16 Ноември, 2019 11:30 13 445 75

Как се износват гумите на електромобилите

  • електромобили-
  • гуми
Как се износват гумите на електромобилите - 1

Противно на това, което много хора мислят, водачите на електрически автомобили не е нужно да се безпокоят за бързо износване на гумите. Гумите на електрическите автомобили често се износват по-бавно отколкото при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Обикновено електрическите автомобили имат висока мощност и тежат повече от автомобилите с ДВГ. Това задава специфични изисквания за техните гуми. Безопасността на движение e разбира сенай-важният фактор. Когато купувате зимни гуми за електрически автомобил, е нужно да вземете решението си основно на база условията на шофиране.

Как се износват гумите на електромобилите

Когато избирате гуми за хибрид или електрически автомобил, трите най-важни критерия обикновено са безопасност, съпротивление при търкаляне и ниско ниво на шум. Ниското съпротивление при търкаляне удължава пробега на автомобила. Електрическите автомобили са тихи, затова съпротивлението при търкаляне е въпроси и на комфорт.

Когато купуват гуми, шофьорите също трябва да решат дали зимните или всесезонните са по-удачният избор.

„Ако ползвате автомобила си много през зимата и шофирате върху зле поддържани пътища, препоръчвам ви да закупите комплект зимни гуми. Това е инвестиция в безопасността, която си струва да бъде направена. Дизайнът и изработката на традиционните всесезонни гуми е повече в полза на характеристиките нужни през лятото, което ги прави слаби по отношение на сцеплението през зимата. Въпреки това, всесезонните гуми не са на нивото и на летните гуми.“, казва Мико Лиукула, мениджър „Развитие“ в NokianTyres.

Как се износват гумите на електромобилите

Шофирането за цяла зима махна по-малко от 1мм от гумите

Едно често срещано схващане свързано с гумите на електрическите автомобили не е вярно. Въпреки че електрическите коли имат много мощност и висок въртящ момент, те не са особено взискателни към гумите – по-скоро обратното е вярно. Гумите на един модерен електромобил се износват много по-бавно отколкото гумите на традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.

"Въртенето" на гуми веднъж през зимата е полезно

Ако колата ви не е със задвижване и на четирите колела, е нужно да следите за разликите в износването на движещите колела и свободно въртящите се. Полезно правило, което можете да прилагате, е да въртите гумите, когато разликата в дълбочината на протектора надвиши два милиметра. Напълно достатъчно е да правите това веднъж на всеки сезон.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Илан Мъск

    28 27 Отговор
    Цитирам коментар на Мъск от 2013 г !!!!!
    Създадох Тесла за да взема пари !!!!!!

    Коментиран от #3

  • 2 Антиелектрика

    80 8 Отговор
    "Гумитe нa eлeктричecкитe aвтoмoбили чecтo ce ИЗНОСВАТ ПО-БАВНО oткoлкoтo при aвтoмoбилитe c двигaтeли c вътрeшнo гoрeнe.
    Oбикнoвeнo eлeктричecкитe aвтoмoбили имaт ВИСОКА МОЩНОСТ И ТЕЖАТ ПОВЕЧЕ oт aвтoмoбилитe c ДВГ". Някой ще ми обясни ли тези две изречения как кореспондират помежду си?

    Коментиран от #4, #5, #40

  • 3 Емил

    29 2 Отговор

    До коментар #1 от "Илан Мъск":

    Щото до преди мен другите ги подаряваха!?????

    Коментиран от #60

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ще ти обясня

    12 26 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Гумите се харчат толкова бързо, колкото ги караш. Една електрическа кола, ако се кара бавно няма да харчи гумите. Това че е мощна, не означава че трябва да се кара бързо.

    Коментиран от #6, #10, #19

  • 6 Бачо Киро

    40 9 Отговор

    До коментар #5 от "Ще ти обясня":

    Това важи и в двете посоки умнико. Точно това ти обяснява човека. Че при ДВГ гумите се търкали, разбираш ли, от впръскването на горивото едва ли не, а при електромобилите видиш ли ти, нищо че били мощни и тежки, гумите почти не докосвали асфалта... Айде върви да се правиш на професор в Горно Нанадолнище.

