ФАКТИ.БГ

Как да изберем електромобил на старо

Публикувана: 18 Ноември, 2019 15:03
105 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4712
Как да изберем електромобил на старо
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 14 гласа.

Електромобилът е преди всичко лека кола. И следователно - когато купувате електрическа кола втора употреба, трябва да обърнете внимание на традиционните неща. На първо място проверете дали всичко е наред с документите. Необходимо е да се проучи паспортът на автомобила (PTS) и удостоверението за регистрация (STS). Когато купувате електромобил - също като обикновена кола - винаги се пазете от измамници. Вижте опцията „уникална“ на много ниска цена? Не мислете, че имате късмет!

След проверка на документите трябва да разберете в какво състояние е колата. На първо място се оглежда каросерията: търсим ръжда, опитваме се да разберем дали колата е била удряна и т.н. Уви, сега има доста автомобили на пазара от Европа и САЩ, които се предлагат след претърпяно сериозно ПТП. Затова не забравяйте да проверите VIN-номера на автомобила в различни сайтове (за САЩ - предимно Carfax и AutoCheck). Ако сте се ориентирали към Tesla, то добре би било колата да бъде купена на американския търг в Манхайм, където се продават автомобили без удар. И не забравяйте - добър и честен продавач ще ви предостави цялата информация и история на колата.

След това трябва да прецените състоянието на батерията - колкото повече пробег има електромобилът, толкова по-малко живот е останал на батерията. Най-надеждният начин да се оцени състоянието на акумулатора е с помощта на специални компютърни програми (те са достъпни в сервизите на оторизираните дилъри). Не само това, сега има приложение за смартфони, което помага за прецизна оценка на състоянието на батерията. Например, за най-разпространеният електромобил на вторичния пазар Nissan Leaf, е налично приложението Leaf Spy.

По принцип обаче не трябва да се страхувате от бързата "смърт" на батериите. Както показва опитът, дори и след 80-100 хиляди километра пробег, съвременните батерии се износват с не повече от 7-15%. А гаранцията за батерията вече е средно 8 години. Ако обаче се установи, че батерията е за смяна, то знайте, че т.нар. 90-ка за Tesla струва $18 000. Останалото - окачване, спирачки, състояние на интериора - всичко е същото като на обикновена кола. А какви електромобили на старо се продават у нас, можете да видите ТУК.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Димов
1 Отговор
Лесно! Гледате датата на производство. Ако е на повече от 3г не го взимай!

Оценка:
-6 +21

123
2 Отговор
Още по-лесно. Като видиш стар елекромобил - бегай далеч!

Коментиран от #10


Оценка:
-8 +27

Гено
3 Отговор
Гн Славчев
Добре говорите за Американския търг манхайм но дали знаете, че първо е за дилъри и второ и там колите са нагласени.
Не мътете мозъка на хората.

Оценка:
-1 +21

Гост
4 Отговор
Голям мерак ми е да си взема електромобил. Ест като 90% от хората предпочитам на старо за да не давам много пари и да не търпя огромна обезценка, макар че то при електромобилите... не се знае какъв им е вторичния пазар. Все си мисля, че поради липсата на трансмисия, чаркове, бутала, турбо и прочие движещи се елементи ще е по- брезпоблемен. Плюс са, че зимата винаги стартира, започва да духа топло веднага, има страхотно ускорение, паркираш безплатно и нямаш данък.

Коментиран от #7, #17


Оценка:
-11 +20

Борил
5 Отговор
Данък няма да имаш още някоя друга година, докато станат по-масови. В момента са доста скъпи и много малко хора могат да си ги позволят. Не е голяма загуба за хазната. В момента в който започнат да се купуват масово, ще започне якото доене на простолюдието

Коментиран от #8, #9, #11


Оценка:
-5 +33

Driving pleasure
6 Отговор
Ако има някой навит електричар - имам 3 годишен акумулатор, със застудяването понякога подава ток, понякога не, вярвам че като се стопли ще държи достатъчно за още 2 години ползване!
Чакам оферти :)

Оценка:
-4 +13

Driving pleasure
7 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Всичко това докато кабела на макарата се развие и щепсела изскочи ... мисля че на тебе може и да мога да пти продам стария си акумулатор а? Имаме ли сделка ;)

Оценка:
-7 +13

Не ги слушай тези от долу
8 Отговор

До коментар #5 от "Борил":


Те просто си спамят. Батериите си издържат, няма проблем зимно време, разхода се увеличава но винаги си тръгва, за разлика от много дизели които не палят. Електричките, ще се обезценяват не защото се развалят или не стават, а защото излизат по-нови модели с по-добри характеристики, което обезценява стария модел. Мицубиши И-миев струваше толкова колкото след това излезе Нисан Лийф, сега излизат нови модели на цената на Лийф а с много по-добри данни. Така.

Коментиран от #12, #29


Оценка:
-9 +8

Да ама
9 Отговор

До коментар #5 от "Борил":


Докато станат масово, ще минат много години! за тези които са си купили, могат да си ползват превилегиите ПОНЕ още 10 години. Има още време докато при нас станат масови, първо трябва да изкараме втората употреба на запада.

