Last news in Fakti

29 Октомври, 2018 11:38 136 462 131

Един от най-икономичните и здрави нови двигатели с вътрешно горене

  • двигател с вътрешно горене-
  • автомобили-
  • prince-
  • dayco-
  • bmw-
  • psa
Един от най-икономичните и здрави нови двигатели с вътрешно горене - 1

Днес, автомобилните производители са принудени да работят в голяма конкуренция, не само помежду си, а и да отговарят на все по-строгите екологични норми. Настъпващата масова електрификация също застрашава някои от производителите на двигатели. За момента обаче двигателят с вътрешно горене все още не е изхвърлен зад борда и повечето автомобилни производители правят всичко възможно това да не се случи.

Сега ще ви разкажем за един двигател с вътрешно горене, който е доста популярен и се характеризира с прилична мощност, дълговечност и не на последно място - с икономичност. Става дума за четирицилиндровия двигател от семейството Prince, който се монтира на автомобилите BMW 1er и 3er, MINI(включително и на Cooper S), а така също и на Peugeot 208, 3008 и на Citroёn С3, С4.

Един от най-икономичните и здрави нови двигатели с вътрешно горене

Главната особеност на този агрегат е особената му система за охлаждане, над която се трудят специалисти от една водеща в света компания за разработка на механизми и оборудване, носеща името Dayco. Инженерите от Dayco конструират контролирано задвижване на помпата на охладителната система с така наречената превключваща междинна триеща шайба.

Уникалността на задвижване на водната помпа в този двигател се крие в управляемия механизъм, който позволява включване на помпата само при необходимост, тоест за непосредствено охлаждане на двигателя. Иначе казано, ако двигателят все още не е загрял до работна температура от 103 градуса по Целзий антифризът в системата не циркулира, помпата си "почива" и така увеличава ресурса си.

Един от най-икономичните и здрави нови двигатели с вътрешно горене

Освен това без циркулация на охладителната течност моторът загрява много по-бързо, което води и до по-добрата му икономичност, защото бързо достига оптимални температурни режими. Купето също се загрява по-бързо при необходимост и експлоатация в зимни условия. Когато моторът достигне оптимална температура, въпросната междинна триеща шайба включва помпата. За да се предпази от внезапно претоварване по време на активиране и изключване на помпата, шайбата на коляновия вал е в постоянен контакт с "колелото" на междинната ролка.

Още една любопитна новост в този агрегат (PRINCE BMW-PSA) е иновационният опъващ механизъм, който заменя обичайния спомагателен обтегач на ремъка. Устройството е от т.нар. торсионен тип и е патентовано от Dayco. Благодарение на него не се използва традиционните спираловидни пружини.

Един от най-икономичните и здрави нови двигатели с вътрешно горене

Такава система предполага наличието на ремък, чифт ремъчни шайби и торсионно натягащ механизъм. Благодарение на тази конструкция се оптимизира сцеплението на ремъка, което снижава загубите от триене без влошаване на свойствата за устойчивост на износване. Предвид тези нововъведение консумацията на енергия на двигателя е сведена до минимум, без това да скъсява неговия експлоатационен срок.

Иновациите водят до съществена икономия на гориво, както и до намаляване на нивото на емисиите на токсични вещества в околната среда, което от своя страна опростява усилията на производителите на автомобили да постигнат желаните Euro 5 екологични стандарти.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПРост

    249 23 Отговор
    Рекламирайте яко, само ако знаехте колко е дълговечна ангренажната верига на този двигател :D :D :D

    Коментиран от #46

  • 2 Гаргамел

    299 38 Отговор
    тоя пък точно мотор, какъв боклук е, не е истина....
  • 3 Муя

    208 20 Отговор
    Този двигател е абсолютен хит в автоморгите - толно толкова е надежден!
    Колкото до "иновацията" от Дайко - само времето ще покаже надежността й.... Иначе цената й ще е запомняща се!
  • 4 onq s konq

    65 126 Отговор
    Беенве 318 ТДС - 90 коня Те тва е най здравя матор

    Коментиран от #5, #39, #102, #122

  • 5 Гъдю

    83 11 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    Твоя кон с каква водна помпа е?

