Противно на това, което много хора мислят, водачите на електрически автомобили не е нужно да се безпокоят за бързо износване на гумите. Гумите на електрическите автомобили често се износват по-бавно отколкото при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Обикновено електрическите автомобили имат висока мощност и тежат повече от автомобилите с ДВГ. Това задава специфични изисквания за техните гуми. Безопасността на движение e разбира сенай-важният фактор. Когато купувате зимни гуми за електрически автомобил, е нужно да вземете решението си основно на база условията на шофиране.
Когато избирате гуми за хибрид или електрически автомобил, трите най-важни критерия обикновено са безопасност, съпротивление при търкаляне и ниско ниво на шум. Ниското съпротивление при търкаляне удължава пробега на автомобила. Електрическите автомобили са тихи, затова съпротивлението при търкаляне е въпроси и на комфорт.
Когато купуват гуми, шофьорите също трябва да решат дали зимните или всесезонните са по-удачният избор.
„Ако ползвате автомобила си много през зимата и шофирате върху зле поддържани пътища, препоръчвам ви да закупите комплект зимни гуми. Това е инвестиция в безопасността, която си струва да бъде направена. Дизайнът и изработката на традиционните всесезонни гуми е повече в полза на характеристиките нужни през лятото, което ги прави слаби по отношение на сцеплението през зимата. Въпреки това, всесезонните гуми не са на нивото и на летните гуми.“, казва Мико Лиукула, мениджър „Развитие“ в NokianTyres.
Шофирането за цяла зима махна по-малко от 1мм от гумите
Едно често срещано схващане свързано с гумите на електрическите автомобили не е вярно. Въпреки че електрическите коли имат много мощност и висок въртящ момент, те не са особено взискателни към гумите – по-скоро обратното е вярно. Гумите на един модерен електромобил се износват много по-бавно отколкото гумите на традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.
"Въртенето" на гуми веднъж през зимата е полезно
Ако колата ви не е със задвижване и на четирите колела, е нужно да следите за разликите в износването на движещите колела и свободно въртящите се. Полезно правило, което можете да прилагате, е да въртите гумите, когато разликата в дълбочината на протектора надвиши два милиметра. Напълно достатъчно е да правите това веднъж на всеки сезон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Илан Мъск
Създадох Тесла за да взема пари !!!!!!
Коментиран от #3
11:34 16.11.2019
2 Антиелектрика
Oбикнoвeнo eлeктричecкитe aвтoмoбили имaт ВИСОКА МОЩНОСТ И ТЕЖАТ ПОВЕЧЕ oт aвтoмoбилитe c ДВГ". Някой ще ми обясни ли тези две изречения как кореспондират помежду си?
Коментиран от #4, #5, #40
11:40 16.11.2019
3 Емил
До коментар #1 от "Илан Мъск":
Щото до преди мен другите ги подаряваха!?????Коментиран от #60
11:42 16.11.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ще ти обясня
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Гумите се харчат толкова бързо, колкото ги караш. Една електрическа кола, ако се кара бавно няма да харчи гумите. Това че е мощна, не означава че трябва да се кара бързо.Коментиран от #6, #10, #19
11:46 16.11.2019
6 Бачо Киро
До коментар #5 от "Ще ти обясня":
Това важи и в двете посоки умнико. Точно това ти обяснява човека. Че при ДВГ гумите се търкали, разбираш ли, от впръскването на горивото едва ли не, а при електромобилите видиш ли ти, нищо че били мощни и тежки, гумите почти не докосвали асфалта... Айде върви да се правиш на професор в Горно Нанадолнище.Коментиран от #7, #8
12:18 16.11.2019
7 Не бе умнико
До коментар #6 от "Бачо Киро":
Човека се опитваше да каже, че ел. колите харчат повече гуми, ама ти си умник и не го хвана.12:29 16.11.2019
8 Да да
До коментар #6 от "Бачо Киро":
Възможна причина е по-плавното спиране при елките, без употребата на спирачки, а основно с отпускането на педала за потегляне! Възможно е и да имат по-малко натоварване в завои от страна на диференциала! Но тези неща зависят от самия модел на колата! А за повечето кг. се слагат по-широки или гуми с по-висока товароносимост!Коментиран от #15