Оценка:
-3 +12

Димов
10 Отговор

До коментар #2 от "123":


Твоят метод ми допада повече.

Оценка:
-2 +9

Димов
11 Отговор

До коментар #5 от "Борил":


Поздравления за прогледналите.

Оценка:
-2 +8

Driving pleasure
12 Отговор

До коментар #8 от "Не ги слушай тези от долу":


Я кажи зимата колко си издържат новите батерии и какво ще остане от заряда когато батерията вече е загубила 20% (средно загубата се оценява на 4% годишно, нека е 5 годишна кола)

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +9

В статията пише
13 Отговор

До коментар #12 от "Driving pleasure":


По принцип обаче не трябва да се страхувате от бързата "смърт" на батериите. Както показва опитът, дори и след 80-100 хиляди километра пробег, съвременните батерии се износват с не повече от 7-15%. А гаранцията за батерията вече е средно 8 години.

Коментиран от #18


Оценка:
-6 +2

Behemoth
14 Отговор
За избирателите на тиквата една кола не оставя ли кълба черен дим след себе си не може да и се има доверие...

Оценка:
-6 +6

Христо
15 Отговор
Електрокар, нов не бих си купил , за втора употреба да не говорим !!!

Оценка:
-3 +11

Батерия Дъртафелова
16 Отговор
Да сте чули за купувачи на акумулатори на старо? - и аз не, ама вече ни подготвят за такива

Оценка:
-2 +11

куку руку ку
17 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Така е но не съвсем.
Публикувано във факти.бг: "Електромобилът е преди всичко лека кола."
А аз казвам, че е преди всичко батерия, останалото е една притурка към батерията.

Оценка:
-1 +15

ФауВе
18 Отговор

До коментар #13 от "В статията пише":


И на телефона ти ли батерията му изтрайва 7-8г? Или тя е от преди каменната ера?

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +9

Ще ти обясня
19 Отговор

До коментар #18 от "ФауВе":


Живота на батерията не се изчислява на години, а на цикли. Колко пъти е зареждане и разреждана от 0 до 100 процента. При Литиево-йонните батерии е около 300 - 400 цикъла. Ако на телефона имаш малка батерия, се получава всекидневно зареждане и разреждане от 0 до 100, което означава, че батерията ще си замине за една година. И при колите е така, ако един цикъл е 150 км. по 300 зареждания са 450 хил. км. Колкото батерията е по-голяма имаш по-голям пробег с една и съща батерия. Предполагам, че малко ти стана ясно. Годините нямат такова значение, а циклите на зареждане и разреждане от 0 до 100,а не колко пъти е включена в контакта. Има и фактори които намалят тези цикли (съкращават живота) на батерията - прегряване, зареждане до горе, бързо зареждане при което се получава прегряване и др.

Коментиран от #20, #26, #27


Оценка:
-6 +4

Антиелектрика
20 Отговор

До коментар #19 от "Ще ти обясня":


Точно това искаше да ти обясни и човека, че като мине определения брой цикли и батерията е за изхвърляне. Само, че ти толкова си се разпалил да ни обясняваш митичните свойства на батериите, че дори пренаписа математиката. Я пак кажи колко прави 150х300? Дали не е 45 000 км, вместо пропагандираните от теб 450 000? Та викаш за теб е нормално да даваш 5-цифрени суми на всеки 50-100 000 км за батерия?

Коментиран от #21, #22, #23, #24


Оценка:
-0 +12

Така е
21 Отговор

До коментар #20 от "Антиелектрика":


Прав си си за километрите. Явно са достигнали живот на батериите на повече цикли. Има доста Лийф на по над 100 хил. км. които все още си изкарват по 120 км. Но все пак си остават градски коли.

Оценка:
-0 +5

Цена в Германия
22 Отговор

До коментар #20 от "Антиелектрика":


Един Лийф в обява за продажба в Германия на 190 хил. км. с оригиналната батерия. Така, че не се сменя батерия на 50 хил. км.
https://m.mobile.de/auto-inserat/nissan-leaf-tekna-30kwh-battery-full-led-vollleder-enschede/286849249.html?ref=srp

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +4

Батериите
23 Отговор

До коментар #20 от "Антиелектрика":


А гаранцията за батерията вече е средно 8 години. - от статията!

Коментиран от #31


Оценка:
-3 +1

Живота на батериите
24 Отговор

До коментар #20 от "Антиелектрика":


Живота на батериите на Нисан Лийф е 22 години, твърдят японците! Как са го постигнали, можеш да питаш тях. Статията.
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/38325-bateriyata-na-nissan-leaf-s-22-godini-zhivot

Оценка:
-5 +4

Антиелектрика
25 Отговор
Колкото и коментара да пльоснеш, не можеш промени законите на физиката. То за това на Тесла батериите ги сменят гаранционно, защото много издържат. А ако кажеш, че вярваш на подобна глупост, че батериите издържат 22 години, значи няма какво повече да коментираме жълтите новини изречени от човек, чиито доскорошен шеф беше задържан за измами.