    Коментиран от #41, #113

  • 6 Ник

    74 78 Отговор
    1,9 TDi 90 CR (след 1995г). Това е двигателя,който няма умиране, а разхода на гориво за годината на пускане на мотора е несравним с никои друг производител.

    Коментиран от #10, #63

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Христо

    96 19 Отговор
    И кво се случва? Водата около двигателя загрява, останалата част от малкия кръг е много по-студена И изведнъж помпата я развърта... И тука заминаха всички препоръки от старите книги, че се налива прядна вода под формата на тънка струя и задължително на работещ двигател.
  • 9 НАТО ВЕЦ

    79 33 Отговор
    1.9JTD 105HP. Всяка допълнителна глупост е допълнително слабо място. А и какво "икономисват"?
  • 10 Ads

    41 9 Отговор

    До коментар #6 от "Ник":

    CR TDI преди 2007г. няма, има помпа-дюза

    Коментиран от #88, #89

  • 11 Гого

    109 90 Отговор
    Това са пълни глупости и реклама за пари. Най-здравия автомобил и двигател е Ауди 80 - Б3 и Б4.Имал съм пет такива и винаги имах автомобил, който никога не ме остави на пътя. Който не е съгласен с мен да си купува таралясници.
  • 12 Random

    82 18 Отговор
    2.0 HDi и M57D30 са най-здравите, тоя принс е съвместна разработка на Пежо-Ситроен и БМВ - на едните им куцат като цяло бензиновите двигатели, на другите не са от най-надеждните и са със скъпа поддръжка.

    Коментиран от #42

  • 13 незнайко

    84 6 Отговор
    Такова управление имат и компресорите на климатиците. По точно такава шайба !!! Какво са измислили ? Махнали са термостата и са сложили електрическата шайба на вала на помпата !!! Дали е удачно ще покаже времето .
  • 14 Емил

    45 9 Отговор
    В ерата на автомобилите - коментари какви подобрения са настъпили при подковаването на конете!
  • 15 Анализатор

    190 25 Отговор
    Само факта, че водната помпа не е функционираща, а някакъв механизъм я включва "когато има нужда", говори, че този двигател е бомба със закаснител. Във всеки евин момент може да прегрее!

    Пълна трагедия!
    Здрав дизелов ДВГ е 1,9 ТДИ на ВАГ 90 к.с., без променлив ъгъл на лопатките на турбото.

    Който разбира ще ме разбере.

    Коментиран от #17, #65

  • 16 Трендафилка Минеткова

    95 6 Отговор
    За не запознатите. Цилиндровата глава за този двигател се изработва/ отлива/ в завода на " Монтюпе" в Русе. Чак да не повярваш....

    Коментиран от #130

  • 17 Цеко сифоня

    15 8 Отговор

    До коментар #15 от "Анализатор":

    +++
  • 18 GAS

    74 25 Отговор
    Аве манячета стига с тея нафтои пчки. Има само един дизел и той се казва Вин

    Коментиран от #24

  • 19 НАТО ВЕЦ

    52 25 Отговор
    Глупакоустойчим двигател е и 1,7 дизела, помпа-дюза на Исузо.

    Коментиран от #22, #35

  • 20 Чиста реклама

    13 35 Отговор
    Мазда 323f дидт 2.0 101к.с. железо
    120000 х.км. удоволствие от фофиране...

    Коментиран от #110

  • 21 Добрич

    187 7 Отговор
    Кое му е здравото?
    Чисто ново мини купър кънтримен С 190 коня на 48000 км смених двигателя...
    В отговор бил съм го карал дълго и продължително във високи обороти...
    Та колата си е със автоматична скоростна кутия, тя си определя кога да смени
  • 22 Тахир

    71 11 Отговор

    До коментар #19 от "НАТО ВЕЦ":

    Имах Астра 93 с такъв двигател.През какво е минала колата само аз си знам.Няма умиране двигателя,разход 4-5 но пък ръжда колкото искаш,накрая отиде в моргата с работещ ДВГ.

