Отидете към основна версия

13 252 75

Как се износват гумите на електромобилите

  • електромобили-
  • гуми

Противно на това, което много хора мислят, водачите на електрически автомобили не е нужно да се безпокоят за бързо износване на гумите. Гумите на електрическите автомобили често се износват по-бавно отколкото при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Обикновено електрическите автомобили имат висока мощност и тежат повече от автомобилите с ДВГ. Това задава специфични изисквания за техните гуми. Безопасността на движение e разбира сенай-важният фактор. Когато купувате зимни гуми за електрически автомобил, е нужно да вземете решението си основно на база условията на шофиране.

Когато избирате гуми за хибрид или електрически автомобил, трите най-важни критерия обикновено са безопасност, съпротивление при търкаляне и ниско ниво на шум. Ниското съпротивление при търкаляне удължава пробега на автомобила. Електрическите автомобили са тихи, затова съпротивлението при търкаляне е въпроси и на комфорт.

Когато купуват гуми, шофьорите също трябва да решат дали зимните или всесезонните са по-удачният избор.

„Ако ползвате автомобила си много през зимата и шофирате върху зле поддържани пътища, препоръчвам ви да закупите комплект зимни гуми. Това е инвестиция в безопасността, която си струва да бъде направена. Дизайнът и изработката на традиционните всесезонни гуми е повече в полза на характеристиките нужни през лятото, което ги прави слаби по отношение на сцеплението през зимата. Въпреки това, всесезонните гуми не са на нивото и на летните гуми.“, казва Мико Лиукула, мениджър „Развитие“ в NokianTyres.

Шофирането за цяла зима махна по-малко от 1мм от гумите

Едно често срещано схващане свързано с гумите на електрическите автомобили не е вярно. Въпреки че електрическите коли имат много мощност и висок въртящ момент, те не са особено взискателни към гумите – по-скоро обратното е вярно. Гумите на един модерен електромобил се износват много по-бавно отколкото гумите на традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.

"Въртенето" на гуми веднъж през зимата е полезно

Ако колата ви не е със задвижване и на четирите колела, е нужно да следите за разликите в износването на движещите колела и свободно въртящите се. Полезно правило, което можете да прилагате, е да въртите гумите, когато разликата в дълбочината на протектора надвиши два милиметра. Напълно достатъчно е да правите това веднъж на всеки сезон.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 20 гласа.

Свързани новини