актуалната гама на Mazda е MX-5, но все още не се знае дали роудстърът ще се оборудва с новия мотор.