    Коментиран от #79

  • 23 Тодор

    85 32 Отговор
    Ауди 80 яйце 1.8 s бинзи са най здравите мотори имам изминати 1003000 км без да съм отварял мотора

    Коментиран от #87

  • 24 ванката

    61 36 Отговор

    До коментар #18 от "GAS":

    браво това ме изкефи много добре казано кюмюрджиите нека да слагат минуси с тяхното гориво за отопление който иска спортна кола бензин задължително !!! айде ся чипосаните печки да започнат лаенето сега
  • 25 0000

    75 12 Отговор
    Специално този мотор е такъв миндил ,че няма накъде повече.проблеми с фаските на клапаните, проблеми със запалителната система,маслоядец,на всичкото отгоре гори много и е спънат кон да си ебе

    Коментиран от #80

  • 26 асссссс

    112 3 Отговор
    Имам Пежо с такъв двигател и играта ми се разказа.Скъсах тъпата верига и стана пастет.
  • 27 Viktor

    115 44 Отговор
    Най-здравия автомобил е Ауди 80, изключително здрав двигател, купе, което не гние, здраво и евтино окачване, перфектна аеродинамика и нисък разход на гориво. Всички автомайстори го мразят, защото рядко посещава сервизите им. Такъв автомобил повече едва ли ще бъде направен. Останалите коментари са глупости на хора, които не разбират от автомобили.

    Коментиран от #31

  • 28 АЛ КУРОПАТКИН

    66 10 Отговор
    колкото по просто толкова по надеждно
    имам поло 92 година 1.0 карбуратор, за 140000 км по двигателя нищо не се счупи
    ангренажния ремък е 15 лева.ролки няма,незнам тия новите що са с по 4-5 ролки и хидравлични опъвачи за ремъка
  • 29 не мерси

    92 5 Отговор
    Няма нищо вярно в тази рекламна статия на двигателя. Това е един от най проблемните мотори с валвтроник, който може да съществува. Да не говорим че хвърля верига на 60 000 км
  • 30 ааааааааааа

    33 79 Отговор
    Брее,всичките разбирачи тук, да разбирам че сте имали и сте счупили по един такъв мотор?
    Карайте си ТДИ-то от 96 година, както мечтаеше тук един от вас и не се занимавайте с новите мотори-тях има кой да ги кара.

    Коментиран от #124

  • 31 тоз

    30 6 Отговор

    До коментар #27 от "Viktor":

    Те за това му казват : Последната здрава кола правена някога т.е. миналия век.
  • 32 Чурулик чурулик

    44 9 Отговор
    Ужас и защо водната помпа не е просто с ел мотор?къде къде по надеждна ще бъде?и без шаиби валове ремъци обтегачи?

    Коментиран от #43, #70, #81

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Bai mangal

    54 14 Отговор
    !!!Супер усложнен двигател!!И защото има конкуренция такива ги вършат производителите че не е истина!!!Особенно двигателите (ом651)(n63) и 1,4 tfsi на vag!!!!А колко още такива боклуци има дето не могат да си изкарат гаранцията?
    ДВИГАТЕЛЯТ Е 2,0HDI !!!!!!!
  • 35 Батко.

    20 5 Отговор

    До коментар #19 от "НАТО ВЕЦ":

    Такъв мотор няма. На Исузу последния двигател преди комън рейл беше с шибаната помпа тип Епик и дюза с датчик детонации. Помпа-дюза 1.7 няма.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 trol

    11 3 Отговор
    пластмасата и г.мното са 1 и с ъщо
  • 38 Стъпков мотор..

