10 Август, 2018 10:11, обновена 11 Юни, 2022 12:35 41 438 37

6 от най-популярните двигатели за тунинг

  • двигатели-
  • автомобили-
  • тунинг
6 от най-популярните двигатели за тунинг - 1

Вече писахме за японските мотори, които много често могат да се срещнат под капака на други марки и модели автомобили, а сега дойде време да ви разкажем за популярните основни агрегати, разработка и производство на други автомобилни компании, които много често се използват от доработващите автофирми.

Chevrolet Small-Block

6 от най-популярните двигатели за тунинг


Атмосферен или компресорен V8, долен разпределителен вал, обем 5.7-7.0 литра.
Достоинства: голям работен обем, отличен потенциал за допълнително форсиране, изобилие от резервни части и китове за тунинг.

Fiat Twin Cam

6 от най-популярните двигатели за тунинг


Редови четирицилиндров (атмосферен, с механичен компресор или с турбо), обем 1.3 - 2.0 литра.
Достоинства: Огромен потенциал за силов тунинг.

Opel 20XE, C20XE и C20LET

6 от най-популярните двигатели за тунинг


Редови четирицилиндров (атмосферен или с турбокомпресор), обем 2.0 литра.
Достоинства: Голям потенциал за тунинг, огромен избор на резервни части, достъпна цена.

Ford / Coswort YB

6 от най-популярните двигатели за тунинг


Редови четирицилиндров с турбокомпресор, обем 2.0 литра.
Достоинства: Голям потенциал за тунинг, много производители на резервни части.

Ford Duratec / Mazda MZR

6 от най-популярните двигатели за тунинг


Редови четерецелендров атмосферен, обем 2.0 - 2.3 литра.
Достоинства: ниско тегло, изобилие от различни решения за тунинг.

Rover V8

6 от най-популярните двигатели за тунинг


Атмосферен V8, долен разпределителен вал, обем 3.5 - 4.6 литра.
Достоинства: малки размери и ниска маса, атрактивни цени.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киро

    44 13 Отговор
    Къде е голфа???

    Коментиран от #10

  • 2 Audi

    32 21 Отговор
    1.9 TDI
  • 3 Пешо

    56 20 Отговор
    По скоро 1.8т на ваг
  • 4 3.0 TDI

    20 9 Отговор
    Редови четерецелендров

    Коментиран от #19

  • 5 smeh

    38 27 Отговор
    Да, добре, успех им желая...на атмосферни мотори да им наливаш пари да ги правиш турбинирани излиза колкото 2 коли. А как цветущо се чупи мотора после...направо със заря :-). Затова за да ви е мирна главата 2.0тфси, или ако държите да е по-екстремно 3.0 турбо/бензин/ на БМВ с по-голям охлюв. Първото спокойно се помпи до 500 коня, а второто с малко по-сериозна инвестиция минава 700. 3.0 тфси на Ауди, също отличен мотор, един ремап и от 300 коня става 420-30, ако смениш и ролката на чарджъра 450.
    Турбодизелите не ги споменавам, че и там повечето за смешни пари се правят чудеса.

    Коментиран от #21, #22

  • 6 Random

    17 17 Отговор
    LS-а е боклук с разпрефелителен вал в блока, по-добре Nissan VK56 ако ще е голям V8.
    Rover-а е копие на Buick.
    На Fiat-а мястото му не е тука, само лададжиите ги правят.