12:33 16.11.2019
9 Driving pleasure
Коментиран от #51
12:42 16.11.2019
10 Driving pleasure
До коментар #5 от "Ще ти обясня":
Трудно ще ти е да обясниш. При електричката мощността се стоварва мигновено. Докато при мощен ДВГ тя нараства постепенно. Разликата е като да те фрасна изведнъж с юмрук и да те бутна опрял две ръце на тялото ти. Кое ще си избереш ;)Коментиран от #11
12:49 16.11.2019
11 Тъп си
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Мощността я имаш, но ако не я използваш не харчиш гумите,а просто ги търкаляш.Коментиран от #12
12:59 16.11.2019
12 Driving pleasure
До коментар #11 от "Тъп си":
Цъ пак ти обяснявам - пи ел имаш момент 0 да го наречем на покой момент 1 на подаване на газ и в този момент 1 всичките 500 нютона промерно се стоварват на колелата - колкото и електронката да опитва да регулира при всяко натискане на газта има максимум натоварванеПри двг имаш момент 0 на покой, момент 1 на подаване на газ и дори то да е рязко имаш и момент 2 през който двигателя вдига оборотите тоест тия 500 нютона се разгръщат по-плавно и гумата в началото не е толкова натоварена
Коментиран от #13
13:05 16.11.2019
13 Ще ти обясня
До коментар #12 от "Driving pleasure":
Има хора с едни и същи коли с едни и същи гуми, където при единия изкарват 8 хил. км. а при другия 40 хил. км.Коментиран от #16
13:08 16.11.2019
14 mediator37
Същият товар от 500кг. на традиционно тежките около 2000кг. със същия простор вътре електрички съставлява 25%.
Въпросът е къде гумите виждат по-голям зор? Отговорът е ясен- при електричката. Защото същата работа (да пренесе тубупи 4бр. + багаж) я върши и колатата с ДВГ, но тя е по-лека празна.
13:11 16.11.2019
15 Зомби с квадратно чело
До коментар #8 от "Да да":
Ти пък обясни как елката спира по плавно, да не би накладките да търкат гумите??? Истината е че гумата като стане на около 5 години я сменяш. Тоест износването за един съвестен шофьор не е фактор а на бюджета тежи теглото на колата щото по-тежка кола по скъпа гума.Коментиран от #23
13:39 16.11.2019
16 Зомби с квадратно чело
До коментар #13 от "Ще ти обясня":
А дрифтарите и 1000 км няма да изкарат, да не говорим разликата между автомат и ръчка. Аз лично не вярвам на това ще се радвам да видя линк към това сравнение. Аз лично никога нямам проблем с грайферът на гумата, сменям ги по давност.13:46 16.11.2019
17 Фитипалди Джамбазов
14:07 16.11.2019
18 Русафобчик
14:39 16.11.2019
19 Антиелектрика
До коментар #5 от "Ще ти обясня":
Страшна логика, горе долу в унисон с лъжите в статията. Публикувано във факти.бг: "Обикновено електрическите автомобили имат ВИСОКА МОЩНОСТ И ТЕЖАТ ПОВЕЧЕ от автомобилите с ДВГ. Това задава СПЕЦИФИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ТЕХНИТЕ ГУМИ". Утре ще си сложа гуми от бус и ще се хваля, че се изтъркват по-бавно гумите ми, защото съм си сменил катализатора и зодията ми е излязла от влиянието на ретроградния Меркурий. До къде могат да стигнат с лъжите скандинавските кукумицини.14:52 16.11.2019
20 hmhmhm
15:01 16.11.2019
21 РЗС
Коментиран от #24
15:02 16.11.2019
22 Добре
17:09 16.11.2019
23 Да да
До коментар #15 от "Зомби с квадратно чело":
Няма нормален човек, който да си купи нова кола и да кара 5 години с едни гуму! Наблягам на думата нормален! Малко са новите колинс пробег под 30 000 на година,особенно в този сегмент! Винаги има изключения, но са много малко!Коментиран от #26
19:17 16.11.2019
24 Да да
До коментар #21 от "РЗС":
Натоварването на гуми за камион е от порядъка на 3,5 тона за всяка, като на предна ос то е почти постоянно и е около 3 тона на гума! Няма гума, която да изкара по-малко от 150 000 км. Май не е точно както си го написал!Коментиран от #28, #29
19:20 16.11.2019
25 Даскала
20:05 16.11.2019
26 Зомби с квадратно чело
До коментар #23 от "Да да":
Аз карам нови коли, сменям гумите на 5 години и съм нормален. Живея главно в България за мен 30 000км на година е безумно много. Вие за самолети и коли под наем не сте ли чували?Коментиран от #63
20:26 16.11.2019
27 ????