    19 5 Отговор
    Да да.....тман за нашите умни мадами...тръгнала на път разирашли ии тман загря машината.Тя.. взе,че не тръгна водна пумпа ии гитмиш майка.Пътна помощ 24/7
  • 39 Хахаха

    15 12 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    Мислех,че,си прост,а то се оказа и че си неграмотен

    Коментиран от #44

  • 40 Куче

    26 8 Отговор
    1.8 (90 Hp) GU/GX/HV/RP 1984-1991 1.9 (90Hp) 1Z/AHU/ALE 1991-1997
  • 41 Хахаха

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "Гъдю":

    Вида5
  • 42 Хахаха

    19 4 Отговор

    До коментар #12 от "Random":

    За това купуват двигатели,а напоследък и цели автомобили на Фиат и им сменят само предната решетка и букви и емблеми-за справка може да проверите в първата бърза помощ и да видите линейките
  • 43 СмеХурко

    11 3 Отговор

    До коментар #32 от "Чурулик чурулик":

    И като забравиш да си платиш тока- клъц от " Енерго"- то и нанайси охлаждане!
  • 44 Ахахах

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Хахаха":

    Мислиш, че мислиш.
  • 45 Дъртият шофьор

    38 32 Отговор
    Доста от драскачите тук не са разбрали, че иде реч за бензинов двигател! Какво се препирате за дизелови дараци- не знам! Скъпа поддръжка, вибрации от втори клас до небесата, претенциозни към всичко.... И НЕИКОНОМИЧНИ! Бензинов на алтернативно гориво е поне 2 пъти по- икономичен като разход в пари от дизеловия си събрат! Свърши времето, когато се предлагаше крадена нафта под път и над път! Прочетете внимателно заглавието:" Един от най-икономичните и здрави нови двигатели с вътрешно горене ". Нови!!! Не от колата за новобранската на Хитлер.....

    Коментиран от #48

  • 46 Дъртият шофьор

    11 11 Отговор

    До коментар #1 от "ПРост":

    ПРост- ьо, той е с ремък, бе! Подходящо именце си избрал...

    Коментиран от #78

  • 47 КОМУНИСТ

    25 29 Отговор
    Mercedes 2. 7 CDI 5 цилиндъра. Не си знае километри те. Двигателя МЪРКА
  • 48 Ввв

    10 9 Отговор

    До коментар #45 от "Дъртият шофьор":

    Айде взимай ги тези хапове де,че пак се заплесна в простотии,а???
  • 49 Икономик

    22 4 Отговор
    Няма ли тайно място в багажника с резервен такъв двигател? Парите събрани от икономия на този двигател отиват за купуване на нов.
  • 50 гост

    39 6 Отговор
    Някога пежо правеха хубави двигатели, явно партньорството с бмв, не им се отразява добре.
  • 51 комбайнер

    9 16 Отговор
    МВ 220 СDI 125 к.с. - няма убиване - още карам един Bj-1998г. Взех го 7-годишен..
  • 52 Слушай Батко

    31 5 Отговор
    Коли с тоя "двигател" са непродаваеми, стоят с години докато някой захапе и после мъките започват, що точно тоя боклук решихте да рекламирате?
    П.П Имам два бензинови Ситроена и дизелово пежо.
  • 53 Анонимен

    23 7 Отговор
    Daico произвеждат най-големите боклуци на българският пазар. Споменаването на тази марка ме отвращава зощото техен ремък беше започнал да се разшива на 20 000 км.

    Коментиран от #56

  • 54 ime

    13 7 Отговор
    А масло за 103 градуса
  • 55 Weso bmw

    15 27 Отговор
    Много разбирачи,които никога няма да се качат на нова кола,независимо каква марка.
  • 56 Несъгласен

    8 12 Отговор

    До коментар #53 от "Анонимен":

    Сменен комплект dayco аксесоарен ремък, обтегач и ролки след 240 000км. е още на колата, ремъка е сменен на 230 000км. Защото започна да свири, ролките имат още живот.
  • 57 гнида

    31 4 Отговор
    "....междинна триеща шайба " Това ми звучи като консуматив .... Заслужава ли си ? Щото старт-стоп системата за мене е ненужна , скъпа екстра !
  • 58 12345

    30 9 Отговор
    При толкова експерти по ДВГ и автомобили, да се чуди човек що не произвеждаме коли у БГ

    Коментиран от #61

  • 59 100

    31 6 Отговор
    При 103 градуса как се изпичат всички пластмасови и гумени части около този мотор за нула време направо не е истина.Каквото и да пипнеш за ремонт се разпада.

