В рамките на повсеместен даунсайзинг, Volvo премина от пет и шестцилиндрови двигатели на четирицилиндрови с турбо. Индексът Т6, който по-рано означаваше, че под капака е монтиран шестцилиндров силов агрегат, сега означава, че моторът е с четири цилиндъра, но с голям бонус - механичен нагнетател и турбокомпресор.
По-малкият ме брат Т5 също е четирицилиндров и е снабден само с турбокомпресор. Интерес обаче представлява двигателят с нагнетател и с турбо. Той е с обем два литра, а мощността му е 320 конски сили. Максималният въртящ момент е 400 Нм и се предлага за моделите XC90, S90 и V90.
Този мотор работи съвместно с осемстепенна автоматична трансмисия Geartronic, производство на японците от Aisin. Но и този мотор започна да търпи електрификация. Обединяването на Т6 в общ силов тракт с електромотор доведе до т.нар. T8 Twin Engine. Перспективата обаче е постепенно електромоторите да изместят двигателите с вътрешно горене и колите с марка Volvo да станат изцяло електрически.