Оценка:
-2 +9

ФауВе
26 Отговор

До коментар #19 от "Ще ти обясня":


Я пък сега аз да ти обясня. Батерията на телефона ми се зарежда всяка вечер. Предполагам и на твоя също. Вече всички сме със смартфони, чиито (макар и големи) батерии се изчерпват доста по-бързо, отколкото на старите GSM. Екрана и мобилните данни черпят яко ток, а никой от нас не се лишава от тях, нали? Не ме убеждавай, че си зареждаш смартфона, като старата Нокия 3310 - веднъж на 3 седмици - ще ти се изсмея. На зареденият ти до дупка смартфона му стига 1ч игри на детето ти, да издъхне на 1%. И това може да ти наложи зареждане не веднъж на ден, ами дори и няколко пъти на ден, както е при повечето от нас. За влиянието на годините също си в грешка. В събота търсих батерия за Водафон 225, защото исках да имам един резервен, корав чук, при нужда. Намерих, но беше лежала по рафтовете на магазина 3г. Е познай - неще да се напълни и до вечерта е празна, дори и само на стендбай. Върнах я. Така е с литиевойонните батерии, независимо дали са на кола или на телефон. То, на Теслата батерията е една голяма матрица от хиляди малки, литиевойонни елементи. Няма как да им приписваш чудодейни качества. Един електрокар втора ръка, с батерия на 5-6г, вече е с доста съмнителни качества, пък ти си вярвай в каквото си щеш. Само не ме убеждавай в сектантщината си.

Коментиран от #28, #59


Оценка:
-1 +6

ФауВе
27 Отговор

До коментар #19 от "Ще ти обясня":


И още нещо да ми обясниш, ако не е много нахално от моя страна. Една кифла, като вземе колата заредена догоре, дали ще се сети да я включи в зарядното, като падне на 20%? Или ще я търкаля докато не стигне 1%, че и дори тогава няма да се усети, ами най-вероято ще ходиш да я прибираш отнякъде? Колко електромобили мислиш, че ще се ползват така просташки от кифли? Мислиш ли, че кифлите ще се ограмотят и ще спрат да ползват хамалската? Кое е по-вероятно да се случи - кифлата да стане мислещ човек, или ти да сменяш батерия на всеки 5г, заради идиотско ползване? А като си избираш втора ръка електромобил, знаеш ли дали не е каран хамалската от кифла и колко пъти му е оставяла батерията на нула, пред блока, без да го зареди с дни?

Оценка:
-0 +6

Нокиа 3310
28 Отговор

До коментар #26 от "ФауВе":


Нокиа 3310 са с NiMH батерии, не LiIon.

Коментиран от #42, #44


Оценка:
-2 +4

Зомби с квадратно чело
29 Отговор

До коментар #8 от "Не ги слушай тези от долу":


Кои са тези дизели дето не палели ??? А дааа неподържаните може би?
Ти знаеш ли ако хипотетично оставиш колата си дето сутрин не може да запали което значи минус 30 градуса примерно тогава с една електричка какво ще се случи?
И нещо друго забелязвам че много хора са ходили на училище до 5 клас и познават само линейна функция. Е при батерията износването не е линейно тоест ако за 1 година губи 1 процент не значи че за 2 ще са 2 и т.н.

Коментиран от #43


Оценка:
-0 +6

Зомби с квадратно чело
30 Отговор

До коментар #22 от "Цена в Германия":


А пише ли в момента за колко време се зарежда до 100% и колко километра изминава с примерно 100 км/ч ???

Коментиран от #32


Оценка:
-0 +5

Зомби с квадратно чело
31 Отговор

До коментар #23 от "Батериите":


А пише ли какво включва гаранцията???
Примерно ако като съм я купил изминава 500км със 100 км/ч а след 2 години изминава 400км със същата скорост дали това покрива гаранцията? Никой не спори че батерията ще умре, обаче всеки има телефон и лаптоп нали се сещаш всички знаят какво става.

Коментиран от #33


Оценка:
-0 +6

Колко да минава
32 Отговор

До коментар #30 от "Зомби с квадратно чело":


Нисан Лийф е градска кола, да ходиш до работа и обратно, така че 100 км/ч рядко ще ти трябват. Със сигурност 120 километра ще минеш, даже и с по-стара батерия.

Коментиран от #34, #36


Оценка:
-4 +2

Батерия
33 Отговор

До коментар #31 от "Зомби с квадратно чело":


Повечето производители дават гаранция, 70 процента минимум за 8 години с различно ограничение на пробега, някой 160 хил. някой 200 хил. За 500 км. изминава Модел 3 на Тесла с един заряд при 90 км/ч.

Коментиран от #35


Оценка:
-4 +1

Зомби с квадратно чело
34 Отговор

До коментар #32 от "Колко да минава":


Ама ти не си вади нещо от пръстите а дай реални данни да сравним. Ако искаш и с 50км/ч дай ама като нова и сега.

Оценка:
-0 +3

Зомби с квадратно чело
35 Отговор

До коментар #33 от "Батерия":


Е значи при първоначални 500 ако сега изминава 350 км си е ОК ??? Както каза някой че е хубаво да не се зарежда до 100% а до 80 примерно тогава става 280 км! А ако съм на магистралата и карам с 140 км/ч под 200 км???? Е то аз не мога да отида от морето до София с едно зареждане???