    Коментиран от #120

  • 60 745

    46 4 Отговор
    Толкова е добър, че колите с такъв ДВГ се продават с две въжета. Едното е за теглене на автомобила, другото за бесене на идиота купил си това "нещо".
    PSA спряха вече да го ползват от 2 години, за другите незнам.
  • 61 Чети етикета

    26 6 Отговор

    До коментар #58 от "12345":

    Ти ще си купиш ли кола дето било нормално да има разход от 800 грама масло на 1000км. е не експерти ми малоумници са ги правили Тея двигатели.
  • 62 Я.Петров

    20 17 Отговор
    Голг 2 GTI и коментарите свършват тук.
  • 63 Volvo Fan

    16 9 Отговор

    До коментар #6 от "Ник":

    Безсмъртния двигател е 3.0l., 6 цилиндъра, редови атмосферен, 204 кс, на Волво...
    Другото е приказки.

    Коментиран от #100

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Що каиш

    9 1 Отговор
    Що имаше 5...
  • 67 Що каиш

    7 1 Отговор
    До Гого :
    Добре , но защо си имал 5 .
  • 68 Renault 19 88-150 hp

    19 2 Отговор
    Колкото по-прост е един механизъм толкова по-здрави и по-надежден е той. " Всичко просто е гениално". Ps. " Казала амебата".
  • 69 Аз карам

    11 4 Отговор
    Двигателят е BMV 324д 1985 год. 6 цил. редови на 1250000 км. чист дизел без турбо, но и без ремонти, карам го от 22 год.
  • 70 Сополоцо

    3 17 Отговор

    До коментар #32 от "Чурулик чурулик":

    Този дядо с полото от 96 на 1400000 ха ха. Аз за три месеца ще мина на заден повече километри отколкото той напред. Така ще го кара до 2026.
  • 71 Пса

    24 0 Отговор
    Забравили са да напишат в статията и за добрият харч на масло след 100000км.Този мотор е боклук както всичко до което се докоснат от Dayco!
  • 72 Koti Puka

    24 7 Отговор
    Кой двигател може да работи с олио,трансформаторно масло и дизел и коктейлите от тях? Това е мотора на Е 124 200D на Mercedes.
  • 73 peshaka

    17 3 Отговор
    Този двигател заедно с 2,5тди и боксер дизел е легендарен в друга класация :)
  • 74 Моряк

    18 9 Отговор
    Най добрият и надежден двигател е бензинов атмосферен. Има много такива и в Европа и в САЩ които и след 50 г. палят. А такива дизелови мяма

    Коментиран от #76

  • 75 Христов

    13 14 Отговор
    Тук явно хората не разбират смисъла на статията. Коментарите са само за голфчета, опелчета, ауди 80, все на по 20г + и вечните им двигатели. Светът се развива, автомобилостроенето също, критикувайте тези двигатели, споменати в статията, но умерено.
  • 76 Майстор

    12 0 Отговор

    До коментар #74 от "Моряк":

    Ха така, и аз се сещам за корабните ДВГ. То надеждност, то моточасове, то.... чудо!
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Димов

    7 1 Отговор

    До коментар #46 от "Дъртият шофьор":

    Не е с ремък, с верига е. Жалко, че няма как да постна снимка, да я видиш.
  • 79 Димов

    9 1 Отговор

    До коментар #22 от "Тахир":

