Отидете към основна версия

136 693 131

Един от най-икономичните и здрави нови двигатели с вътрешно горене

  • двигател с вътрешно горене-
  • автомобили-
  • prince-
  • dayco-
  • bmw-
  • psa

Днес, автомобилните производители са принудени да работят в голяма конкуренция, не само помежду си, а и да отговарят на все по-строгите екологични норми. Настъпващата масова електрификация също застрашава някои от производителите на двигатели. За момента обаче двигателят с вътрешно горене все още не е изхвърлен зад борда и повечето автомобилни производители правят всичко възможно това да не се случи.

Сега ще ви разкажем за един двигател с вътрешно горене, който е доста популярен и се характеризира с прилична мощност, дълговечност и не на последно място - с икономичност. Става дума за четирицилиндровия двигател от семейството Prince, който се монтира на автомобилите BMW 1er и 3er, MINI(включително и на Cooper S), а така също и на Peugeot 208, 3008 и на Citroёn С3, С4.

Главната особеност на този агрегат е особената му система за охлаждане, над която се трудят специалисти от една водеща в света компания за разработка на механизми и оборудване, носеща името Dayco. Инженерите от Dayco конструират контролирано задвижване на помпата на охладителната система с така наречената превключваща междинна триеща шайба.

Уникалността на задвижване на водната помпа в този двигател се крие в управляемия механизъм, който позволява включване на помпата само при необходимост, тоест за непосредствено охлаждане на двигателя. Иначе казано, ако двигателят все още не е загрял до работна температура от 103 градуса по Целзий антифризът в системата не циркулира, помпата си "почива" и така увеличава ресурса си.

Освен това без циркулация на охладителната течност моторът загрява много по-бързо, което води и до по-добрата му икономичност, защото бързо достига оптимални температурни режими. Купето също се загрява по-бързо при необходимост и експлоатация в зимни условия. Когато моторът достигне оптимална температура, въпросната междинна триеща шайба включва помпата. За да се предпази от внезапно претоварване по време на активиране и изключване на помпата, шайбата на коляновия вал е в постоянен контакт с "колелото" на междинната ролка.

Още една любопитна новост в този агрегат (PRINCE BMW-PSA) е иновационният опъващ механизъм, който заменя обичайния спомагателен обтегач на ремъка. Устройството е от т.нар. торсионен тип и е патентовано от Dayco. Благодарение на него не се използва традиционните спираловидни пружини.

Такава система предполага наличието на ремък, чифт ремъчни шайби и торсионно натягащ механизъм. Благодарение на тази конструкция се оптимизира сцеплението на ремъка, което снижава загубите от триене без влошаване на свойствата за устойчивост на износване. Предвид тези нововъведение консумацията на енергия на двигателя е сведена до минимум, без това да скъсява неговия експлоатационен срок.

Иновациите водят до съществена икономия на гориво, както и до намаляване на нивото на емисиите на токсични вещества в околната среда, което от своя страна опростява усилията на производителите на автомобили да постигнат желаните Euro 5 екологични стандарти.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 17 гласа.

Свързани новини