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Не бе умнико

    6 11 Отговор

    До коментар #6 от "Бачо Киро":

    Човека се опитваше да каже, че ел. колите харчат повече гуми, ама ти си умник и не го хвана.
  • 8 Да да

    14 3 Отговор

    До коментар #6 от "Бачо Киро":

    Възможна причина е по-плавното спиране при елките, без употребата на спирачки, а основно с отпускането на педала за потегляне! Възможно е и да имат по-малко натоварване в завои от страна на диференциала! Но тези неща зависят от самия модел на колата! А за повечето кг. се слагат по-широки или гуми с по-висока товароносимост!

    Коментиран от #15

  • 9 Driving pleasure

    39 4 Отговор
    В цялата статия няма и едно изречение даващо обяснение на твърдението че електричките при повече мощност и по-високо ниво хабят гумите по-бавно. На какво се дължи този антифизичен феномен? На някакви пожелания? На дневна доза електрическа пропаганда?

    Коментиран от #51

  • 10 Driving pleasure

    11 8 Отговор

    До коментар #5 от "Ще ти обясня":

    Трудно ще ти е да обясниш. При електричката мощността се стоварва мигновено. Докато при мощен ДВГ тя нараства постепенно. Разликата е като да те фрасна изведнъж с юмрук и да те бутна опрял две ръце на тялото ти. Кое ще си избереш ;)

    Коментиран от #11

  • 11 Тъп си

    10 8 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Мощността я имаш, но ако не я използваш не харчиш гумите,а просто ги търкаляш.

    Коментиран от #12

  • 12 Driving pleasure

    14 4 Отговор

    До коментар #11 от "Тъп си":

    Цъ пак ти обяснявам - пи ел имаш момент 0 да го наречем на покой момент 1 на подаване на газ и в този момент 1 всичките 500 нютона промерно се стоварват на колелата - колкото и електронката да опитва да регулира при всяко натискане на газта има максимум натоварване

    При двг имаш момент 0 на покой, момент 1 на подаване на газ и дори то да е рязко имаш и момент 2 през който двигателя вдига оборотите тоест тия 500 нютона се разгръщат по-плавно и гумата в началото не е толкова натоварена

    Коментиран от #13

  • 13 Ще ти обясня

    8 7 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Има хора с едни и същи коли с едни и същи гуми, където при единия изкарват 8 хил. км. а при другия 40 хил. км.

    Коментиран от #16

  • 14 mediator37

    14 5 Отговор
    На 1300кг. средна по обем на купето кола празна с ДВГ, като седнем 4 тулупа по 100 кг. + 100 кг. багаж и се получава 500кг. товар (38,5%).
    Същият товар от 500кг. на традиционно тежките около 2000кг. със същия простор вътре електрички съставлява 25%.
    Въпросът е къде гумите виждат по-голям зор? Отговорът е ясен- при електричката. Защото същата работа (да пренесе тубупи 4бр. + багаж) я върши и колатата с ДВГ, но тя е по-лека празна.
  • 15 Зомби с квадратно чело

    9 5 Отговор

    До коментар #8 от "Да да":

    Ти пък обясни как елката спира по плавно, да не би накладките да търкат гумите??? Истината е че гумата като стане на около 5 години я сменяш. Тоест износването за един съвестен шофьор не е фактор а на бюджета тежи теглото на колата щото по-тежка кола по скъпа гума.

    Коментиран от #23

  • 16 Зомби с квадратно чело

    7 3 Отговор

    До коментар #13 от "Ще ти обясня":

    А дрифтарите и 1000 км няма да изкарат, да не говорим разликата между автомат и ръчка. Аз лично не вярвам на това ще се радвам да видя линк към това сравнение. Аз лично никога нямам проблем с грайферът на гумата, сменям ги по давност.
  • 17 Фитипалди Джамбазов

    17 4 Отговор
    Гумите на електрическите автомобили се износват по-бавно отколкото акумулаторите, които са пъти по-токсични - честито
  • 18 Русафобчик

    1 9 Отговор
    Доло Путин! Путин е интригант и лажец!
  • 19 Антиелектрика

    15 3 Отговор

    До коментар #5 от "Ще ти обясня":