    Айде да не си имал Астра с ДВГ Исузу баш ПОМПА ДЮЗА. Виж, че в коментар 19 е уточнен така. Имал си я с обикновена помпа. Но си прав - този двигател наистина е вечен. И аз имах Вектра с такъв. Всичко изгни. Три смени на прагове и вежди, но за 10г мотора не ми направи и един проблем. Последните няколко години беше обща и резервна кола, с масло и филтри на по 30хил км и с ремък на над 160хил км.
  • 80 Димов

    3 12 Отговор

    До коментар #25 от "0000":

    В заводски форсираният му вариант достига 240кс. Доста добре за атмосферен 1,6. Не бих го нарекъл спънат кон.
  • 81 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "Чурулик чурулик":

    Или пък с хамстер във въртележка.
  • 82 Напушляк

    34 5 Отговор
    Най-здравия и дълговечен дизел е 1.9td на пежо и ситроен с помпа Бош.Твърдо милионник, върви на всичко, олио, масла и квато мизерия се сетиш, работи много по-тихо от смотаното tdi на ваговете.Но голфаджиите смятат ,че карат коли и не биха си взели едно хубаво хидравлично ситроенче с този двигател да видят същото вървене здравина и разход но заедно с това да имат и возия и да не звучи двигателя все вдно има хвърлена шепа чакъл вътре.Но в нашата мила държава всички са коне с капаци и караме гоуф и астра

    Коментиран от #105, #111

  • 83 Трифонов

    23 6 Отговор
    Пък аз си мислех, че карате 20 годишни кенефи, щото нямате пари... Пък то било, щото били здравиии... Ей ся чак загрях!!!

    Коментиран от #101

  • 84 Волво s 80

    11 12 Отговор
    Най добрия мотор 2.5 тди ,140 кс.5 цилиндара редови. Здрав пъргъв и икономичен .Имам Волво s80 със такъв двигател страхотна кола със страхотен мотор. Слагат го и на Ауди .

    Коментиран от #106

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 БМВ фен

    28 5 Отговор
    На 55000км и 1година каране му правиха в гаранция основен ремонт на Пежо 508 1.6 бензин. БМВ кенеф. Няма такива боклуци като БМВ.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Nik

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ads":

    https://www.auto-data.net/bg/skoda-octavia-i-tour-1.9-tdi-90hp-14251
    Тогава тези бъркат, защото не съм го написал ей така.
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 един там

    27 1 Отговор
    И кому са нужни тези сложни гимнастики, като японеца го е измислил просто и ефективно. Антифриза се събира в съд подобен на термос и след гасенето на двигателя се запазва температурата до 3 дни. Нямаш студен старт, нямаш нищо. На Приус е има тази система за по-северните държави. Без усложнения в техниката, но за сметка на това просто и ефективно. Според мен всички автомобили трябва да бъдат правени по този начин и да няма изтиване и студени стартове. Щадиш двигателя, щадиш околната среда, защото ще ти харчи по-малко и няма да работи на високи обороти докато загрее до работна температура.
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 оня с дроня

    8 3 Отговор
    Имаме пежо 207 с двигател 1.6, ванус, 120 коня, мисля, че не е същия като коментирания тук, но и той се монтира в бмв и мини. От един -два месеца градско каране показва 8,2 на 100. Лятото , до морето по магистралата 7,3.При преход 200 км извънградско (спазване на всички ограничения-караше жена) даде разход 5,4.Прави ми впечатление, че при настъпен до край педал на газта развива оборотите плавно, не се изрязва светкавично, но сигурно за това пък и е икономичен. Иначе колата си пълни километража.Та за мен двигателя е хубав, да видим дали ще е и здрав...