    Коментиран от #16

  • 7 Петър

    21 10 Отговор
    Къде е 2.0 боксер 125 hp дет го наливат до 800? Или в тая държава само ВАГините са на почит :D :D :D

    Коментиран от #8

  • 8 asd

    21 5 Отговор

    До коментар #7 от "Петър":

    За боксер по-добре не питай, че една шепа хора знаят какво е това, а хората които могат да разглобят и съберат такъв мотор са още по-малко.
    Иначе Алфа Ромео имат 1.7 боксер, 137кс. на модел 33.
    Поршето, което държи рекорда на ринга, който най-вероятно никога няма да бъде подобрен - 6мин. 20сек. също е боксер.
  • 9 ДАИ

    7 6 Отговор
    Сега с новите евро-норми, които влизат в БГ ще ви ''гепат'' на прегледите с тези 400-500к.с. и ще плащатае като попове.
  • 10 Гоуфо е огИн

    11 8 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    Гоуф 1 - 800к.с. / Гоуф 2 - 1000-1100 к.с. с ледосъдържател след турбото. Имам клипче.
  • 11 леле майко

    9 18 Отговор
    Карал съм на двама колеги колите: Пасат4 1,9тди- 179кс и Ауди А3 1,8Т над 200к.с. (не съм го питал). Аудито не дава, да го чукнеш.
    А тези Фиати от 80-те и този Ровър от 70-те са архаични. Сега Ауди пускат 2,0 литра бензин 286 к.с. от завода.
  • 12 ба ги другарко

    11 20 Отговор
    то к'во да му дооправяш на японски двигател? :) те са си супер направени и няма смисъл от доработки... само ще прецакате двигателя... японците са ненадминати в конструиране на двигатели и мотоциклети! купетата на колите им са зле :) доработват се само немските кретенски двигатели :) френски дизел не се бара поради простата причина, че е най-добър дизелак!
    на италианските к'вото и да им правиш, все не биват :)
    американските са дърво :) но може да се пипат и ръчкат - издържат... другите нацийки само си мислят, че могат да правят двигатели и хич не ми давайте смешното волво за пример или английските кошници...

    Коментиран от #17

  • 13 Гошо

    10 15 Отговор
    Къде са 1.9TDI, KR 1.8 16V на VAG, 1.8Т - все сериозни машини
  • 14 Tedstar

    21 1 Отговор
    къде са 2jz/1jz
  • 15 Язе

    24 3 Отговор
    За истински тунинг се искат и средства освен желание.БГ тунинга е малко от типа-ще сменя охлюва,ще ремапна турбодизел а и всичко е Ок.Останалите възли по системата почти никой не пипа.Резултата след това е плачевен-счупени мотори,скорости,облаци пушеци от дизелите и т.н.За спирачки не говорим въобще.Колко от тези с пипани коли са пипали и спирачната система примерно?Единици.

    Коментиран от #18, #20

  • 16 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "Random":

    Ти пък кога си виждал на живо двигател на Шевролет малък блок? Аман от разбиратели!! Няма да е лошо да погледаш малко Дискавъри та да видиш кас се прави туникг на тизи двигател!!!
  • 17 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "ба ги другарко":

    Още един дървен философ.Двигатели ви дал само на картинка,но специалист и многознайко,:-):-):-):-):-):-):-)
  • 18 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Язе":

    Ето един правилно мислещ човек,браво.
  • 19 майстора

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "3.0 TDI":

    не разбрах какво те смущава ?
  • 20 Boxer

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Язе":

    Така е, пипне ли се двигателя ,и се почва : съединителя, ск, полуоски, спирачки , окачване... Колкото е по-успешен тунингът на двигателя , толкова по-кратко е в движение...
  • 21 Дан

    8 7 Отговор

    До коментар #5 от "smeh":

    B-сериите на Хонда се турбинират сравнително лесно и са си много надеждни и след това.
    Всички необходими части за един Сивик с B16A за турбиниране струват около 7000лв. и се достигат едни стабилни и надеждни 280-290к.с. , но тези коне не са като немските.
    Турбиниран Сивик с близо 300к.с. ако е направен както трябва е
    по-бърз от повечето немски коли с по 400-450к.с.