    Страшна логика, горе долу в унисон с лъжите в статията. Публикувано във факти.бг: "Обикновено електрическите автомобили имат ВИСОКА МОЩНОСТ И ТЕЖАТ ПОВЕЧЕ от автомобилите с ДВГ. Това задава СПЕЦИФИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ТЕХНИТЕ ГУМИ". Утре ще си сложа гуми от бус и ще се хваля, че се изтъркват по-бавно гумите ми, защото съм си сменил катализатора и зодията ми е излязла от влиянието на ретроградния Меркурий. До къде могат да стигнат с лъжите скандинавските кукумицини.
  • 20 hmhmhm

    7 3 Отговор
    Всичко е да ни точат но май никой не го е разбрал
  • 21 РЗС

    7 1 Отговор
    теглото играе най-голям фактор при гумите, колкото по-тежка е колата, толкова по-голямо е натоварването върху гумите и при тръгване и при спиране. Нужен е голям пробег, дори и със плавно потегляне и спиране гумите ще се износват. Нищо общо няма задвижването на колата със гумите, гумите се спират от спирачната система, дори да ползвате моторната спирачка или при ел колите отпускане на педала, същото може да се постигне с плавно натискане на спирачките на всяка кола.Гумите се изтъркват от движението по пътната настилка. За ел колите гумите са съобразени със теглото и съответно цената е по-висока. няма нищо за мислене тука

    Коментиран от #24

  • 22 Добре

    11 0 Отговор
    Предпочитам колите с електрическо задвижване, но според мен това са пълни глупости... Да обяснят от физична и химична гледна точка как стоят нещата - метериалознание, кинетика и т.н., а не някакъв финландски търгаш да се опитва да ми продава гуми по-скъпо...
  • 23 Да да

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Зомби с квадратно чело":

    Няма нормален човек, който да си купи нова кола и да кара 5 години с едни гуму! Наблягам на думата нормален! Малко са новите колинс пробег под 30 000 на година,особенно в този сегмент! Винаги има изключения, но са много малко!

    Коментиран от #26

  • 24 Да да

    1 5 Отговор

    До коментар #21 от "РЗС":

    Натоварването на гуми за камион е от порядъка на 3,5 тона за всяка, като на предна ос то е почти постоянно и е около 3 тона на гума! Няма гума, която да изкара по-малко от 150 000 км. Май не е точно както си го написал!

    Коментиран от #28, #29

  • 25 Даскала

    9 0 Отговор
    Как да се износват, като не се карат. Напрай 300 километра и спре. Аз с дизела поря три четри пъти повече и спирам за 5 минути да заредя. Докато оня електрошпек си напълни батерията за още 300 километра аз ще съм обиколил България.
  • 26 Зомби с квадратно чело

    10 0 Отговор

    До коментар #23 от "Да да":

    Аз карам нови коли, сменям гумите на 5 години и съм нормален. Живея главно в България за мен 30 000км на година е безумно много. Вие за самолети и коли под наем не сте ли чували?

    Коментиран от #63

  • 27 ????

    6 4 Отговор
    На електрическата ги сменяме всеки сезон или през сезон. На година електричката върти 30к. Другите с ДВГ карат по 3-4 сезона. Така че от опит статията не е вярна. Логиката е проста ще оставя всеки да си я изведе
  • 28 РЗС

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "Да да":

    150 000 километра да изкара гума? Камион не карам, но ще ти кажа, че за кола няма никакъв шанс. Предните ми гуми бяха чисто нови континентал като си взех 7цата, изкараха две години - целогодишно, понеже в англия зимни не ни трябват, навъртях им 20к мили или 36к километра до протектора. Износиха се равномерно. После карах с пирели, износих ги за около 16к километра, защото са от доста по-мека смес, като и се държат доста по-добре на пътя. Сега съм с мишлен от миналата година и почти не са мръднали за 10к километра. Колата си е тежка, не съм я товарил въобще. Не познавам никой с такава кола да е изкарал да речем 50к километра с едни гуми. Годините за каране са според кой колко си кара колата.
  • 29 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Да да":

    Гумата на камиона няма нищо общо с гумата за автомобила, защото е проектирана за много по-голямо налягане и тегло и много по-ниски скорости. Та ако електричка и кола с ДВГ са с едни и същи гуми, то няма как електричката да износва по-малко гумите след като е по-тежка - проста физика на триене.

