Вече писахме за японските мотори, които много често могат да се срещнат под капака на други марки и модели автомобили, а сега дойде време да ви разкажем за популярните основни агрегати, разработка и производство на други автомобилни компании, които много често се използват от доработващите автофирми.
Chevrolet Small-Block
Атмосферен или компресорен V8, долен разпределителен вал, обем 5.7-7.0 литра.
Достоинства: голям работен обем, отличен потенциал за допълнително форсиране, изобилие от резервни части и китове за тунинг.
Fiat Twin Cam
Редови четирицилиндров (атмосферен, с механичен компресор или с турбо), обем 1.3 - 2.0 литра.
Достоинства: Огромен потенциал за силов тунинг.
Opel 20XE, C20XE и C20LET
Редови четирицилиндров (атмосферен или с турбокомпресор), обем 2.0 литра.
Достоинства: Голям потенциал за тунинг, огромен избор на резервни части, достъпна цена.
Ford / Coswort YB
Редови четирицилиндров с турбокомпресор, обем 2.0 литра.
Достоинства: Голям потенциал за тунинг, много производители на резервни части.
Ford Duratec / Mazda MZR
Редови четерецелендров атмосферен, обем 2.0 - 2.3 литра.
Достоинства: ниско тегло, изобилие от различни решения за тунинг.
Rover V8
Атмосферен V8, долен разпределителен вал, обем 3.5 - 4.6 литра.
Достоинства: малки размери и ниска маса, атрактивни цени.