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +6

4537
36 Отговор

До коментар #32 от "Колко да минава":


Малко присяда цената на Лийф като за градска кола. Особено като нов. На старо може и да не е чак толкова голяма брадвата, ама там отново сме на варианта "котка в чувал", така че се иска бая смелост да се хвърлиш на един такъв. Гледам, че нито "гост", нито "Електрика" се хвалят да са се оборудвали с по един Лийф да ходят на работа. Пък бил той и на старо. Нищо, че са много хубави и много се пести от гориво, масла, филтри и синя зона. Това е интересно раздвоение, което се забелязва при повечето "електрофили". Всичките все нещо чакат и обясняват как бъдещето е светло и електрическо. С две думи, не ги гледай какво правят, а слушай какво ти говорят. А с една дума - демагогия!

Оценка:
-0 +5

Много си се загрижил
37 Отговор

До коментар #35 от "Зомби с квадратно чело":


Ти сериозно ли? Добре, това е след 200 хил. км. Колко е живота на ТСИ моторите на ФВ? 250 хил? Някой, ще ти поеме ли увеличения разход на масло след 150 хил. км. и последващия основен ремонт? Колко е основния ремонт на един ТСИ двигател със смяна на турбо и т. н.? Като ти ми отговориш, ще ти отговоря и аз.

Коментиран от #38, #41


Оценка:
-5 +1

Зомби с квадратно чело
38 Отговор

До коментар #37 от "Много си се загрижил":


Ти сериозно ли говорехме за гаранцията!!!! Човека казва до 70% не се признава. А иначе коя батерия колко пада един бог знае всичко е индивидуално. Повярвай ми ТСИ мотора може да изкара и 1М никой нищо не поема ако е извън гаранция. Кой нормален човек кара 300 000 км колата си ако средно кара 15 000 км на година това са 20 години, ти сериозно ли???
И последно колко счупени двигателя ти имаш до момента в твоята статистика в моята са 0!!!

Коментиран от #39


Оценка:
-1 +3

Като никой не кара
39 Отговор

До коментар #38 от "Зомби с квадратно чело":


Като никой не кара толкова километри, защо си се притеснил че след 200 хил. км, може и да не ти стига батерията? Увеличения разход на ТСИ моторите е на почти всички! .

Коментиран от #40, #45


Оценка:
-3 +1

Увеличения разход
40 Отговор

До коментар #39 от "Като никой не кара":


Увеличения разход на масло!

Оценка:
-2 +1

Антиелектрика
41 Отговор

До коментар #37 от "Много си се загрижил":


И колко мислиш, че струва един ремонт на турбо бензин? 1500-2000 лева с турбото е нормалната цена за ремонт на кола до 3 литра и до 300 к. с. А колко ти е батерията за подобна електричка, май десетократно или двадесетократно повече?

Коментиран от #46


Оценка:
-1 +5

ФауВе
42 Отговор

До коментар #28 от "Нокиа 3310":


За модела си се хвана? Избери си някой с ли-йон.

Оценка:
-0 +2

ФауВе
43 Отговор

До коментар #29 от "Зомби с квадратно чело":


ДВГ е проектиран да работи от -50 до +50 градуса С. Електричките при колко?

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +4

ФауВе
44 Отговор

До коментар #28 от "Нокиа 3310":


Имат и с ли-йон 1000мАч: https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_3310

Оценка:
-1 +2

Зомби с квадратно чело
45 Отговор

До коментар #39 от "Като никой не кара":


Ти си ги изсмука от пръстите тези 200хил. километра????? Аз никога не съм ги споменавал, коментирах гаранцията. Но да вземем наистина че нямаш пари и купуваш 10 годишна кола която има 200 000 навъртяни то тогава дори и цял двигател да смениш един ден на тази кола ще ти струва под 1500 лв.

Коментиран от #47


Оценка:
-0 +2

Пиши си плюсове
46 Отговор

До коментар #41 от "Антиелектрика":


Аз отдавна съм разбрал, че кола нямаш. 1500 лв. за основен ремонт? Виж за какви пари се говори! 7000 лв! Сравни ги с твоите 1500 лв и сметни в проценти с колко лъжеш!
https://www.skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/55919-superb-%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB-18tsi/

Коментиран от #49, #51


Оценка:
-5 +1

Айде да ми смениш двигател
47 Отговор

До коментар #45 от "Зомби с квадратно чело":


На сервиза за 1500 лв. ще ти се изплюят приятел. Никой няма да ти сменя двигател за тези пари, даже и кварталния циганин.

Коментиран от #52, #62


Оценка:
-4 +1

мани мани
48 Отговор
как на старо, като нов китайски мини автомобил струва 2500$ + ~800$ за докарването + данък ддс + такса мито = караш евтина ел. кола! какви тесли-месли и други скъпотии? нима имате пари? нямате!