21:28 16.11.2019
28 РЗС
До коментар #24 от "Да да":
150 000 километра да изкара гума? Камион не карам, но ще ти кажа, че за кола няма никакъв шанс. Предните ми гуми бяха чисто нови континентал като си взех 7цата, изкараха две години - целогодишно, понеже в англия зимни не ни трябват, навъртях им 20к мили или 36к километра до протектора. Износиха се равномерно. После карах с пирели, износих ги за около 16к километра, защото са от доста по-мека смес, като и се държат доста по-добре на пътя. Сега съм с мишлен от миналата година и почти не са мръднали за 10к километра. Колата си е тежка, не съм я товарил въобще. Не познавам никой с такава кола да е изкарал да речем 50к километра с едни гуми. Годините за каране са според кой колко си кара колата.21:47 16.11.2019
29 Антиелектрика
До коментар #24 от "Да да":
Гумата на камиона няма нищо общо с гумата за автомобила, защото е проектирана за много по-голямо налягане и тегло и много по-ниски скорости. Та ако електричка и кола с ДВГ са с едни и същи гуми, то няма как електричката да износва по-малко гумите след като е по-тежка - проста физика на триене.Коментиран от #30, #31
21:56 16.11.2019
30 Може би
До коментар #29 от "Антиелектрика":
Но ако сравняваш например Тесла с коли с ДВГ, трябва да вземеш кола с голямо ДВГ за да е с такива характеристики и тогава излиза, че ДВГ не е много по-леко.Коментиран от #32, #34
22:03 16.11.2019
31 Може би
До коментар #29 от "Антиелектрика":
Като например Ауди РС 4 срещу Модел 3 като и двата са по 1800 кг. и двете са с 4х4.22:06 16.11.2019
32 Зомби с квадратно чело
До коментар #30 от "Може би":
Що и ти ли на кръговото не може да се изнесеш ако нямаш поне 500 коня под капака?Коментиран от #33
22:23 16.11.2019
33 Не, сравнявам
До коментар #32 от "Зомби с квадратно чело":
Сравнявам електричка с ДВГ, това е темата! До колкото знам, Тесла върви на ток и я сравнявам с кола с ДВГ! А теб да не те бие тока?Коментиран от #36
22:33 16.11.2019
34 Антиелектрика
До коментар #30 от "Може би":
Ко речи? Как така сравняваш комби със седан? Да не говорим, че едните залагат на комфорт и шумоизолация в купето, а другите не предлагат дори ел. седалки в базовото оборудване и са пльоснали един таблет.Коментиран от #35, #56
22:34 16.11.2019
35 В кое базово
До коментар #34 от "Антиелектрика":
В коя кола в базовото няма ел. седалки? Пусни да видим. А за таблетите, до колкото гледам всичко минава на един таблет по средата. ФВ И 3,нали и той е така,този Форд Мустанг в другата тема и той така.Коментиран от #37
22:39 16.11.2019
36 Зомби с квадратно чело
До коментар #33 от "Не, сравнявам":
Ти хубаво ги сравняваш ама по тази логока ако Аудито може да измине 1000 км ти ще увеличиш ли батерията два пъти??? Вземаме две коли които се карат нормално от семейство, няма много луди да искат кола с 500 коня аз поне и 150-200 ми стигат.Коментиран от #39, #41
22:49 16.11.2019
37 Антиелектрика
До коментар #35 от "В кое базово":
Публикувано във факти.бг: "Ел. креслата например се предлагат за $5 000" - https://fakti.bg/avto/254752-evtina-li-e-nai-evtinata-tesla И какво намесваш тук Мустанг сега, като той поне има още един дисплей? А дисплеи по средата има още от първите навигации в Мерцедесите от миналия век.Коментиран от #38