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Може би

    2 4 Отговор

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    Но ако сравняваш например Тесла с коли с ДВГ, трябва да вземеш кола с голямо ДВГ за да е с такива характеристики и тогава излиза, че ДВГ не е много по-леко.

    Коментиран от #32, #34

  • 31 Може би

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    Като например Ауди РС 4 срещу Модел 3 като и двата са по 1800 кг. и двете са с 4х4.
  • 32 Зомби с квадратно чело

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Може би":

    Що и ти ли на кръговото не може да се изнесеш ако нямаш поне 500 коня под капака?

    Коментиран от #33

  • 33 Не, сравнявам

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Зомби с квадратно чело":

    Сравнявам електричка с ДВГ, това е темата! До колкото знам, Тесла върви на ток и я сравнявам с кола с ДВГ! А теб да не те бие тока?

    Коментиран от #36

  • 34 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #30 от "Може би":

    Ко речи? Как така сравняваш комби със седан? Да не говорим, че едните залагат на комфорт и шумоизолация в купето, а другите не предлагат дори ел. седалки в базовото оборудване и са пльоснали един таблет.

    Коментиран от #35, #56

  • 35 В кое базово

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Антиелектрика":

    В коя кола в базовото няма ел. седалки? Пусни да видим. А за таблетите, до колкото гледам всичко минава на един таблет по средата. ФВ И 3,нали и той е така,този Форд Мустанг в другата тема и той така.

    Коментиран от #37

  • 36 Зомби с квадратно чело

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Не, сравнявам":

    Ти хубаво ги сравняваш ама по тази логока ако Аудито може да измине 1000 км ти ще увеличиш ли батерията два пъти??? Вземаме две коли които се карат нормално от семейство, няма много луди да искат кола с 500 коня аз поне и 150-200 ми стигат.

    Коментиран от #39, #41

  • 37 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "В кое базово":

    Публикувано във факти.бг: "Ел. креслата например се предлагат за $5 000" - https://fakti.bg/avto/254752-evtina-li-e-nai-evtinata-tesla И какво намесваш тук Мустанг сега, като той поне има още един дисплей? А дисплеи по средата има още от първите навигации в Мерцедесите от миналия век.

    Коментиран от #38

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Така да

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "Зомби с квадратно чело":

    Точно с Ауди РС 4,мисля че направо даже ще минеш 2000 километра с един резервоар. Тя е една от най-икономичните модели.
  • 40 Хулиган

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Кореспондират си разбира се, отговорът е в парите за публикацията! Ръсиш глупости за пари!
  • 41 А и ти

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Зомби с квадратно чело":

    А и ти за какви 1000 километра пишеш? Не беше ли ти, където пишеше по-нагоре че има самолети? Не са много хората където да карат 1000 километра без почивка. Те ако бързат, ще си хванат самолета.

    Коментиран от #45

  • 42 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #38 от "Стара информация":

    Не, не излизат. Продължаваш да сравняваш комби със седан. И ти обясних, че има доста по-леки коли със сходни динамични характеристики. Освен това виж колко тежи един Лийф и колко тежи една сходна кола с ДВГ.

    Коментиран от #44

  • 43 Тука си прав

    1 2 Отговор
    Излиза, че само Тесла става, а другите са боклуци.
  • 44 Тука си прав

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    43 е до теб
  • 45 Зомби с квадратно чело

    4 2 Отговор

    До коментар #41 от "А и ти":

    ХаХа вие сериозно ли пишете такива безсмислени коментари с 39??
    Нали това казвам на кого му е притрябвало Ауди РС или да сравняваш едно към едно всеки параметър на колите???? Била мощна Теслата е аз като взема жената с децата не бързам за гробищата нито за мантинелата. Върнете се на земята в България и сравнявайте нормални семейни коли. Тесла 3 е точно колкото един Голф или БМВ 3ка или Астра нищо повече. Тая мощност къде ще си я завреш а?? Единият не можел да ускори на светофара, другият не можел да се впише в кръговото третият не можел да вдигне пък 150 ако нямал 500 коня под капака пълна скръб!!!

