Вече писахме за японските мотори, които много често могат да се срещнат под капака на други марки и модели автомобили, а сега дойде време да ви разкажем за популярните основни агрегати, разработка и производство на други автомобилни компании, които много често се използват от доработващите автофирми.
Chevrolet Small-Block
Атмосферен или компресорен V8, долен разпределителен вал, обем 5.7-7.0 литра.
Достоинства: голям работен обем, отличен потенциал за допълнително форсиране, изобилие от резервни части и китове за тунинг.
Fiat Twin Cam
Редови четирицилиндров (атмосферен, с механичен компресор или с турбо), обем 1.3 - 2.0 литра.
Достоинства: Огромен потенциал за силов тунинг.
Opel 20XE, C20XE и C20LET
Редови четирицилиндров (атмосферен или с турбокомпресор), обем 2.0 литра.
Достоинства: Голям потенциал за тунинг, огромен избор на резервни части, достъпна цена.
Ford / Coswort YB
Редови четирицилиндров с турбокомпресор, обем 2.0 литра.
Достоинства: Голям потенциал за тунинг, много производители на резервни части.
Ford Duratec / Mazda MZR
Редови четерецелендров атмосферен, обем 2.0 - 2.3 литра.
Достоинства: ниско тегло, изобилие от различни решения за тунинг.
Rover V8
Атмосферен V8, долен разпределителен вал, обем 3.5 - 4.6 литра.
Достоинства: малки размери и ниска маса, атрактивни цени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро
Коментиран от #10
10:24 10.08.2018
2 Audi
10:32 10.08.2018
3 Пешо
10:49 10.08.2018
4 3.0 TDI
Коментиран от #19
11:21 10.08.2018
5 smeh
Турбодизелите не ги споменавам, че и там повечето за смешни пари се правят чудеса.
Коментиран от #21, #22
12:10 10.08.2018
6 Random
Rover-а е копие на Buick.
На Fiat-а мястото му не е тука, само лададжиите ги правят.
Коментиран от #16
12:26 10.08.2018
7 Петър
Коментиран от #8
12:45 10.08.2018
8 asd
До коментар #7 от "Петър":
За боксер по-добре не питай, че една шепа хора знаят какво е това, а хората които могат да разглобят и съберат такъв мотор са още по-малко.Иначе Алфа Ромео имат 1.7 боксер, 137кс. на модел 33.
Поршето, което държи рекорда на ринга, който най-вероятно никога няма да бъде подобрен - 6мин. 20сек. също е боксер.
13:49 10.08.2018
9 ДАИ
14:00 10.08.2018
10 Гоуфо е огИн
До коментар #1 от "Киро":
Гоуф 1 - 800к.с. / Гоуф 2 - 1000-1100 к.с. с ледосъдържател след турбото. Имам клипче.14:31 10.08.2018
11 леле майко
А тези Фиати от 80-те и този Ровър от 70-те са архаични. Сега Ауди пускат 2,0 литра бензин 286 к.с. от завода.
14:43 10.08.2018
12 ба ги другарко
на италианските к'вото и да им правиш, все не биват :)
американските са дърво :) но може да се пипат и ръчкат - издържат... другите нацийки само си мислят, че могат да правят двигатели и хич не ми давайте смешното волво за пример или английските кошници...
Коментиран от #17
15:55 10.08.2018
13 Гошо
16:23 10.08.2018
14 Tedstar
18:34 10.08.2018
15 Язе
Коментиран от #18, #20
20:14 10.08.2018
16 Гост
До коментар #6 от "Random":
Ти пък кога си виждал на живо двигател на Шевролет малък блок? Аман от разбиратели!! Няма да е лошо да погледаш малко Дискавъри та да видиш кас се прави туникг на тизи двигател!!!13:12 11.08.2018
17 Гост
До коментар #12 от "ба ги другарко":
Още един дървен философ.Двигатели ви дал само на картинка,но специалист и многознайко,:-):-):-):-):-):-):-)13:15 11.08.2018
18 Гост
До коментар #15 от "Язе":
Ето един правилно мислещ човек,браво.13:17 11.08.2018
19 майстора
До коментар #4 от "3.0 TDI":
не разбрах какво те смущава ?14:28 11.08.2018
20 Boxer
До коментар #15 от "Язе":
Така е, пипне ли се двигателя ,и се почва : съединителя, ск, полуоски, спирачки , окачване... Колкото е по-успешен тунингът на двигателя , толкова по-кратко е в движение...03:18 13.08.2018
21 Дан
До коментар #5 от "smeh":
B-сериите на Хонда се турбинират сравнително лесно и са си много надеждни и след това.Всички необходими части за един Сивик с B16A за турбиниране струват около 7000лв. и се достигат едни стабилни и надеждни 280-290к.с. , но тези коне не са като немските.
Турбиниран Сивик с близо 300к.с. ако е направен както трябва е
по-бърз от повечето немски коли с по 400-450к.с.
Коментиран от #25, #26
09:08 07.09.2018
22 Дан
До коментар #5 от "smeh":
Ти тия коне за нищо ги нямаш, виждал съм много хора с немски и японски автомобили които твърдят, че пипнатите им коли имат 400+ коня, но резултатите на диното в повечето случаи показват под 300.2.0TFSI за да се напомпи до 500 коня, трябва да дадеш поне 13 000лв. само за части и пак няма да е достатъчно надежден.
09:10 07.09.2018
23 Гоуфу
Коментиран от #32
16:22 07.09.2018
24 Оня с Доджа
21:25 15.02.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Коко
До коментар #21 от "Дан":
Точно тоя кокошарник Сивика вземи го скрий някъде.Говори за коли ,а не за лагерни колички,моля!20:12 16.02.2019
27 Разбирача
20:47 18.02.2019
28 АЪЕ
13:24 13.01.2020
29 Spec b
2jz , 4G63t и ej207/old skul 2.0 subaru boxer са истинските масови рейсинг девегета, за писта, драг, рали и тн. Но искат маса пари за сборка и поддръжка, а разхода с охлюв е "пожелателен":D... Rally spec Evo~60+ на 100:))...
Коментиран от #33
19:06 14.01.2020
30 Баща ти
07:14 15.01.2020
31 Пешо
Пак някаква тъпа статия.
17:45 19.01.2020
32 Павел
До коментар #23 от "Гоуфу":
Като искаш кола и фабрична ѝ мощност да е много просто си вземи едно Bugatti chiron 1500hp и се радвай00:00 20.01.2020
33 Павел
До коментар #29 от "Spec b":
Забрави един японски двигател RB26DETT00:02 20.01.2020
34 Павел
2JZGTE 2JZGE 1JZGTE 1JZGE
00:04 20.01.2020
35 Евгений
00:24 20.01.2020
36 Nqma znachenie
Ами шестаците? Бмв, 3.0TD на мерцедес, 2JZ?? Доста несполучлива статия.. 1.8т, 1.9тди с малко пари излитат и за бензина малко повече пари трябват, но това тди с една турбинка и дюзички няма догонване..
00:49 20.01.2020
37 Наиден
08:41 23.08.2020