22:51 16.11.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Така да
До коментар #36 от "Зомби с квадратно чело":
Точно с Ауди РС 4,мисля че направо даже ще минеш 2000 километра с един резервоар. Тя е една от най-икономичните модели.23:06 16.11.2019
40 Хулиган
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Кореспондират си разбира се, отговорът е в парите за публикацията! Ръсиш глупости за пари!23:06 16.11.2019
41 А и ти
До коментар #36 от "Зомби с квадратно чело":
А и ти за какви 1000 километра пишеш? Не беше ли ти, където пишеше по-нагоре че има самолети? Не са много хората където да карат 1000 километра без почивка. Те ако бързат, ще си хванат самолета.Коментиран от #45
23:10 16.11.2019
42 Антиелектрика
До коментар #38 от "Стара информация":
Не, не излизат. Продължаваш да сравняваш комби със седан. И ти обясних, че има доста по-леки коли със сходни динамични характеристики. Освен това виж колко тежи един Лийф и колко тежи една сходна кола с ДВГ.Коментиран от #44
23:11 16.11.2019
43 Тука си прав
23:20 16.11.2019
44 Тука си прав
До коментар #42 от "Антиелектрика":
43 е до теб23:21 16.11.2019
45 Зомби с квадратно чело
До коментар #41 от "А и ти":
ХаХа вие сериозно ли пишете такива безсмислени коментари с 39??Нали това казвам на кого му е притрябвало Ауди РС или да сравняваш едно към едно всеки параметър на колите???? Била мощна Теслата е аз като взема жената с децата не бързам за гробищата нито за мантинелата. Върнете се на земята в България и сравнявайте нормални семейни коли. Тесла 3 е точно колкото един Голф или БМВ 3ка или Астра нищо повече. Тая мощност къде ще си я завреш а?? Единият не можел да ускори на светофара, другият не можел да се впише в кръговото третият не можел да вдигне пък 150 ако нямал 500 коня под капака пълна скръб!!!
Коментиран от #46
23:22 16.11.2019
46 Добре де
До коментар #45 от "Зомби с квадратно чело":
Добре де, това е вярно че не винаги ти е нужно, ама защо тогава се правят мощни коли с ДВГ, защо се правят БМВ М3, Ауди РС 4,Алфа Ромео Джулия, Мерцедес АМГ. На тях за какво им е мощността? Е то затова Модел 3 се конкурира с тях. Те също са 4 врати модели, спортно ориентирани коли, не са спортни състезателни.Коментиран от #47
23:29 16.11.2019
47 Зомби с квадратно чело
До коментар #46 от "Добре де":
Правят се за хора с пари. Когато ги имаш в излишък, може и да имаш 800 коня под капака и да ги разкарваш по цариградско. Едва ли трябва да обсъждаме точно тях.23:38 16.11.2019
48 РЗС
00:22 17.11.2019
49 Цоцо
01:48 17.11.2019
50 onq s konq
03:07 17.11.2019
51 Лошия
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Цялата статия е да те накарат да си купиш зимни гуми, а не всесезонни. А купиш ли си зимни ще си купиш и летни. И те така, гумената мафия прави парички на наш гръб.04:17 17.11.2019
52 Васил
Коментиран от #54
09:31 17.11.2019
53 KOC
11:52 17.11.2019
54 Антиелектрика
До коментар #52 от "Васил":
Хайде пак нелепицата, че били по-евтини. Дай 200-300 бона за такава Тесла като от снимките, пък после обяснявай как си спестил 2000 лева за 5 години от масла и гърнета даже уж и от накладки.Коментиран от #55
14:09 17.11.2019
55 И друго има
До коментар #54 от "Антиелектрика":