Коментиран от #63


Оценка:
-0 +4

Зомби с квадратно чело
49 Отговор

До коментар #46 от "Пиши си плюсове":


Е то за това си има морги за тая работа.
И между другото като славата на мотора е лоша не си го купувайте, вземете си нещо с надежден мотор.

Оценка:
-0 +4

Няма проблем
50 Отговор

До коментар #43 от "ФауВе":


ДВГ, иди запали със замръзнало масло и пак пиши. Погледай клипчета в тубата дали пали при - 50,ако няма подгряване. Батерията няма проблеми и на - 50 и на +50.

Коментиран от #53, #61


Оценка:
-4 +0

Антиелектрика
51 Отговор

До коментар #46 от "Пиши си плюсове":


За всички е ясно, че не си добре, ама защо продължаваш да го затвърждаваш? Плюсове съм си пишел, модератор съм бил, нямал съм кола? И това ми го казва съществото пишещо с всевъзможни никове? Само да спомена, че преди 10-на години в Мото-Пфое търсих нов двигател 2,5 с 196 к. с. за Jaguar X-type и НОВ БЕШЕ 8000 лева. Така, че тези разкази под шипковия храст ги разправяй на друг,още повече, че само веднъж се беше наложило да правим основен ремонт на семеен автомобил и струваше 900 лева на един Голф 4 с 101 к. с. пак преди 10 години.

Оценка:
-0 +6

Зомби с квадратно чело
52 Отговор

До коментар #47 от "Айде да ми смениш двигател":


Що говориш глупости, без да съм сменял аз лично двигател съм виждал приятели как го правят. Ето ти и една ценова листа:
http://www.avtocentar.com/tzenova-lista
За 300 лв. ти го сменят. Отиваш в моргата намираш някоя читава пазариш за хилядарка и слагаш.

Оценка:
-0 +4

Зомби с квадратно чело
53 Отговор

До коментар #50 от "Няма проблем":


Айде бе няма проблем ти у ред ли си??? Няма проблем щото цяла нощ климатика работи да пази оптимална температура на батерията. Легнеш на 100% събудиш се на 90% къде отидоха тези 10%????

Коментиран от #54


Оценка:
-0 +5

Е това не го бях чувал
54 Отговор

До коментар #53 от "Зомби с квадратно чело":


Климатика работи да пази батерията в оптимална температура! Това животно не го бях чувал! Да, ако спиш в колата ще си пуснеш парното. Ама да работи климатика, нема. Иди се прегледай.

Коментиран от #55


Оценка:
-5 +0

Зомби с квадратно чело
55 Отговор

До коментар #54 от "Е това не го бях чувал":


Какво парно в ел. кола бе гунчо това да не ти е с чугунен радиатор.

Коментиран от #56


Оценка:
-0 +5

Айде нямам какво да пиша с ъеб
56 Отговор

До коментар #55 от "Зомби с квадратно чело":


Айде, нямам какво да коментирам с теб. Не си учил достатъчно, нямам време да споря.

Коментиран от #57


Оценка:
-5 +0

8868
57 Отговор

До коментар #56 от "Айде нямам какво да пиша с ъеб":


И Зомбито така, ама преди да си отидеш (надяваме се завинаги?), обясни му, моля те, как се топли батерия с реотан, и колко ефективно е това всъщност.

Коментиран от #58


Оценка:
-0 +4

Какво да му обяснявам
58 Отговор

До коментар #57 от "8868":


И ти си прост като него.

Оценка:
-5 +0

Да да
59 Отговор

До коментар #26 от "ФауВе":


Да опитам аз! Всъщност литиево-йонна батерия има поне 1500 цикъла живот! Имам смартфон от 7 години със 1700 mah батерия, която вече държи само по 6 часа! В началото изкарваше 1,5 дни, на 6-тата година не можеше и 1 ден.Наду се от прегряване! Имам батерии от лаптопи от 10 год. които работят! На личния ми лаптоп, батерията е на 5 г. и държи като нова, предвид факта че не работи често на батерия! Виждал съм литиумни батерии(за памет, не зареждаеми) на 20 год. с напрежение в тях! И това беше в далечната 2000 год., тоест са произведени 1980!

Коментиран от #65


Оценка:
-5 +0

Антиелектрика
60 Отговор
Я, тролчо се ядосва, че го хванахме пак в лъжи?! Поне научихме нещо ново, като например това, че електрофилите са готови да си измислят всевъзможно простотии и лъжи. Показателно беше простотията как ремонта на двигател струва 7 бона на кола, която струва 9 бона. Май ще се издава втори тон на златната книга на глупостта, защото бисерите не престават.

Оценка:
-0 +4

ФауВе
61 Отговор

До коментар #50 от "Няма проблем":


Е тука се изложи. ДВГ могат да запалят при -50. С какво масло и с какъв подгрев е въпрос на периферно оборудване и консумативи. На южния полюс снегоходните машини са с ДВГ. Като пратят там Тесла, ще имаш аргумент насреща. До тогава - нямаш.

