Знаете ли колко често трябва да се сменят четирите основни филтъра в една кола? Става дума за горивен, маслен, въздушен и т.нар. салонен филтър. Различните сервизи и дилърски центрове не са на едно мнение по въпроса, но сега ще ви разкажем за препоръките на германските специалисти от ADAC, които съветват кой филтър, кога трябва да бъде заменен.
Горивен филтър
Горивните филтри предпазват навлизането на твърди частици и вода в системата и в случай, че се задръстят, силовият агрегат започва да губи мощност. Специалистите съветват този вид филтри да се сменят на две или максимум на три смени на маслото, което изчислено средно в пробег километри е в диапазона 20 000 - 30 000 километра.
Маслен филтър
Масленият филтър има за цел да предпази агрегата от примеси, които има в много от по-нискокачествените масла, както и от продукти, вредящи на двигателя и получаващи се от разпада на самото масло и на миниатюрни частици от работещите в агрегата части. Този филтър трябва задължително да се сменя с всяка смяна на маслото.
Въздушен филтър
Въздушният филтър защитава мотора от прах, мръсотия, малки отпадъци и други чужди частици, като способства и за снижаването на нивата на шум. За изгарянето на един литър гориво са необходими 15 литра въздух. Поради тази причина въздушният филтър трябва да се сменя на 10 000 - 15 000 километра.
Салонен филтър
Ако си мислите, че става дума само за чистота на въздуха в купето, то грешите. В случаите, когато този филтър не се сменя редовно, той се пълни с всевъзможни бактерии и вредни алергени, причиняващи заболявания на дихателните пътища. Този филтър не се чисти. Сменя се на всеки 10 000 километра.