    Коментиран от #46

  • 46 Добре де

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "Зомби с квадратно чело":

    Добре де, това е вярно че не винаги ти е нужно, ама защо тогава се правят мощни коли с ДВГ, защо се правят БМВ М3, Ауди РС 4,Алфа Ромео Джулия, Мерцедес АМГ. На тях за какво им е мощността? Е то затова Модел 3 се конкурира с тях. Те също са 4 врати модели, спортно ориентирани коли, не са спортни състезателни.

    Коментиран от #47

  • 47 Зомби с квадратно чело

    3 2 Отговор

    До коментар #46 от "Добре де":

    Правят се за хора с пари. Когато ги имаш в излишък, може и да имаш 800 коня под капака и да ги разкарваш по цариградско. Едва ли трябва да обсъждаме точно тях.
  • 48 РЗС

    8 3 Отговор
    износването на гумите няма нищо общо с мощността на автомобила, била то електрическа или двг. Има значение теглото на автомобила и начина на шофиране. Проста физика и закон на триенето най-вече. Казаха го няколко човека в коментарите(по-умните люде тук) статията противоречи на прости физични закони.
  • 49 Цоцо

    8 2 Отговор
    Единственото логично обяснение е че собствениците на Електромобили са джендерасти които ги карат далеч далеч от възможностите на колата, едва едва ускоряват и спират, но по форумите се ежат че са най добри 0-100
  • 50 onq s konq

    6 3 Отговор
    Износването на ГУМАТА зависи от:1/Материала от който е направена гумата- "по-меките" имат по-голямо сцепление с пътя,но респективно се износват и по-бързо.2/Скоростта при вземане на ЗАВОИ има специален "принос" за износването. 3/Състоянието на трасето/настилката/ - естествено че при движение по Макадам гумите няма да се чувстват така,както при асфалт.4/Степента на "Напомпеност"-Повече атмосфери- по-малка "деформация" на материала-/по-малко износване.5/Лоша Геометрия и Сходимост на колелата- вероятно най-жестокия фактор за износването.А дали гумите са монтирани на Автомобил с ДВГ или на ток - няма абс. никакво значение.
  • 51 Лошия

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Цялата статия е да те накарат да си купиш зимни гуми, а не всесезонни. А купиш ли си зимни ще си купиш и летни. И те така, гумената мафия прави парички на наш гръб.
  • 52 Васил

    1 3 Отговор
    Голям праз че гумите се износват като сметнеш че нямаш масло да сменяш ангренажи гърнета даже и накладки и дискове пак излиза по евтино

    Коментиран от #54

  • 53 KOC

    3 0 Отговор
    в ОЛХ е пълно с зимни гуми от Гърция ДОТ 1010 купувай народе до де има че ще ревете после и са с огрооомен графер мишленки дънлопета
  • 54 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #52 от "Васил":

    Хайде пак нелепицата, че били по-евтини. Дай 200-300 бона за такава Тесла като от снимките, пък после обяснявай как си спестил 2000 лева за 5 години от масла и гърнета даже уж и от накладки.

    Коментиран от #55

  • 55 И друго има

    2 4 Отговор

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    То е едно, че излиза по - евтино от сходна ДВГ кола, но и управлението и мощността и скоростта са другото нещо което привлича купувачите. Поддръжката на ДВГ кола с такава мощност, не е за всеки а и цената на ДВГ кола с такава мощност също е висока. Не сравнявай Тесла с Киа.

    Коментиран от #58

  • 56 ахаха

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Антиелектрика":

    Как сравняваш комби със седан! Ахаха. Това ме накефи. А ти сравняваш Тесла с малолитражка ве момче,я се оправи малко.