Коментиран от #64, #67


Оценка:
-0 +4

ФауВе
62 Отговор

До коментар #47 от "Айде да ми смениш двигател":


Аз ще ти го сменя за 300лв. Носиш новия, аз само вадя стария и сменям. Ако е нормална кола, операцията отнема ден. Само не ми казвай, че ставало въпрос за някакво рядко чудовище, дето я има я няма 3,4 бройки у нас.

Оценка:
-0 +3

ФауВе
63 Отговор

До коментар #48 от "мани мани":


За 2500$ да не е от техните марки, дето са за градско, по 60км?

Оценка:
-0 +3

Гледай
64 Отговор

До коментар #61 от "ФауВе":


Гледай как Лийф тръгва без никакво оборудване. Вземете малко разчете ДВГ, че така сериозно спорите а въобще не сте в час с ДВГ. Лийф при минус 40,без оборудване.
https://youtu.be/j2Z4KK_axMY

Коментиран от #66


Оценка:
-4 +0

ФауВе
65 Отговор

До коментар #59 от "Да да":


И аз съм виждал Дачия на милион км, ама е една на милион Дачии. Изключенията само потвърждават основното правило. А ти се моли, твоята ел кола на старо да ти се падне тази, едната, с много късметлийската батерия.

Оценка:
-0 +4

ФауВе
66 Отговор

До коментар #64 от "Гледай":


А защо спести пояснението на автора на клипа: A battery heater cycles on to keep the battery at operational temperature. И още по-интересното: I lose 40-50% range in very cold weather like this. Много ясно, че с подгрев, който да топли батерията ще тръгне. Ама губи 40-50% от автономията си. Все едно, да си подгряваш колата цяла нощ и на сутринта да ти го няма половин резервоар. А всъщност, на тия, дето са с ДВГ, не им се налага такава жертва.

Коментиран от #68, #69


Оценка:
-0 +4

Тук е другия
67 Отговор

До коментар #61 от "ФауВе":


Още един където спи в колата си на минус 36. Даже и без оборудване, мани мани.
https://youtu.be/capOgUHPz9Q

Коментиран от #70


Оценка:
-4 +0

ахаха
68 Отговор

До коментар #66 от "ФауВе":


Не им се налага такава жертва? Ахахахаха. Ти ме уби. Само не казвай, че на минус 50 палиш и тръгваш! Ама вие сте по-зле и от колкото изглеждате. И колко харчи бензиновия мотор, докато загрее? Айде, смешен си.

Коментиран от #71, #76


Оценка:
-4 +0

А ако е с вебасто
69 Отговор

До коментар #66 от "ФауВе":


Ако е с вебасто, защото без него не може да запали? Колко ще изгори вебастото? Много си зле. Виж има видеа на ДВГ при минус 50. Между другото този в Лийфа влезе в топла кола. Кога ли ще загрее ДВГ?

Коментиран от #72, #73, #74


Оценка:
-4 +0

ФауВе
70 Отговор

До коментар #67 от "Тук е другия":


Хахахаха! Ей, пак си спестил подробностите. На тарикат ли се пишеш? И тоя казва, че е изкарал с подгряване в колата до сутринта, но също казва, че е имал проблеми, като е запалил, и е дал конкретни данни: The car started but it had some issues...
Range at 00:15: 316 km
Range at 06:00: 241 km
За 6ч поддържане на батерията топла, човека е загубил четвърт от обсега на батерията. Ти луд ли си бе? И в Каптивата да спя цяла нощ, със включено Вебасто, пак ще ми е сауна и ще съм по бельо...... и ще загубя много по-малко от обсега на колата.

Коментиран от #75


Оценка:
-0 +4

ФауВе
71 Отговор

До коментар #68 от "ахаха":


Смешният си ти! Студен бензин харчи с 25% отгоре, ама загрява бързо. За 5 мин ще имам парно. Това не тие дизел. А дизелът ми е с Вебасто и го стоплям за 10 мин с дистанционното през прозореца, докато се бръсна, и ми коства 150гр нафта. Ама ти не си чувал за това при Алекото, нали?

Оценка:
-0 +4

ФауВе
72 Отговор

До коментар #69 от "А ако е с вебасто":


Вебасто харчи 500гр на час при студен старт, и на третата мин почва да намаля разхода до 300гр/ч. А за 10 мин работа вече си с топло парно и Вебастото не ти трябва, щом запалиш мотора. Видя се кой е зле, смехоране.

Оценка:
-0 +4

ФауВе
73 Отговор

До коментар #69 от "А ако е с вебасто":


Вебастото е подгрев. А защо батерията ти без подгрев не може да стартира?

Оценка:
-0 +4

ФауВе
74 Отговор

До коментар #69 от "А ако е с вебасто":


A ако ще е при нормален студ, като нашите зими, макс -15 градуса, Вебастото ще ти харчи 150гр/ч, и при 10, 15 мин работа ще стартираш топъл мотор, след което Вебастото вече не ти трябва. Т.е. - Вебастото ти коства една ракиена чашка нафта всяка сутрин, за да влезеш на топло в колата си. Обсегът на колата не намалява с нищо, даже напротив - с Вебасто колата изкарва повече км, отколкото ако я караш на студен мотор и я чакаш сама да си загрее. По принцип ти спестява към 25% гориво зимата.