    Коментиран от #25, #26

  • 22 Дан

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "smeh":

    Ти тия коне за нищо ги нямаш, виждал съм много хора с немски и японски автомобили които твърдят, че пипнатите им коли имат 400+ коня, но резултатите на диното в повечето случаи показват под 300.
    2.0TFSI за да се напомпи до 500 коня, трябва да дадеш поне 13 000лв. само за части и пак няма да е достатъчно надежден.
  • 23 Гоуфу

    1 2 Отговор
    Карам си и аз един мапнат 1.8т ама вместо да наливам още за доработки, предпочитам да взема нещо фабрично с много коне. Там вече се знае че няма да гръмне на хилядния километър щото я съм забравил нещо, я майстора минал на пряко с нещо. А ако вече имам много пари, отивам за trackhawk!

    Коментиран от #32

  • 24 Оня с Доджа

    3 1 Отговор
    Къде са хемитата, ваговете, японските 2джейзита, на мустанговете моторите и да не продължавам....
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Коко

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Дан":

    Точно тоя кокошарник Сивика вземи го скрий някъде.Говори за коли ,а не за лагерни колички,моля!
  • 27 Разбирача

    1 1 Отговор
    Забравихте мотора на Волво S/V40 T4 1.9литра B4194T2 това е светия Граал за тунерите до 1000к.с има клипове в You tube го правят моята е стокова 200к.с ама е един малък самолет.
  • 28 АЪЕ

    2 0 Отговор
    Къде са HONDA b16a2 K20A B20 B18 K24A3 F20C 4G63T MITSUBISHI EJ20/25 SUBARU двигател 5.0 (mustang) други немски двигатели (VR6 R32, M50B25 S85B50) ОЩЕ ОТ ЯПОНСКИТЕ (JZ TOYOTA NISSAN SR RB VQ35/37 VR38 И РОТОРНИТЕ 13В 2 ROTOR 20В 3 ROTOR 26В 4 ROTOR 39В 6 ROTOR)???
  • 29 Spec b

    2 0 Отговор
    Големите американки държат най-много и старите евро двг-та с чугуновите блокове... Ниска компресия... И здрави като танк:) проблема е, че все ги слагат в кофти шасита;D
    2jz , 4G63t и ej207/old skul 2.0 subaru boxer са истинските масови рейсинг девегета, за писта, драг, рали и тн. Но искат маса пари за сборка и поддръжка, а разхода с охлюв е "пожелателен":D... Rally spec Evo~60+ на 100:))...

    Коментиран от #33

  • 30 Баща ти

    1 2 Отговор
    M50 на BMW държи на над 1200 коня , 1.9 ТДИ на VW има и по 500 коня, 2.0 от голф 1 гти зайо го напомпа на 900 коня, легендарните RB26 , 2JZ, както и двигателя на хилядолетието на мецедес 5.5 компресор (може би най-доброто още във сток форма).
  • 31 Пешо

    0 0 Отговор
    Къде е известният VW 1,8т както и 1,9тди и също така на Французите 1,6 16v на ситроен и пежо, няма рали без тях ?
    Пак някаква тъпа статия.
  • 32 Павел

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гоуфу":

    Като искаш кола и фабрична ѝ мощност да е много просто си вземи едно Bugatti chiron 1500hp и се радвай
  • 33 Павел

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Spec b":

    Забрави един японски двигател RB26DETT
  • 34 Павел

    0 0 Отговор
    Къде са RB26DETT RB25DETT/DE SR20DE/DET VQ35/37 VR38 (NISSAN)
    2JZGTE 2JZGE 1JZGTE 1JZGE
  • 35 Евгений

    0 0 Отговор
    Какъв идиот направих Този списък. Нито един японски двигател
  • 36 Nqma znachenie

    1 0 Отговор
    Къде са Боксерите 2.0-2.5-3.0?
    Ами шестаците? Бмв, 3.0TD на мерцедес, 2JZ?? Доста несполучлива статия.. 1.8т, 1.9тди с малко пари излитат и за бензина малко повече пари трябват, но това тди с една турбинка и дюзички няма догонване..
  • 37 Наиден

    0 0 Отговор
    А какво ще кажете за венто 1.8 75 коня бензин ставли затуник да о вдигне конете