По време на ежегодния двигателен симпозиум във Виена, германците от Volkswagen представиха своите нови мотори и технологии. Акцентът при представянето падна на т.нар. меки хибриди, които след модернизацията си получават приставката Evo.
Така "героят" от мегаскандала Дизелгейт - двулитровият турбодизел с индекс ЕА288 вече е снабден с 12-волтов стартер-генератора и с йон-литиев акумулаторен блок. Освен това теглото на агрегата е снижено, намалени са фрикционните загуби и като цяло е оптимизиран работния процес.
Според специалистите от VW, производителността на мотора е нараснала с 9%. В различните си версии мощността варира от 136 до 204 к.с. Първоначално новият вариант на най-скандалния мотор на Volkswagen ще бъде монтиран на Audi, а впоследствие и на останалите марки и модели на концерна.
Представителите на марка нито веднъж не споменаха нашумелия скандал Дизелгейт, като заявиха, че новите агрегати и технологии са разработени заради вси по-ожесточаващите се еко норми в Европа.