То е едно, че излиза по - евтино от сходна ДВГ кола, но и управлението и мощността и скоростта са другото нещо което привлича купувачите. Поддръжката на ДВГ кола с такава мощност, не е за всеки а и цената на ДВГ кола с такава мощност също е висока. Не сравнявай Тесла с Киа.Коментиран от #58
15:27 17.11.2019
56 ахаха
До коментар #34 от "Антиелектрика":
Как сравняваш комби със седан! Ахаха. Това ме накефи. А ти сравняваш Тесла с малолитражка ве момче,я се оправи малко.Коментиран от #59
17:00 17.11.2019
57 Honda
17:46 17.11.2019
58 Антиелектрика
До коментар #55 от "И друго има":
Що, цена от 200 бона за всеки ли е?17:50 17.11.2019
59 Антиелектрика
До коментар #56 от "ахаха":
Я па тоя. С каква малолитражка съм сравнил Тесла? Май не аз имам нужда от оправяне, ВЕ момиче.Коментиран от #61
17:52 17.11.2019
60 некойси
До коментар #3 от "Емил":
Именно, трябва да го видя за да го повярвам, остави допълнителното тегло, ами ако е някой с тежък крак като натисне педала електрика тръгва с целия си въртящ момент и докато не пуснеш педала се опитва да пили гумите.18:34 17.11.2019
61 Давай
До коментар #59 от "Антиелектрика":
Сравни с БМВ М5. Поддръжка, разходи и т. н.!Коментиран от #62
19:03 17.11.2019
62 Антиелектрика
До коментар #61 от "Давай":
Какво трябва да сравня с БМВ М5?20:56 17.11.2019
63 Стефан
До коментар #26 от "Зомби с квадратно чело":
Зависи къде живее и къде работи човек. Аз Живея в Благоевград но работя в София. Само за работните дни са над 1000 км седмично а и през уикенда не стоим в къщи. За година се събират над 60 000 км. Мои приятели в чужбина имат и по-голям годишен пробег. Това вече не е нещо изключително.Коментиран от #64, #65
21:01 17.11.2019
64 Антиелектрика
До коментар #63 от "Стефан":
Странно, но каквото и да караш, едва ли даваш по-малко от 500 лева на месец само за гориво. През месец трябва да сменяш масла, а всяка година два комплекта гуми и накладки не ти мърдат с такъв пробег. Не, че нещо, но не е ли по-евтино и щадящо здравето, да си наемеш квартира в София?21:09 17.11.2019
65 Зомби с квадратно чело
До коментар #63 от "Стефан":
Очевидно говориш за служебна кола. Там нещата са по различни и на всяка година трябва да сменяш гуми. Е да те питам дали е същото да дадеш за комплект 800лв или 1500лв.21:44 17.11.2019
66 Димов
Коментиран от #67, #69
09:48 18.11.2019
67 Да така е
До коментар #66 от "Димов":
Ще пестиш от поддръжка на ДВГ и гумите няма да те бъркат, прав си.09:52 18.11.2019
68 321
10:32 18.11.2019
69 Антиелектрика
До коментар #66 от "Димов":
Ще избиеш за гуми, не разбра ли? Даваш 50 бона за преоборудване и после само пестиш. То всъщност логика и електрофил си е оксиморон.Коментиран от #70, #75
11:48 18.11.2019
70 За Антиелектрика
До коментар #69 от "Антиелектрика":
За Антиелектрика и смислено мнение можеш само да мечтаеш. Всичко от него е само тролене.Коментиран от #74
12:24 18.11.2019
71 onq s konq
12:42 18.11.2019
72 Манго
14:37 18.11.2019
73 Тва Ел. Коли
14:44 18.11.2019
74 Антиелектрика
До коментар #70 от "За Антиелектрика":
Теб кой те пита, украински папагал?15:10 18.11.2019
75 Димов
До коментар #69 от "Антиелектрика":
За над 20г каране, не съм дал и 1/10 от тия пари за гуми. Ама човека намира логика..... някак.16:11 18.11.2019