Оценка:
-0 +4

75
Този коментар е премахнат от модератор
Зомби с квадратно чело
76 Отговор

До коментар #68 от "ахаха":


Колко харчи докато загрее??? За 5-10 минути на 1000 оборота колко да харчи под 1 литър!!!

Коментиран от #77, #78, #80


Оценка:
-0 +4

Смешко си
77 Отговор

До коментар #76 от "Зомби с квадратно чело":


Смешко, 0,7 литра на час гори на загрял двигател. Колко според теб, ще гори на замръзнало масло? А добре ли е за двигателя да стои на обороти 10 минути, на минус 30 или 40?

Коментиран от #81, #82


Оценка:
-4 +0

Ето ти колко е
78 Отговор

До коментар #76 от "Зомби с квадратно чело":


Ето ти видео, колко е. На минус 20, разход 450 грама за 15 минути. Т. пи парчета, ама спорат.
https://youtu.be/4qopCm5V0yg

Коментиран от #83


Оценка:
-3 +0

ФауВе
79 Отговор

До коментар #75 от "Б. си незнам":


Аз как да говоря с тебе, като се правиш на по-глyпав, отколкото си. Кой ти е казал, че Вебасто ще работи цяла нощ? Аз съм спал цяла нощ в колата. Не при -50, но при -12, на Беклемето, при запален мотор. Топъл дизелов мотор харчи 600гр/ч. За 8ч изгори 7 кила и нещо. С колко мислиш, че ми е смъкнал обсега с тия 7 кила? Май няма и 100км, от всичките 1200, които мога да мина с един резервоар. За глухите ще потретя: Вебасто стопля мотора сутрин за 10 мин. Не е като да ти работи батерията цяла нощ. Също така с Вебасто мога да оставя ДВГ само с 5л нафта в резервоара, при -20,-30 градуса за две седмици, и след това да стартирам като пич, без въобще да се тревожа. С електрокара можеш ли да го оставиш за 2 седм, на 5% батерия? После какво ще остане от него? Ай стига с глупостите ви.

Оценка:
-0 +4

ФауВе
80 Отговор

До коментар #76 от "Зомби с квадратно чело":


Близо си. Всъщност двулитров бензин харчи към 1,5л/ч студен и към 1л/ч топъл. Нищо няма ти изгори за 5-10 мин работа на място. Оставяй го тоя, смешния. Той кола не е виждал. Няма как да е толкова зле, че да не ги знае тия основни неща. И най-селския тракторист е наясно с тях. Този е клавирен пубер-бабаит.

Оценка:
-0 +4

Зомби с квадратно чело
81 Отговор

До коментар #77 от "Смешко си":


Хаха 1л да го сложим на час тоест за 10 мин гори 200 гр. ехааааа под 50 ст. Добре ли било на - 30 да стои на празен ход????? Дааааааааааааа, някой друг тъп въпрос ще ме питаш ли???

Оценка:
-0 +4

ФауВе
82 Отговор

До коментар #77 от "Смешко си":


ДВГ е проектиран да работи при арктически студове на обороти. Доказал се е в полеви условия. Колко Тесли има на южния полюс? Спориш със стогодишна доказана практика, а насреща нямаш нищо, освен клипчета на ентусиасти, които и без това си признават за големи загуби при експериментите си.

Оценка:
-0 +4

ФауВе
83 Отговор

До коментар #78 от "Ето ти колко е":


На 15 мин е загрял и разхода пада на 1л/ч. Дечко, първо вземи книжка и покарай, поддържай, пък тогава се пъни! Тъп е комшията ви, че не те е образовал, след като те е направил. Ние имаме коли и сме правили всякакви експерименти с тях. Говорим от опит и нямаме нужда келеши да ни образоват с клипове, които не разбират.

Коментиран от #84


Оценка:
-0 +4

ахаха
84 Отговор

До коментар #83 от "ФауВе":


Пич, доста по - образован съм от теб. И имам доста опит ДВГ, както виждаш обясних ти и как работи твоето вебасто. Аре отивай се топли с вебастото, че нещо измръзна. А за Арктическите, ДВГ получават доста проблеми (замръзва нафтата). Айде другия урок, ще ви предам за 50 лв. Опит имали, офффффф

Коментиран от #85, #88, #89


Оценка:
-4 +2

Зомби с квадратно чело
85 Отговор

До коментар #84 от "ахаха":


На Арктика нафта???? Минимум си професор нали???

Коментиран от #86


Оценка:
-0 +3

Антиелектрика
86 Отговор

До коментар #85 от "Зомби с квадратно чело":


Оставете г-н Електрошок да се налудува и да спи спокойно. Той е завършил СПТУ и се мисли за нобелист. Да си даде сметката, че да му преведем по 2 лева за електричка и да се успокои малко.

Оценка:
-0 +5

6484
87 Отговор
Аха, и този философ се образова от Ютюб и чат-пат Уикипедия. Това обяснява доста неща. Добре е да знаем, че щом го пише в Интернет, значи е вярно.