    Коментиран от #95

  • 94 Opel

    4 4 Отговор
    Астра 16 8клапана.800000 в мен ,много здрав мотор и върви добре.
  • 95 пейо

    4 1 Отговор

    До коментар #93 от "оня с дроня":

    Радвай се докато можеш. Почне ли да ти изчезва маслото няма спиране.
  • 96 Бай Тошо

    4 2 Отговор
    За наивници става
  • 97 бял

    6 6 Отговор
    Чета коментарите и разбирам,че всички сте имали или имате коли боклуци,боли ме фара къв е двигателя,когато я взимаш нова и я караш 5 години е се тая
  • 98 ХММММ

    9 0 Отговор
    Противоречия 1 Когато не е достигната оптимална температура на течността помпата не работи 2нововъведението допринася за моментално достигане на оптималната температура(90гр.). Значи нямаме удължаване живота на помпата. Ако нововъведението откаже да сработи при изкачване на някой голям байр двигателя прегрява и ремонтът отива на 2-3 хил. лв. Всички икономии от гориво отиват по дяволите, пари, ремонти.
  • 99 диан

    6 2 Отговор
    на 120 000 км сменихме сегменти гореше масло 1л/ 500 км и това ако е икономия
  • 100 Кондьо

    4 1 Отговор

    До коментар #63 от "Volvo Fan":

    P180 ако искаш да караме за по-сигурно?
  • 101 Иванов

    14 1 Отговор

    До коментар #83 от "Трифонов":

    Кенефите са 2-3 годишшните, а не 20 годишните!
  • 102 Бай Хой

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    VW 1,8 90коня
  • 103 бай Кольо

    8 0 Отговор
    Най големият боклук на света ....
  • 104 AR146TS

    6 7 Отговор
    карам ALFA ROMEO 146TS 1.6.Произведена ноември 1998г.Разход на бензин извънградско 5.8...6 л/100км.Разход на масло 150...200мл за 18000км.Маслото е SELENIA 20K .Италианските коли били боклуци.Като чета коментарите ,какво да кажа за немските???
  • 105 Bat Sande

    4 2 Отговор

    До коментар #82 от "Напушляк":

    Аз също имам кола с този мотор (XUD9 / D8B TE) и гласувам за него с 2 ръце. Карам го вече 10г, като от 5 поне се опитвам да го счупя с газ и не мърда. Освен това е масов - с разлики в периферията е монтиран на какво ли не. Освен масло, ролки, ремъци и филтри- 2 пъти съм сменял подгревни свещи и това е. Към момента километража е на 320к като за последните 160 съм сигурен и колата работи по-добре от някои нови.
  • 106 Ауди

    3 0 Отговор

    До коментар #84 от "Волво s 80":

    Този двигател на Волво s80 е с код д5252 . А при Ауди е с код АЕЛ и се монтира на Ауди от 1994 г. На модел а6 4с.и така мотора не е на Волво а е на Ауди.
  • 107 audi80 b4 quattro

    5 1 Отговор
    niakolkokomentara spomenavat audi 80 da mn sa sdravi no vremeto im e minalo v momenta karam audi q7 2014 bokluk na boklucite ce i otore sedi v servisa povece ot kolkoto se kara i seki remont struva cifra inace e super sa karane ama dokato varvi
  • 108 али баба

    8 3 Отговор
    някой чувал ли е за ХОНДА
  • 109 МАZDA 3

    2 4 Отговор
    Да си го карат този Пръц,пардон Принц!Само 1.6 MZR,на френско-немецки недоразумение не вярвам,като влезеш в спортен режим нещо изпушва,"много хубави" двигатели!
  • 110 Марк

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Чиста реклама":

    Ейййй тя Маздата изкарала колко едно Жигули, да не повярваш чак!
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 доган

    1 2 Отговор
    Най - здравия двигател е F3R на Рено.
  • 113 панагюрския бик

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Гъдю":

    сигурно е потапяща ,кьде се пуска у бунаро.
  • 114 Нов

    0 0 Отговор
    Колко е здрав не се знае или дали прегрява бързо , но съм го натоварвал лятото при пътуването от Англия за България по 800км без да си почива и да верно икономичен си е доста 4.5/100 разхо ми даде за мотор 2.0д 184кс ръчка .. Верно на 128000 мили скъса верига и стана всичко на сол и след като се ребилдна и след други 1000 мили замина и стартер и турбо и маслена помпа и шлайф на колянов вал.. Така , че тези мотори са доста економични във връзка с гориво , но за сметка на това в БМВ ти одорст кожата / п.с. Това което съм изброил като ремонт възлиза на сумата 15-16000£ / но все си я карам
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 ВЛАДИМИР ЙОТОВ