    Коментиран от #59

  • 57 Honda

    4 0 Отговор
    Eдна голяма глупост е тази статия! И двата вида автомобили се движат по едни и същи пътища, дупки, шахти, полегнали полицаи, няма как износването да е различно. Пътните настилки са едни и същи. Единствено ако гумите са от различен материал. Няма никаква логика по тежкият електромобил да износва по бавно, напротив би ги износвал по бързо, точно защото е по тежък, деформацията на гумата е пъти по висока, съответно трябва да са и с по-високоналягане. Радослав Славчев нещо се е объркал като е писал.
  • 58 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "И друго има":

    Що, цена от 200 бона за всеки ли е?
  • 59 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "ахаха":

    Я па тоя. С каква малолитражка съм сравнил Тесла? Май не аз имам нужда от оправяне, ВЕ момиче.

    Коментиран от #61

  • 60 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Именно, трябва да го видя за да го повярвам, остави допълнителното тегло, ами ако е някой с тежък крак като натисне педала електрика тръгва с целия си въртящ момент и докато не пуснеш педала се опитва да пили гумите.
  • 61 Давай

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "Антиелектрика":

    Сравни с БМВ М5. Поддръжка, разходи и т. н.!

    Коментиран от #62

  • 62 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Давай":

    Какво трябва да сравня с БМВ М5?
  • 63 Стефан

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Зомби с квадратно чело":

    Зависи къде живее и къде работи човек. Аз Живея в Благоевград но работя в София. Само за работните дни са над 1000 км седмично а и през уикенда не стоим в къщи. За година се събират над 60 000 км. Мои приятели в чужбина имат и по-голям годишен пробег. Това вече не е нещо изключително.

    Коментиран от #64, #65

  • 64 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Стефан":

    Странно, но каквото и да караш, едва ли даваш по-малко от 500 лева на месец само за гориво. През месец трябва да сменяш масла, а всяка година два комплекта гуми и накладки не ти мърдат с такъв пробег. Не, че нещо, но не е ли по-евтино и щадящо здравето, да си наемеш квартира в София?
  • 65 Зомби с квадратно чело

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Стефан":

    Очевидно говориш за служебна кола. Там нещата са по различни и на всяка година трябва да сменяш гуми. Е да те питам дали е същото да дадеш за комплект 800лв или 1500лв.
  • 66 Димов

    4 1 Отговор
    Чудех се аз, как да си намаля износването на гумите, а то просто трябвало да си изкормя ДВГто от колата, и да й бодна един електромотор и 20 акумулатора. Така гумите ми ще изкарват повече километри, нали, господа електрофили?

    Коментиран от #67, #69

  • 67 Да така е

    0 3 Отговор

    До коментар #66 от "Димов":

    Ще пестиш от поддръжка на ДВГ и гумите няма да те бъркат, прав си.
  • 68 321

    2 0 Отговор
    Поредната тъпа реклама на Нокиан. Кой нормален човек, който е дал 100 000+ лева за кола ще си я обуе с подобни смешни галоши.
  • 69 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Димов":

    Ще избиеш за гуми, не разбра ли? Даваш 50 бона за преоборудване и после само пестиш. То всъщност логика и електрофил си е оксиморон.

    Коментиран от #70, #75

  • 70 За Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Антиелектрика":

    За Антиелектрика и смислено мнение можеш само да мечтаеш. Всичко от него е само тролене.

    Коментиран от #74

  • 71 onq s konq

    2 1 Отговор
    564 по ред статия от сектор "Реклами" - купете си зимни гуми NokianTyres!
  • 72 Манго

    1 0 Отговор
    То и аз на каручката само ги търкаля ама ти да видиш хасвалта виновен бе яде ги гладен бил липсвало му нещо
  • 73 Тва Ел. Коли

    1 0 Отговор
    Ще е мноооо кратко докъто махнат дизела и бензина после на тролея пак електро, аз си пазим файтона от дедо пак ще му дойде времето като модата и чарлстона не бойте се велосипеда е надежден, за дълги разстояния дано дотогава направят железницата че иначе туризма е загубен но ще ядем наше от село голем+ за вноса на боклуци
  • 74 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #70 от "За Антиелектрика":

    Теб кой те пита, украински папагал?
  • 75 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "Антиелектрика":

    За над 20г каране, не съм дал и 1/10 от тия пари за гуми. Ама човека намира логика..... някак.