Оценка:
-0 +3

ФауВе
88 Отговор

До коментар #84 от "ахаха":


От тебе научих, че Вебасто работело постоянно по цяла нощ, за да запали мотора сутринта. Също от тебе научих, че бензинов мотор работел постоянно студен зимата. Въобще, на много неща се научих от тебе. Само да ми обясниш, колко по-образован си, като в поста ти има празни места пред и зад тире, на което не се оставят такива? Липсва ти буква "с" преди "ДВГ". Пишеш Вебасто с малка буква, а то е име. И на последното изречение нямаш точка. Кратък пост пълен с грешки, ама щом викаш, че си образован..... Но като за кой клас?

Коментиран от #90, #91, #92


Оценка:
-0 +3

ФауВе
89 Отговор

До коментар #84 от "ахаха":


Нафтата ще замръзне при -20, та камоли на южния полюс. Ако разбираше поне малко от ДВГ щеше да се сетиш за този аргумент още като спорихме за паленето зимата в града. Но ти толкова много разбираш, че чак не го знаеш това нещо ;) Май само ти се ще да разбираш.

Оценка:
-0 +3

90
Този коментар е премахнат от модератор
И да не започвам с твоите грешки
91 Отговор

До коментар #88 от "ФауВе":


Само от това което копирах, без да съм ти чел всичко. Написано - със включено, а не - с включено! Т. пак.

Оценка:
-4 +0

Т. пак
92 Отговор

До коментар #88 от "ФауВе":


И бензиновия двигател е студен зимата, при старт, нали? Даже и с Вебасто, маслото е студено! Вебастото загрява само антифриза, а маслото в картера е студено. Т. пак.

Коментиран от #94, #95, #96


Оценка:
-4 +0

ФауВе
93 Отговор

До коментар #90 от "Т. пак":


В коментари 71, 72, 74 и 79 съм ти казал ЦЕЛИ ЧЕТИРИ ПЪТИ, ЧЕ ВЕБАСТО САМО ПОДГРЯВА ЗА 10, 15 мин, след което палиш мотора. Не ми се прави на тъn, г0вед0!

Оценка:
-0 +3

Зомби с квадратно чело
94 Отговор

До коментар #92 от "Т. пак":


Добре професоре дай да видим за колко време загрява една бензинова кола?
От една страна КПДто на ДВГ било лошо от друга не загрява е къде отива тази енергия или професор многознаико измисли нов закон на ИЗЧЕЗВАНЕ НА ЕНЕРГИЯТА?

Коментиран от #97


Оценка:
-0 +4

95
Този коментар е премахнат от модератор
ФауВе
96 Отговор

До коментар #92 от "Т. пак":


Я обясни, в Москва и в Петербург, минималните температури стигат до -30, -35, тия хора как си палят колите? При все, че там повечкото са Лади? Аре бе, професоре!

Коментиран от #99


Оценка:
-0 +3

ФауВе
97 Отговор

До коментар #94 от "Зомби с квадратно чело":


Топлинните загуби при ДВГ са големи. Но, когато ползваш парното, тези топлинни загуби вършат работа и вече не са загуби, а нещо полезно. Тогава КПД е по-високо, просто защото си намерил начин да уползотвориш загубите. Нека професора ти сметне с колко се качва КПД на двг при ползване на парното. Той мноо ги чатка нещата.

Коментиран от #98


Оценка:
-0 +3

ФауВе
98 Отговор

До коментар #97 от "ФауВе":


Извинявам се - оползотвориш - да се коригирам, преди професора да се е изплюл.

Оценка:
-0 +3

99
Този коментар е премахнат от модератор
Зомби с квадратно чело
100 Отговор

До коментар #99 от "Така ги палят":


Човече ставаш смешен някакъв клип на някаква шкода която трудно но запали на -35 а споменава, че вчера било -38 и запалил без проблем. Ама какъв е акумулаторът, какви са свещите, какво е маслото??? Да знаеш в Сибир само с електрички се придвижват.

Коментиран от #101


Оценка:
-0 +4

В Сибир не
101 Отговор

До коментар #100 от "Зомби с квадратно чело":


В Сибир не защото нямат пари. Но в Канада където е доста студено са продадени много електрички. Но при нас не вървят, защото при нас зимата е много студена и температурата пада до +15 градуса и блокира електрониката.

Коментиран от #102, #104


Оценка:
-4 +0

Браво бе умен
102 Отговор

До коментар #101 от "В Сибир не":


Я пак си прочети писаниците и спри да се излагаш!

Коментиран от #103


Оценка:
-0 +3

103
Този коментар е премахнат от модератор
Зомби с квадратно чело
104 Отговор

До коментар #101 от "В Сибир не":


Ама в Канада живеят в къщи с гараж а контактът им е под ръка! Между другото снегорините в Канда вярно ли е че биле на ток :)????
Да те питам какво ще стане ако оставиш една електричка навън 2 седмици без да я закачаш примерно си на почивка в Рио?

Коментиран от #105


Оценка:
-0 +4

105
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Михаил Константинов
Михаил Константинов с коментар за вота
Няма да има нови предсрочни избори, политиците се охарчиха"

Още бисери
ТОП 5