    3 0 Отговор
    БЛАГОДАРЯ, ЗА ИНТЕРСНАТА ИНФОРМАЦИЯ И ТУК Е ВРЕМЕТО И МЯСТОТО ЗА ИНОВАЦИОННИ ХРУМКИ ОТНОСНО ОПТИМАЛНА ФУНКЦИЯ НА ТЕРМИЧНА РАБОТА НА СПЛАВИ, КОМБИНИРАНО ОХЛАЖДАНЕ И СМАЗВАНЕ, ГОЛЕМИНА И БРОЙ КАНАЛИ, ЗАПАС И ТЕРМОХИМИКО ФИЗИЧНИ СБЛЪСЪЦИ И СРЕСОВЕ ПРИ РАЗЛИЧНИ НАТОВАРВАНИЯ ПРИ МНОГООБРАЗНИ КУБАТУРИ И ГОРИВНИ СИСТЕМИ И ТЕГЛА, ДЖАУЛИ, ИНТЕРЕСНО СИ Е!
  • 117 ВЛАДИМИР ЙОТОВ

    2 0 Отговор
    А, НАЛЯГАНИЯ ПАК ЗАБРАВИХ, ПРЕДИ ВСИЧКО Е ОГЛЕДА И ПРОВЕРКА НА...... ГУМИ, ТЕЧНОСТИ, ТОК, И ДОБРО НАСТРОЕНИЕ🎃
  • 118 Байно

    1 0 Отговор
    Аман от разбирачи!
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 луд

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "100":

    При 103-105 градуса на почти всички коли се включва перката за охлаждане на радиатора.
  • 121 AMG

    1 0 Отговор
    Бе еМ Ве /бърка масло и вода / хахахахаха.МЕРЦЕДЕС БЕНЦ И ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ , АМА ОТ СТАРИТЕ МЕРЦЕДЕСИ W140 , W126, W124, W190 ,W123,W116,W201, W115,SA NOMBER UAND КОЛИ КОИТО И ДО ДЕН ДНЕШЕН ГИ ТАЧЪТ В ЕВРОПА И АМЕРИКА .
  • 122 Да еааа!

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    Пич, колко пъти трябва да ти казват че средната буквички в съчетанието BMW е "М", като (М)отор, а не "N", като (Н)окторезачка.
  • 123 Неграмотен

    0 0 Отговор
    1.3 MJet Това е вечния двидател
  • 124 .....

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "ааааааааааа":

    Купи си един такъв новичък и си го карай до сервиза и обратно. Има много по добри от този двигател които са също нови.
  • 125 Аззз

    2 0 Отговор
    Опел астра 1.6 моно.1250000 една гарнитура на глава само.
  • 126 Аззз

    2 0 Отговор
    Опел астра 1.6 моно.1250000 една гарнитура на глава само.
  • 127 Кольо

    1 0 Отговор
    Икономичен е, и за да бъде икономичен и да се вписва в еконормите е конструиран излишно сложно и се чупи.
  • 128 Andrei

    1 0 Отговор
    Fiat/Lancia 2.0ie! Здрав бензинов мотор!
  • 129 Ванус

    1 0 Отговор
    Хейтъри на мотора ?!?!? Еми купете си го нов , покарайте го 3-400000км и го дайте на някой да си го блъска в главата !!!! Мотора наистина е страхотен , стига да не е на 400к до към 1м км ! Само разбирачи , гроздето било косело !!! Ай със здраве
  • 130 Monupet

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Трендафилка Минеткова":

    И какво от това, те в Русе се отливат глави и за V8 TDI
  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.