Отидете към основна версия

9 796 31

Как да спасим застаряващите си коли от ръжда

  • ръжда-
  • автомобили-
  • съвети

Червено-кафеникавите петна по каросерийните панели и мехурчета под боята в долната част на вратата, са основни признаци за това, че колата вече ръждясва активно

Без никакви грижи за старата кола, ръждата може да превърне каросерийните детайли в прах само за няколко години. "Кафявата чума" обикновено атакува праговете, подкалниковите арки, дъното и въобще всички места, където се натрупват вода, сол и мръсотия. А пък ако колата е претърпяла катастрофа в миналото, корозията ще я обхване още по-бързо. Как да отблъснем ръждата и да запазим колата за по-дълго време?

Червено-кафеникавите петна по каросерийните панели и мехурчета под боята в долната част на вратата, са основни признаци за това, че колата вече ръждясва активно. Ако не се вземат мерки, само след няколко години каросерията ще изгние необратимо. И това се случва на всички по-стари коли, с каквито изобилства автопарка у нас. Въпреки модерните покрития и новите сплави, честият контакт с вода и агресивни химикали води до факта, че каросерията на автомобила е изложена на риск след окисляването от въздуха.

Ръждата е особено опасна за старите и по-бюджетни автомобили, особено за онези при които се е използвала почти необработена ламарина. На първо място, корозията се образува в драскотини и на места, където боята липсва. Също така, защитните свойства на боята се влияят отрицателно от ултравиолетовото лъчение на слънцето. А в случай на леко ПТП, мястото на удара трябва да бъде "обработено" възможно най-скоро.

За това, ако искате да запазите колата си от ръжда, задължително фиксирайте т.нар. повърхностна ръжда, което съвсем не е труден процес. За да се направи това, се използва шкурка, за да се почисти слоя боя в повредената зона докато се види голият метал.

Следите от ръжда трябва да бъдат премахнати напълно, тъй като и най-малките "петна" ще се превърнат в нови центрове на корозия и по този начин ремонтите ще се обезмислят. Грунд се нанася върху голия метал и след това се боядисва. А за да се осигури допълнителна защита на автомобила, не е излишно да се покрият проблемните места, особено дъното, със специален синтетичен восък.

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 20 гласа.

Свързани новини