Отидете към основна версия

9 588 105

Как да изберем електромобил на старо

  • автомобилът на старо-
  • електромобили

Електромобилът е преди всичко лека кола. И следователно - когато купувате електрическа кола втора употреба, трябва да обърнете внимание на традиционните неща. На първо място проверете дали всичко е наред с документите. Необходимо е да се проучи паспортът на автомобила (PTS) и удостоверението за регистрация (STS). Когато купувате електромобил - също като обикновена кола - винаги се пазете от измамници. Вижте опцията „уникална“ на много ниска цена? Не мислете, че имате късмет!

След проверка на документите трябва да разберете в какво състояние е колата. На първо място се оглежда каросерията: търсим ръжда, опитваме се да разберем дали колата е била удряна и т.н. Уви, сега има доста автомобили на пазара от Европа и САЩ, които се предлагат след претърпяно сериозно ПТП. Затова не забравяйте да проверите VIN-номера на автомобила в различни сайтове (за САЩ - предимно Carfax и AutoCheck). Ако сте се ориентирали към Tesla, то добре би било колата да бъде купена на американския търг в Манхайм, където се продават автомобили без удар. И не забравяйте - добър и честен продавач ще ви предостави цялата информация и история на колата.

След това трябва да прецените състоянието на батерията - колкото повече пробег има електромобилът, толкова по-малко живот е останал на батерията. Най-надеждният начин да се оцени състоянието на акумулатора е с помощта на специални компютърни програми (те са достъпни в сервизите на оторизираните дилъри). Не само това, сега има приложение за смартфони, което помага за прецизна оценка на състоянието на батерията. Например, за най-разпространеният електромобил на вторичния пазар Nissan Leaf, е налично приложението Leaf Spy.

По принцип обаче не трябва да се страхувате от бързата "смърт" на батериите. Както показва опитът, дори и след 80-100 хиляди километра пробег, съвременните батерии се износват с не повече от 7-15%. А гаранцията за батерията вече е средно 8 години. Ако обаче се установи, че батерията е за смяна, то знайте, че т.нар. 90-ка за Tesla струва $18 000. Останалото - окачване, спирачки, състояние на интериора - всичко е същото като на обикновена кола. А какви електромобили на старо се продават у нас, можете да видите ТУК.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 14 гласа.

Свързани новини